- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 95)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 95)
Postet 04.03.11 kl 20:53
Postet 04.03.11 kl 21:51
Adolfoiene mine er vel ca. litt over et år men i den siste tiden har de vokst For meg virker det som om de reagerer forskjellig alt etter som hvilket kar de går i . Så derfor prøver jeg å flytte de fra kar til kar innimellom for å se hvor de trives best. Noen blir veldig sky hvis det er mye trafikk forbi karet og andre ser ut til å bli vant til aktivitet og dermed mer trygg. Noen kar har kanskje varmere vann enn andre osv. Det er et puslespill å finne ut av og noen ganger er jeg heldig ,andre ganger ikk fullt så bra.
CW23 var veldig aktive egglegger hos meg og men jeg solgte jo leksgruppen min så nå har jeg kun en ungdomsgjeng igjen med disse. Jeg klarte jo ikke helt å skille meg av med de og nå begynner de å bli store disse og .Då det blir vel ikke lenge til disse er igang også
De grønne foruindrer meg egentlig veldig for tiden for de har så lenge jeg har hatt de lagt egg i des. til febr mnd. og dette har ikke skjedd i år . Dvs. de hadde en liten glipp på et par egg i slutten av mnd.. og første gang de la egg var da jeg fikk i begynnelsen av april for noen år siden. Ellers har de vært ganske "trofaste" så håper de tar til vett snart for skulle gjerne hatt litt yngel på de etterhvert
CW23 var veldig aktive egglegger hos meg og men jeg solgte jo leksgruppen min så nå har jeg kun en ungdomsgjeng igjen med disse. Jeg klarte jo ikke helt å skille meg av med de og nå begynner de å bli store disse og .Då det blir vel ikke lenge til disse er igang også
De grønne foruindrer meg egentlig veldig for tiden for de har så lenge jeg har hatt de lagt egg i des. til febr mnd. og dette har ikke skjedd i år . Dvs. de hadde en liten glipp på et par egg i slutten av mnd.. og første gang de la egg var da jeg fikk i begynnelsen av april for noen år siden. Ellers har de vært ganske "trofaste" så håper de tar til vett snart for skulle gjerne hatt litt yngel på de etterhvert
Postet 04.03.11 kl 22:05
turnipsSå fint roten passet inn i karet ditt, Sølvi! Har gledet meg lenge nå til å "plante" den jeg fikk i bytte, men jammen ligger den fortsatt og flyter i koikaret! Jeg får bare smøre meg med tålmodiget, du nevnte jo at det var lenge siden den hadde sett vann ;)
hehe den har nok vært uten vann en stund ja ,du får feste den med sugekopper til og begynne med tenker jeg
Var veldig fornøyd med roten ja,den passet veldig bra .Fant en mindre rot til å løfte den litt bak ,så da var jeg fornøyd . Greit å kunne bytte litt da ,håper du snart får tatt din i bruk.
Postet 04.03.11 kl 22:11
Hehe, ja sugekoper er en god ide men det kan også være jeg er så lat at jeg venter til den synker av seg selv
Dumt jeg ikke oppdaget før i dag at du har små-ancistruser til salgs forresten -er på jakt etter noen som kan "klippe plenen" i 80-literen. Synes ofte det er de små om gjør best jobb når noe skal renses for alger.
Jeg støttet også opp roten omtrent som du har gjort. Det jeg likte godt med den var at mange av de litt mer sky fiskene var mer synlige, for i stedet for å gjemme seg helt likte de å slappe av i skyggen under roten
Dumt jeg ikke oppdaget før i dag at du har små-ancistruser til salgs forresten -er på jakt etter noen som kan "klippe plenen" i 80-literen. Synes ofte det er de små om gjør best jobb når noe skal renses for alger.
Jeg støttet også opp roten omtrent som du har gjort. Det jeg likte godt med den var at mange av de litt mer sky fiskene var mer synlige, for i stedet for å gjemme seg helt likte de å slappe av i skyggen under roten
Postet 04.03.11 kl 22:27
Postet 04.03.11 kl 22:30
Har du mange store ancistruser i samme kar, skal jeg love deg at det ikke finnes en alge igjen i karet. Hos meg er ancistrustettheten så stor at de føler at de må benytte enhver sjanse til mat, selv om jeg egentlig overfôrer dem en del. Så ancistrusene mine er både feite og effektive. Men det kommer jo mye ut i den andre enden også.
Hos meg er det duplicareus som er de mest effektive eggleggerne. De er i gang nesten daglig. Jeg fatter ikke at de kan holde på sånn hele tiden, men de blir tydeligvis ikke utslitte av dette, for de har holdt på sånn i noen år snart! Når det gjelder best klekkeprosent, må schultzeiene mine ha rekorden: Av 612 egg i løpet av en runde med lek, var det to som ikke klekket! DET er god uttelling det!
Hos meg er det duplicareus som er de mest effektive eggleggerne. De er i gang nesten daglig. Jeg fatter ikke at de kan holde på sånn hele tiden, men de blir tydeligvis ikke utslitte av dette, for de har holdt på sånn i noen år snart! Når det gjelder best klekkeprosent, må schultzeiene mine ha rekorden: Av 612 egg i løpet av en runde med lek, var det to som ikke klekket! DET er god uttelling det!
Postet 05.03.11 kl 01:45
Postet 05.03.11 kl 10:21
Inger AnneHar du mange store ancistruser i samme kar, skal jeg love deg at det ikke finnes en alge igjen i karet. Hos meg er ancistrustettheten så stor at de føler at de må benytte enhver sjanse til mat, selv om jeg egentlig overfôrer dem en del. Så ancistrusene mine er både feite og effektive. ;-) Men det kommer jo mye ut i den andre enden også. ;-) Hos meg er det duplicareus som er de mest effektive eggleggerne. De er i gang nesten daglig. Jeg fatter ikke at de kan holde på sånn hele tiden, men de blir tydeligvis ikke utslitte av dette, for de har holdt på sånn i noen år snart! Når det gjelder best klekkeprosent, må schultzeiene mine ha rekorden: Av 612 egg i løpet av en runde med lek, var det to som ikke klekket! DET er god uttelling det!
Det er nettopp den dritten som gjør at jeg ikke liker så godt å ha maller i karene mine,ja ikke pansermaller da men de griser heller ikke så mye.
Ang. egglegging så er det ganske utrolig at de klarer å holde på sånn ja ,ikke skjønner jeg at de klarer det.Men ,men de finner vel ut av det på egen hånd
Husker de schultzeiene dine ja ,det var jo bare helt utrolig Tror jeg klarer meg med en vesentlig mindre mengde enn det ja
Postet 06.03.11 kl 21:22
I går kom det litt nytt til saltvannskaret ,det kom dessverre ikke alt som var bestilt men det er som "normalt"
Det kom en flott dvergkeiser ,en Coralbeauty med nydelige farger.Foreløpig er den veldig sky og gjemmer seg innimellom steinene.
Så kom det en Ctenochaetus tominiensis (kirurg) ,denne var veldig liten og veldig søt og fikk omgående navnet Tommeliten
En hammerkorall kom det og ,denne håper vi klovnene vil godta som boligen sin.
De har gjort det før så krysser fingrene for at det vil fungere denne gangen også.
Til slutt kom det en mykkorall som skulle være lilla ,men den gang ei,den var beige-lig i fargen og slett ikke så flott som den skulle være.Artige "blomster" på den greit nok men ble litt skuffet her.
Siden det stort sett skal være mykkoraller i dette karet så er det vanskelig å finne noe med farge på.
Prøver å få tak i noen fargerike skiveanemoner for å gjøre det litt mer spennende,håper noen har for salg i nærheten.
Skal prøve å få lagt ut noen bilder i morgen.
Det kom en flott dvergkeiser ,en Coralbeauty med nydelige farger.Foreløpig er den veldig sky og gjemmer seg innimellom steinene.
Så kom det en Ctenochaetus tominiensis (kirurg) ,denne var veldig liten og veldig søt og fikk omgående navnet Tommeliten
En hammerkorall kom det og ,denne håper vi klovnene vil godta som boligen sin.
De har gjort det før så krysser fingrene for at det vil fungere denne gangen også.
Til slutt kom det en mykkorall som skulle være lilla ,men den gang ei,den var beige-lig i fargen og slett ikke så flott som den skulle være.Artige "blomster" på den greit nok men ble litt skuffet her.
Siden det stort sett skal være mykkoraller i dette karet så er det vanskelig å finne noe med farge på.
Prøver å få tak i noen fargerike skiveanemoner for å gjøre det litt mer spennende,håper noen har for salg i nærheten.
Skal prøve å få lagt ut noen bilder i morgen.
Postet 13.03.11 kl 22:08
De har ikke noe salt snadder inne på midtun da?
De har fått seg ny flott hjemmeside, men ikke noe saltvann på den.
http://www.midtunzoo.no/index.php?mapping=42
Var iallefall masse flott når jeg var der sist og så.
De har fått seg ny flott hjemmeside, men ikke noe saltvann på den.
http://www.midtunzoo.no/index.php?mapping=42
Var iallefall masse flott når jeg var der sist og så.
Postet 13.03.11 kl 22:15
Postet 13.03.11 kl 22:45
Postet 14.03.11 kl 12:12
Endret: 14.03.11 kl 12:14
Postet 14.03.11 kl 12:16
Endret: 14.03.11 kl 12:18
Det er jammen mange artige, flotte og fargerike arter man kan ha i saltvann.
Sikkert også spennende å se hva som dukker opp i de levende steinene
Jeg var på Midttun Zoo i Åsane i fjor en gang og da hadde de inne en firkantet gul sak med horn både foran og bak, tror den het noe med okse-ett eller annet, og den var kjempekul
Sikkert også spennende å se hva som dukker opp i de levende steinene
Jeg var på Midttun Zoo i Åsane i fjor en gang og da hadde de inne en firkantet gul sak med horn både foran og bak, tror den het noe med okse-ett eller annet, og den var kjempekul
Postet 14.03.11 kl 12:42
Endret: 14.03.11 kl 12:44
Postet 14.03.11 kl 12:51
Endret: 14.03.11 kl 12:53
Postet 14.03.11 kl 12:54
Endret: 14.03.11 kl 12:55
Postet 14.03.11 kl 12:58
Postet 15.03.11 kl 11:08
Endret: 15.03.11 kl 11:09
Postet 15.03.11 kl 15:37