Mange bøtter vann.. (side 95)

sånn, da har jeg fått glasslistene mine, bakgrunnen er sent ut fra danmark, jeg skal kjøpe maling på fredag. skal se om jeg får overtalt fattern til å bli med meg på sandjakt på ei strand i tønsberg, er visst ei strand med utrolig fin sand der. men kommer til å se passe teit ut der vi står med rompa i været og skuffer sand, jaja.


[External Image]
sanne i farta. eller no :p har fått malt idag, men den løse døra glemte jeg så den får bli malt imorra. har og fått tak i noe lignende bengalakk som er beregna på aluminium, så da får jeg kanskje tatt akvarieramma også imorra.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
tror jammen jeg skal maskere rundt ramma så godt jeg får til alene ikveld. så kan jeg kanskje få malt ramma på karet denne helga og glasslister og filtermatter har jeg tatt med hit. men bakgrunnen har ikke kommet gjennom tollen ennå, og selv om jeg vet dimensjonene kan jeg ikke sette opp listene til jeg har fått oppi bakgrunnen. heldigvis har pappa popnagletang, så midtstaget er ikke noe problem
Det ble et helt nytt skap, du er utrolig flink.
ganske utrolig hvor godt malingen dekker, det der er bare ett strøk. oppå hvitt tilgogmed! har hvertfall kjøpt mer enn nok maling, hadde holdt med halvparten og vel så det :p

så hvis noen trenger svartmaling eller bengalakk så er det bare å hyle ut.. :p

sto ikke på boksen når jeg kan male over, men regner med den er tørr nok imorra formiddag/ettermiddag.
sånn, da er jeg hjemme igjen. så nå blir det litt bildespamming. først fra bordet etter annet strøk, så maskering av karet og første strøk med lakk.

[External Image]


[External Image]


[External Image]
litt ikke akvaristikk: hos min far har vi hatt 2 katter og en hund, men hunden og den ene katten døde før jul. så nå har vi igjen kun et digert beist av en kastrert hannkatt. noe mentalt ustabil, og med en heller merkelig oppførsel. den er mer som en hund enn en katt.. :p

[External Image]

[External Image]
oi.. kom på andre plass i fotokonken jo! hadde jeg ikke forventa, med tanke på at jeg redigerte bildet i en fei xD

[External Image]
Gratulerer, men bildet er utrolig skarpt å fint da.
jippii, nå er bakgrunnen i norsk toll, så da tar det forhåpentligvis ikke så lang tid før den kommer hit. hvis jeg er heldig. drar til pappa til helgen tenker jeg, men det blir nok lørdag ettermiddag eller søndag. er jo langhelg da og. må ta de siste strøka med maling og lakk, og hvis været er bra ta karet ut og spyle det rent. det er faktisk ganske skittent. noe riper er det jo, men kan ikke forvente annet. vil da og prøve å fylle karet og se om det har tålt lagringa
bakgrunnen er ett steg nærmere meg får bare håpe den er blitt behandlet pent og at den ikke stopper i tolla grunnet den mulige streiken som kan bryte ut ved midnatt...

som sagt var jeg hos pappa i helga. det er etter han jeg har fotografi interessen fra, og han eier et noe spesielt kamera. det er nærmere 40 år gammelt, et såkalt twin lens kamera. han kalte det speilrefleks, men det var visst feil. interessant kamera, spesielt i designet. nymotens kamera blir passe kjedelig i forhold :p

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Synd at jeg ikke var så bevist kamerainteressen til din far når dere var her, ellers kunne han jo kommet en tur inn og sett på de pappa har
han holder ikke på med fotografering lenger, han har solgt alt av utstyr og slikt. kun dette kameraet han har igjen, fordi det er såpass spesielt
Var gamle kameraer jeg tenkte på da
hatt ett realt vannbytte i 20 litern, tatt ut noe vissen mose og rokkert om litt, prøvd å skremme fram noe reker.. skulle vært 8 stykker. jeg ser EN. ser ut til å være en hann. tror nok jeg gir opp de rekene, de er for dyre til å kjøpe i tide og utide. det som er rart er at jeg ikke har sett ei eneste død reke.. de har jo gjemt seg mye, m en men.. skal se det ann litt. uansett lyst til å ominnrede med pellia og skifer..
da jeg bare har en reke igjen av mine blueberry bee, skal karet gjøres om litt... skal se om jeg greier å fakke den reka... :p
jaja, da blir jeg sittende her en stund... fisken jeg kjøpte idag har gått i en ph på rundt 8.3... i mine kar ligger den på 6.7... ønsker ikke å miste disse fiskene, så da blir det venting. så mye ned på så kort tid liker jeg ikke.. men jeg må=/
GJESP. det var meg på jobben det. holdt på å sovne et par ganger, ble ikke sengetid før klokka passerte halv tre... og jeg skulle opp før klokka ble 6.

mine nye fisk koser seg. hvertfall, c habrosus koser seg. stjernedanioene tør knapt svømme i det åpne ennå.. håper noen viltre coryer kan hjelpe på beskjedenheten :p uheldigvis var det bare 4 habrosuser igjen, så må nok være på utikk etter fler. men de fins hvertfall ikke sky, og de bryr seg ikke om kameraet heller. ennå hvertfall. fin sand, masse røtter som skaper ly og skygge, litt mose og andre planter + litt flyteplanter. må bare få stjernene til å tørre komme fram nå :p
Habrosus er utrolig lite sky, iallefal de jeg har. De reagerer nesten ikke på noe oxo svømmer de veldig spredd rundt. Tror det er sjelden jeg ser noen av mine 12 svømme sammen.
Men utrolig sjarmerende det er de
mine 4 er for det meste sammen hittil. eller i det minste to og to. stjernene titter frem nå og da men stuper i skjul hvis jeg rører meg for mye. men de blir vel vant. habrosusene stimler nå, har tatt noen bilder som jeg holder på å redigere
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap