Revestrekenes akvarieverden (side 95)

[External Image]
Denne ungfisken (ca 6 cm) kjøpte vi på forrige auksjon som L260, er det riktig ID Janne og Donald? Den er kullsort med hvitt mønster.

[External Image]
Denne kan ligne mer på en L260, ja

Ut fra bildet synes jeg den har finere linjer enn de andre. Men samtidig synes jeg den har noe tettere mønster, og er litt mørkere i fargen til ungfisk å være. Så jeg blir usikker, Rita.
Noen L411 kan ha samme farge på mønster som hos L260 når de er ungfisk.

Er denne også VF?
Uansett hva den måtte være: en vakker malle, det der!
Nydelig fisk, Rita!

Den ser ut til å være 6 cm SL? Hvis ikke hulen er veldig liten da.

For meg ser det ut til å være L260. Dersom du ikke har nærmere bakgrunnsinformasjon som skulle tilsi noe annet, så ville eg gått for det.
Som du tidligere sa: "Jeg syns det er litt håpløst med disse hypancistrusene". Eg er helt enig, men vi får prøve det beste vi kan for å holde paranoiaen unna
Cw032, 6 dager gammel
Janne, jeg regner med at det er er en oppdrettsfisk, jeg vet ikke hvem som solgte den på auksjonen, fin er den ihvertfall

[External Image]
6 dager gammel CW032-yngel, den hvite streken på kroppen er en microorm så da får man litt inntrykk av hvor små disse ynglene er

[External Image]
4 uker gammel CW009-yngel som begynner å få farge.

[External Image]
CW009-yngel i matfatet.

[External Image]
To gossei-yngel, den til venstre er 4 uker gammel.
Rita Aspevik
Mona, dette er nok ikke den mest fargerike arten men jeg skal prøve å få tatt noen bilder av dem etterhvert :)

Trenger ikke iflg min mening å være mest mulig fargerik for å være interessant fisk
Jeg googlet den først og synes den så utrolig fin ut, selv om den kanskje ikke er fargerik som N.mortenthaleri Synes omtrent hele Nannostomus-slekten er fin!
Rita Aspevik
Du er da en ordentlig akvarist du Sissimor, med eller uten reol spiller ingen rolle, men man kan jo ta litt mer av med reol i huset da :)))

He,he, ja jeg tenkte jo ikke at reol er avgjørende for å være ordentlig akvarist. Bare det at jeg da kanskje kunne komme meg ut av "selskapssuppa" og over på mer biotop og artskar. Er jo så mye en har lyst på, og så er det ingen jeg vil kvitte meg med...
Donald
Nydelig fisk, Rita! :-) Den ser ut til å være 6 cm SL? Hvis ikke hulen er veldig liten da. For meg ser det ut til å være L260. Dersom du ikke har nærmere bakgrunnsinformasjon som skulle tilsi noe annet, så ville eg gått for det. Som du tidligere sa: "Jeg syns det er litt håpløst med disse hypancistrusene". Eg er helt enig, men vi får prøve det beste vi kan for å holde paranoiaen unna ;-)


Den er ca 6 cm ja, og da kaller jeg den en L260 inntil videre og lar paranoiaen vente Donald
Flere seussibilder
[External Image]
Seussi'ene har farget enda mer ut i dag, superstilige er de der de svømmer midt i vannskiktet En av dem døde dessverre i går, eneste sykdomstegn var innsunkne øyne, de andre ser friske ut men det var nok lurt å starte en antibakteriell kur på gjengen.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Til slutt et bilde av en ung tukano ved siden av en Tetra Waffer, det er ikke store krabaten dette her

Sissimor
Er jo så mye en har lyst på, og så er det ingen jeg vil kvitte meg med...

Det der lyder veldig velkjent...
Inger Anne
[QUOTE=Sissimor]Er jo så mye en har lyst på, og så er det ingen jeg vil kvitte meg med...

Det der lyder veldig velkjent...

Det gjør det ))
Nannostomus minimus, med blitz
[External Image]
Noen bilder av Minimus'ene med blitz, man ser ikke den røde fargen så tydelig i karet, mulig det skylles et lite grønnskjær i vannet fra Esha 2000

[External Image]

[External Image]
Farlowella vittata-yngel, 4 dager etter klekking
[External Image]
Det er fire dager siden vittata-eggene klekket og her henger en liten strek på det forvellede salatbladet jeg la i breedingboxen i dag.

[External Image]
Inaktiv bruker
det var noen fin fine fisker du ha der Rita.
L107, og hemiloricariayngel 13 uker
[External Image]
To av de unge Ancistrus sp. L107 hadde en skikkelig fight tidligere i dag, og her er kamphanene foreviget

[External Image]

[External Image]
Gemyttene roet seg etter en stund og de "gikk" hvert til sitt igjen...

[External Image]

[External Image]
Eigenmanniynglene er inne i sin trettende uke etter eggstadiet, de største av dem er ca en fyrstikkeskelengde

[External Image]
Eigenmannier er artiger skruer. Jeg kjøpte 6 ungfisker selv i sommer, og har ikke angret på det. Jeg trodde ikke jeg skulle se noe til dem, da de skulle flyttet inn i en jungel av et kar, men de ligger mye framme. Nydelige skapninger, med en god matlyst. Jeg håper mine blir kjønnsmodne om ikke altfor lenge, slik at jeg også kan få noen slike ministilker i karet mitt.
Stilkene er ikke mye skye her i huset heller, skikkelig artige fisk dette her. Krysser fingrene for lek hos deg også Inger Anne

[External Image]
I går flyttet vi de tre F1-concolor til ett eget kar, de har gått sammen med zebraene siden februar. De lekte da (de nesten nyklekkede ynglene ble sluppet ut i et kar pga av reise og var dessverre borte når vi kom hjem igjen) men har ikke vært i gang siden, håper de setter i gang igjen for jeg skulle gjerne hatt en større gruppe av disse naturlig høyfinnede og flotte coryene

[External Image]
Det skjønner jeg godt at du vil, Rita. De er noe for seg selv, de Concolor'ene! Håper dere lykkes med å forøke stimen. Må si at det tviler jeg ikke på at vil skje, hehe
Ja, concolor er utrolig flotte coryer. Jeg har også noen med en slik flott ryggfinne. Dessverre er gruppa mi en blanding av lange og korte ryggfinner. Det hadde vært kulere å bare ha slike med høy ryggfinne. Hos meg tok det faktisk noen år før jeg fikk oppdrett på dem, og så plutselig fikset de det selv mens jeg var på ferie i sommer! Concolor er forresten rå eggtyver, bare så du er advart. Jeg skjønner ikke helt hvordan de greide å få til et kull nå, da de normalt sluker alt som heter egg. Den ene gangen de har lekt før, fant jeg det ut pga. at jeg fant 4 egg bak filteret, der de ikke hadde kommet til for å spise eggene. Man kan jo da lure på hvordan hunnen greide å legge eggene der i utgangspunktet...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap