- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Elins lille hjørne (side 95)
Elins lille hjørne (side 95)
Postet 24.02.09 kl 23:02
Liv HJa, kjenner den følelsen. En tenker liksom ikke helt logistikk når en entusiastisk gjør avtaler :-D Håper det ordner seg med at kjøper kan vente så du slikker å stå opp midt på natta og fange og pakke fisk.
Ja, jeg hadde bare to ting i hodet der og da skal jeg være ærlig:
1. jeg trenger det akvariet, pga plassproblemer!
2. Så flott at han skal ha alle, det blir jo langt mindre jobb enn å skulle pakke og levere 5 og 5 i slengen.
Feilen med tanke nr. 2 er at det tar langt lengre tid å pakke 19 fisk forsvarlig (og noe annet er uaktuelt!) enn 5 :p
Postet 24.02.09 kl 23:06
ElinHSølvi: Hmm.. ikke så dumt, det kan jeg gjøre. Om de går i baljer og bøtter over natta, og jeg har lagt frem poser, strikker, avispapier, håv og teip i morgen kveld så kanskje det ikke tar så lang tid å pakke de...
Pleier å gå greit for mitt vedkommende Hender av og til at jeg må ta med det jeg skal sende/overlevere på jobb og først får sendt/levert etterpå og da fungerer dette greit . Men selvfølgelig ,du skal jo veldig tidlig avgårde, men et tips ihvertfall.
Postet 24.02.09 kl 23:19
Sendt deg en mail
Hei Elin, sendte deg akkurat en mail (svar på din mail).
Ja, jeg ser logistikk utfordringen her. Mye fisk å drasse på og man vil kunne få utfordringer både med O2 og temp.
Så forslaget ditt er godt, vi kan treffes oppafor.
Mvh,
Fred
Ja, jeg ser logistikk utfordringen her. Mye fisk å drasse på og man vil kunne få utfordringer både med O2 og temp.
Så forslaget ditt er godt, vi kan treffes oppafor.
Mvh,
Fred
Postet 24.02.09 kl 23:30
Endret: 24.02.09 kl 23:32
Postet 25.02.09 kl 17:15
Postet 25.02.09 kl 17:43
Postet 25.02.09 kl 17:44
Postet 25.02.09 kl 17:47
Postet 25.02.09 kl 17:52
9 tror jeg, minsten falt fra for noen dager siden Målte stakkaren da, og den var bare 1,5 cm. Det var nok noe galt med den, den vokste ikke i det hele tatt.
Mange skal du ha?
Ja, vi må gjerne møtes i bakken, bråkjøre opp, og deretter kjøre pent på rekke og rad til Lillestrøm. Kanskje jeg da finner igjen stedet der auksjonen skal være Hehe
Mange skal du ha?
Ja, vi må gjerne møtes i bakken, bråkjøre opp, og deretter kjøre pent på rekke og rad til Lillestrøm. Kanskje jeg da finner igjen stedet der auksjonen skal være Hehe
Postet 25.02.09 kl 18:05
Det kan vi gjøre veit du!
Er du snill å sende meg en mail med pris på de små herlighetene?
Vil gjerne ha alle sammen!
Får vel smikke sammen litt inventar i et eget kar til dem så de får et sted å bo. Må bare rydde "litt" på kjøkkenet etter å ha lekt rørlegger de to siste dagene. Varmtvannsberederen tok kvelden og lakk gjennom varmeelementet, ned i strømforsyningen, og utover halve kjøkkengulvet...
Er du snill å sende meg en mail med pris på de små herlighetene?
Vil gjerne ha alle sammen!
Får vel smikke sammen litt inventar i et eget kar til dem så de får et sted å bo. Må bare rydde "litt" på kjøkkenet etter å ha lekt rørlegger de to siste dagene. Varmtvannsberederen tok kvelden og lakk gjennom varmeelementet, ned i strømforsyningen, og utover halve kjøkkengulvet...
Postet 25.02.09 kl 18:12
Endret: 25.02.09 kl 18:13
Å nei, Nina! For noe skit Håper det gikk bra?
Ellers kan jeg konstantere at C. loxozonus har lekt. En god del egg på plantebladene, og to på glasset. Skal ikke plukke disse, jeg bare konstanterer at de er i gang her hos meg (de er jo egentlig en leksgruppe), og satser på flere egg om en stund. Realistisk sett vil jeg ikke ha plass til en ny gruppe yngel riktig enda
Ellers kan jeg konstantere at C. loxozonus har lekt. En god del egg på plantebladene, og to på glasset. Skal ikke plukke disse, jeg bare konstanterer at de er i gang her hos meg (de er jo egentlig en leksgruppe), og satser på flere egg om en stund. Realistisk sett vil jeg ikke ha plass til en ny gruppe yngel riktig enda
Postet 25.02.09 kl 19:17
Postet 25.02.09 kl 22:04
Huff da Det er ikke akkurat SÅ bra, nei...
Får kaste meg i dusjen, fylle baljer til vannbyttene i morra og få meg litt søvn. Oslodagene er alltid lange, tunge dager fordi det er så mye å holde styr på. Er som regel helt utkjørt i hodet når jeg er ferdig der.
To black er fanget og satt i hver sin balje, med en tredje balje med rent vann til posene. Alle tre baljene har luftestein, lagt lokk over baljene hvor coryene går (sånn for sikkerhets skyld).
På spisetuebordet ligger: poser, ferdig avispapir, strikker, teip og saks.
Pakkingen burde gå rimelig smertefritt i morra
Får bare håpe at det er damer jeg har, og ikke velfødde herremenn :p
Takk for gratulasjonene ang. loxoene, forresten
Ser bare en 7-8 egg, men har jo ikke akkurat lett etter de siden jeg ikke skal plukke noen. Greit å vite at de er i gang... det tok jo bare en halv uke etter at de ble alene i karet (de gikk sammen med paleatusene først), så det er jo bra. Birger sa også at de ikke legger mange egg hver gang, men det passer meg egentlig perfekt. Etter alt stress og bekymring (som jeg fortsatt har) pga store kull, virker det befriende å bare skulle finne plass til en håndfull yngel den dagen jeg bestemmer meg for å plukke egg igjen
Får kaste meg i dusjen, fylle baljer til vannbyttene i morra og få meg litt søvn. Oslodagene er alltid lange, tunge dager fordi det er så mye å holde styr på. Er som regel helt utkjørt i hodet når jeg er ferdig der.
To black er fanget og satt i hver sin balje, med en tredje balje med rent vann til posene. Alle tre baljene har luftestein, lagt lokk over baljene hvor coryene går (sånn for sikkerhets skyld).
På spisetuebordet ligger: poser, ferdig avispapir, strikker, teip og saks.
Pakkingen burde gå rimelig smertefritt i morra
Får bare håpe at det er damer jeg har, og ikke velfødde herremenn :p
Takk for gratulasjonene ang. loxoene, forresten
Ser bare en 7-8 egg, men har jo ikke akkurat lett etter de siden jeg ikke skal plukke noen. Greit å vite at de er i gang... det tok jo bare en halv uke etter at de ble alene i karet (de gikk sammen med paleatusene først), så det er jo bra. Birger sa også at de ikke legger mange egg hver gang, men det passer meg egentlig perfekt. Etter alt stress og bekymring (som jeg fortsatt har) pga store kull, virker det befriende å bare skulle finne plass til en håndfull yngel den dagen jeg bestemmer meg for å plukke egg igjen
Postet 25.02.09 kl 22:07
Endret: 25.02.09 kl 22:10
Postet 25.02.09 kl 23:56
Postet 26.02.09 kl 00:09
Postet 26.02.09 kl 18:07
Hehe Inger Anne! Ja, det var jammen på tide. Du stivnet vel nesten når du så aktiviteten her Men nå er de i gang!
Liv:
Nå er jeg vel hjemme, og de har klart opphold og transport godt. Siden jeg har høyere GH i akkurat dette karet må jeg bruke god tid på akklimatiseringen. Synes de ser ut til å mindre mage enn de jeg har, men som jeg sa til deg syntes jeg mine var litt "rare"... magen var dyp, men ikke spesielt bred når jeg så de ovenfra. Vi satser på at vi nå har 2 + 2 Skal rapportere hva jeg synes sånn litt etterhvert!
Liv:
Nå er jeg vel hjemme, og de har klart opphold og transport godt. Siden jeg har høyere GH i akkurat dette karet må jeg bruke god tid på akklimatiseringen. Synes de ser ut til å mindre mage enn de jeg har, men som jeg sa til deg syntes jeg mine var litt "rare"... magen var dyp, men ikke spesielt bred når jeg så de ovenfra. Vi satser på at vi nå har 2 + 2 Skal rapportere hva jeg synes sånn litt etterhvert!
Postet 26.02.09 kl 18:25
Postet 26.02.09 kl 18:54
Postet 26.02.09 kl 21:38