Tropheus Bilder (side 96)

Evolution
Synes denne tråden egentlig ikke skulle gått under bilder og film da det er utolig mye faktastoff her. den burde ligget under victoria malawi og tanganyika, synes også de skulle delt denne inn i tre grupper da de er veldig ulike i grunn.

Enig. Den var opprinnelig under mal-ta-vi katogorien..

Hqi er det kuleste.. Roger sitter å ruger på min gamle.. Noen liker ikke åpne akvarier her i gården
Dere kommer til å bli drittleie disse pembaene;9
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
synes dine pembaer er små mot mine killer livua hehehehe

[External Image]

[External Image]
Hqi er jo helt rått, sikler for øvrig på det selv.. Men med åpne kar blir det jo ganske fuktig eller har dere en løsning for å minske/kvitt den fukta?

Også en risiko for fisk som hopper ut?
Og det er dem også! Disse er ikke særlig store til å være fullvoksene.. De livuaene er helt sinnsyke..
Kenneth Østby
Hqi er jo helt rått, sikler for øvrig på det selv.. Men med åpne kar blir det jo ganske fuktig eller har dere en løsning for å minske/kvitt den fukta? Også en risiko for fisk som hopper ut?

Med troffer må du nesten ha en høy kant eller dekkglass..

Fuktigheten får man vel tatt knekken på med dekkglass, men et vanlig åpent akvarie gir ikke mer fuktighet en ett menneske har jeg hørt..
Men med dekkglass vil hgi da ha like bra effekt? Den vil vel bli noe redusert??

Og en annen ting, har enda tilgode å ha lek på mine luffer...(bah) Noen tips?
fuktighet er vi ikke plaget med i det heletatt. vi har ingen plate over men de kan heller ikke hoppe ut for det er ogitt av vegger over alt over de, de hopper bare i veggen og ned i karet hehe, fuktigheten er jo bra for inneklimaet,
Evolution
fuktighet er vi ikke plaget med i det heletatt. vi har ingen plate over men de kan heller ikke hoppe ut for det er ogitt av vegger over alt over de, de hopper bare i veggen og ned i karet hehe, fuktigheten er jo bra for inneklimaet,

Det samme hadde jeg også.. Veldig praktisk egentlig.. Jeg hadde også kun sponplater rundt, og disse hadde ikke preg av funktighet etter 2 år..

Har ikke brukt dekkglass, men det krever jo litt rengjøring

Du har vel ikke hatt lufubuene lenge? Det kan ta mange månder før de kommer igang.. Dine er også unge enda, så du må nok belage deg med litt tålmodighet. Regnbuevariantene, som lufubuene er medlem av, er også kjent får å være litt treige på lek..
ett bilde til av livua
[External Image]
luffene hadde vi i lek men ingen gikk hele veien de fikk egg med spytta de etter noen dager.
Nøye med vannskifte, mate de skikkelig, gi de kjempe gått stell, da gir de tilbake.
vi kjørte samme rutine i 14 dager skifta vann på samme tidspunkt mata på samme tidspunkt så plutselig brøyt vi alt da lekt de som bare det,
noen ganger når vi hever KH leker som besatte
Hmmm, nei har vel ikke hatt de lenger en 1 snau mnd kanskje. Husker ikke helt når jeg hentet de.

Ja må vel bare smøre meg med tålmodighet da.. =)

Hva slags lys bruker dere til deres troffer? Har dere moonlight på karene?
på det ene har vi det, skal fikse til livuaene også. de lekr ofte i det blå lyset
Lunugwaene våres er nesten helt fargeløse for tidenSkjelden vi ser den flotte rødfargen..De er veldig mørke.nesten helt sort.De spiser og alt så friske er de men kanskje de rett og slett trenger litt selskap oppi der.Er jo et kar på 510 liter som ikke rommer mer enn 25 fisk.Der 10 av de er leptosomer.

Noen son vet hva dette kan skyldes???De er jo såå utrolig flotte med sin nydelige rødfarge.Også mangler vi forresten 1.Stemmer ikke det av vi kjøpte 16 stk vibsi??Finner bare 15 jeg
Lene84
Lunugwaene våres er nesten helt fargeløse for tiden:(Skjelden vi ser den flotte rødfargen..De er veldig mørke.nesten helt sort.De spiser og alt så friske er de men kanskje de rett og slett trenger litt selskap oppi der.Er jo et kar på 510 liter som ikke rommer mer enn 25 fisk.Der 10 av de er leptosomer. Noen son vet hva dette kan skyldes???De er jo såå utrolig flotte med sin nydelige rødfarge.Også mangler vi forresten 1.Stemmer ikke det av vi kjøpte 16 stk vibsi??Finner bare 15 jeg

Er alle vannverdier riktige, hvor ofte skifter du vann, og hva mater du med? Får fiskene godt med søvn?

De røde variantene krever friskt vann får å farge optimalt. Når jeg hadde lunangwaene fant jeg ut av at jeg måtte skifte 50 % vann hver 3. dag hvis de skulle farge best ut hele tiden..
Kristian Hennig
[QUOTE=Lene84]Lunugwaene våres er nesten helt fargeløse for tiden:(Skjelden vi ser den flotte rødfargen..De er veldig mørke.nesten helt sort.De spiser og alt så friske er de men kanskje de rett og slett trenger litt selskap oppi der.Er jo et kar på 510 liter som ikke rommer mer enn 25 fisk.Der 10 av de er leptosomer. Noen son vet hva dette kan skyldes???De er jo såå utrolig flotte med sin nydelige rødfarge.Også mangler vi forresten 1.Stemmer ikke det av vi kjøpte 16 stk vibsi??Finner bare 15 jeg

Er alle vannverdier riktige, hvor ofte skifter du vann, og hva mater du med? Får fiskene godt med søvn?

De røde variantene krever friskt vann får å farge optimalt. Når jeg hadde lunangwaene fant jeg ut av at jeg måtte skifte 50 % vann hver 3. dag hvis de skulle farge best ut hele tiden..

oi såpass ja.skifter vann 1 gang i uken vi.vannverdiene er fine de!og når det kommer til maten så får de osi sin.

De har vært mer eller mindre helt utfarget frem til nå i det siste.Får prøve og bytte litt oftere vann til de og se om det hjelper.Er også på jakt etter flere fisk..Blir litt lite med den gruppen alene oppi 510 literen!

Men vi må vel på østlandet entur da tenker jegEr jo der den er så.Ifølge en som driver butikk her,så er detendel som driver med tropheus her i bergen.Men da gjemmer de seg godt.Så kommer nok til og melde meg inn i akvarieklubben her,og få litt kontakter.Det er nok ikke så dumt..

så kanskje vi får treffe noen av de som driver med tropheusfor her inne er de ikke
Lene84
oi såpass ja.skifter vann 1 gang i uken vi.vannverdiene er fine de!og når det kommer til maten så får de osi sin. De har vært mer eller mindre helt utfarget frem til nå i det siste.Får prøve og bytte litt oftere vann til de og se om det hjelper.Er også på jakt etter flere fisk..Blir litt lite med den gruppen alene oppi 510 literen! Men vi må vel på østlandet entur da tenker jeg:)Er jo der den er så.Ifølge en som driver butikk her,så er detendel som driver med tropheus her i bergen.Men da gjemmer de seg godt.Så kommer nok til og melde meg inn i akvarieklubben her,og få litt kontakter.Det er nok ikke så dumt.. så kanskje vi får treffe noen av de som driver med tropheus:)for her inne er de ikke

Hvor lenge er det siden dere hadde fiskene i dette akvariet? Har dere ommøblert det i det siste?

Mine Kirza var også bleke, men etter at Kristian og Roger "analyserte" en video som jeg tok av Kirizaene, så fikk jeg streng beskjed om å fore mye mer!

Nå forer jeg 5 ganger for dagen, 3 ganger for dagen med OSI, 1 gang med NLS og 1 gang med Rekemix, så nå er både formen og fargene meget meget bedre!
(Kiriza yngelen får OSI, samt NLS Grow en liten stund og de vokser bra!)

Det kan være det som er årsaken. Men NB! Jeg forer ikke mye hver gang... men totalt blir det mye mer i løpet av en hel dag...

Hvor ofte forer dere?
de er veldig få i ett stort akvarie, til oss var de helt kanon fine. her er to bilder av de, når de gikk hos oss. vi skiftet 50% hver søndag, som er vår akvarie dag.
Lene84
[QUOTE=Kristian Hennig][QUOTE=Lene84]Lunugwaene våres er nesten helt fargeløse for tiden:(Skjelden vi ser den flotte rødfargen..De er veldig mørke.nesten helt sort.De spiser og alt så friske er de men kanskje de rett og slett trenger litt selskap oppi der.Er jo et kar på 510 liter som ikke rommer mer enn 25 fisk.Der 10 av de er leptosomer. Noen son vet hva dette kan skyldes???De er jo såå utrolig flotte med sin nydelige rødfarge.Også mangler vi forresten 1.Stemmer ikke det av vi kjøpte 16 stk vibsi??Finner bare 15 jeg

oi såpass ja.skifter vann 1 gang i uken vi.vannverdiene er fine de!og når det kommer til maten så får de osi sin.

De har vært mer eller mindre helt utfarget frem til nå i det siste.Får prøve og bytte litt oftere vann til de og se om det hjelper.Er også på jakt etter flere fisk..Blir litt lite med den gruppen alene oppi 510 literen!

Men vi må vel på østlandet entur da tenker jegEr jo der den er så.Ifølge en som driver butikk her,så er detendel som driver med tropheus her i bergen.Men da gjemmer de seg godt.Så kommer nok til og melde meg inn i akvarieklubben her,og få litt kontakter.Det er nok ikke så dumt..

så kanskje vi får treffe noen av de som driver med tropheusfor her inne er de ikke

i bergen akvarie klubb er det stort sett ingen som driver med tropheus eller tanganyika, vi har vært med noen ganger men ingen ting der,
Ja oslo er innfartsåren til landet når det gjelder den slags fisk, men vi har kontakter i malmø og københavn, vi får tak i alt vi vill ha, dere får si i fra hva dere ønsker dere så skal vi fikse fisken til dere, i sommer har vi besøkt masse folk i danmark og malmø, samt vi har kristian og roger med sine kontakter, så tror vi stiller sterker enn veldig mange. tror vi har norges største kontakt nettverk.
Vidar Alfei
[QUOTE=Lene84] oi såpass ja.skifter vann 1 gang i uken vi.vannverdiene er fine de!og når det kommer til maten så får de osi sin. De har vært mer eller mindre helt utfarget frem til nå i det siste.Får prøve og bytte litt oftere vann til de og se om det hjelper.Er også på jakt etter flere fisk..Blir litt lite med den gruppen alene oppi 510 literen! Men vi må vel på østlandet entur da tenker jeg:)Er jo der den er så.Ifølge en som driver butikk her,så er detendel som driver med tropheus her i bergen.Men da gjemmer de seg godt.Så kommer nok til og melde meg inn i akvarieklubben her,og få litt kontakter.Det er nok ikke så dumt.. så kanskje vi får treffe noen av de som driver med tropheus:)for her inne er de ikke

Hvor lenge er det siden dere hadde fiskene i dette akvariet? Har dere ommøblert det i det siste?

Mine Kirza var også bleke, men etter at Kristian og Roger "analyserte" en video som jeg tok av Kirizaene, så fikk jeg streng beskjed om å fore mye mer!

Nå forer jeg 5 ganger for dagen, 3 ganger for dagen med OSI, 1 gang med NLS og 1 gang med Rekemix, så nå er både formen og fargene meget meget bedre!
(Kiriza yngelen får OSI, samt NLS Grow en liten stund og de vokser bra!)

Det kan være det som er årsaken. Men NB! Jeg forer ikke mye hver gang... men totalt blir det mye mer i løpet av en hel dag...

Hvor ofte forer dere?

ja hele karet er blitt nytt.Men de ble sånn før vi begynte med det prosjektet De får vel mat 4-5 ganger om dagen her også.ogda blander jeg mellom osi og ocean nutrion som inneholder spirulina,krill og vitaminer.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap