Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 96)

Å som jeg gleder meg til å få lille Speedy i hus. Skal legge ut masse bilder av han. :--)
Inaktiv bruker
Jeg er spendt på når han kommer frem.
Bør vell være der i morgen eller torsdag. ;P
Blir gøy å høre hva du sier.
Jeg fikk lille Speedy i dag. Han var mye mindre enn jeg trodde. Den går nå i en 19 liter og blir jevnlig frisert av noen andre små epler som går i karet. Så spørs om han er skallet i morgen. han er jo så søt...og så bitte liten.Lurer veldig på hva den lille tassen er for noe og om den kommer til å vokse. Skal bli spennende, den utforsker i alle fall karet.

I dag fikk jeg også mine nye saltvann snegler. De er noen rare skapninger ja...spesielt Strombus dentatus. Den har øynene på lange stilker som den styrer som han selv vil....Så komisk. Har tatt bilder men det er så vanskelig å ta bilder i saltvann...hvorfor er det det?
Inaktiv bruker
Heheh, godt å høre at han kom hel frem. jadet var vell litt alger på han:-P håper du blir klokere på hann en det jeg ble.

Hm, rart at dert er vanskeligere å ta bilde i saltvann enn i ferskvann, kanskje pga saltet?
1. Her er lille Speedy kommet til Orkanger....litt ensom enda?
2. Her er en lilla eple som vil klippe håret...gjorde litt motstand så ikke sikkert han prøver seg igjen...
3. Her er sveisen litt kortere ved ørene ser jeg...den er veldig søt ...et lite lykketroll.
De to første er av mine nye suller jeg fikk i går. Det fantes ikke en eneste igle på de. Det var mange forskjellige gulfarger på de denne gangen. Det var også med en Arnold snegle som hadde fått en yngel på veien.
Det siste er av mine grønne. Har tre grønne nå tror jeg. De er så fine ...
Inaktiv bruker
Hei og hå. Nå trekker jeg meg godt tilbake iallefall for sommeren, kjenner jeg trenger litt fb og forum pause. God sommer og Heidi, pass godt på Speedy.
[External Image]
ja det lover jeg jørgen. Han er blitt ganske hvit og snauskallet. men så søt da.
heidi,kommer snart med snegler til deg,nå begynner det bli fullt igjen,har mange som

er rundt 1-3 cm store,putta nesten 200 stk i det store akvariet,men det er ikke så bra

tru æ.
Ja Lars det er greit. Du kan jo komme ikveld i 9 tia hvis det passer?
Her er lille Speedy. Jeg skjønner meg ikke på den tassen. Den vokser ikke og har veldig lange følehorn og lang nese eller munn...så hvilken sort dette er er meg et mysterium. Den har blitt kortklipt i alle fall og skallet aner jeg ikke hvordan det skal være,. Hadde håpet den ville vokse så jeg kunne se hvordan skallet er men neida denne tassen vokser ikke.
1. Her er mine perler kommet i hus igjen. Endelig fant jeg de og i tillegg begge fargene. Sort og grå. Den sorte er veldig stor, det største jeg har sett. Den er over 2 cm og den lille er over 1 cm den også. Jeg håper de får masse babyer.
2 og 3. Her er mine to sjøharer Dolly og Donald. Her parer de for første gang som jeg kan se. Man ser at Donald har en brunt kjønnsorgan som er stukket ned i hullet på ryggen. Der hang den fast lenge og det var litt problemer da Dolly gikk over på en annen stein. Bildene er ikke klare og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke blir klare bildene jeg tar i saltvann. Men man kan se hva som foregår. Så nå får jeg vel små sjøharer rundt omkring. Håper det ikke blir millioner av dem...men de er da søte syns jeg.
1. Dette er en Strombus dentatus ..tror jeg den het...her sitter det en sjøstjerne fremme på skallet. De er så rare med de øynene og så kan de hoppe.
2. og 3. De to neste vet jeg ikke hva er for noe. De er jo saltvanns snegler men hvilken art...? har mange forskjellige sorter nedi karet så jeg trenger ikke kjøpe noen flere, må se hva det blir av disse først.
Kan det hende at Speedy er en feilvare? At han er en slags mutasjon? Kjenner du trekk fra andre sneglearter, som kanskje kunne blitt en Speedy?

har er et mysterie, blir spennende å se om han vokser seg større. Kledde ny sveis foresten, hehe sikkert fått mange venner nå, som har fått beite på ham.
I dag så syns jeg at det hadde vokst en liten mm. Så det blir spennende å se.
Jeg var og henetet meg 10 blå turbo for ferskvann i går og i kveld så oppdaget jeg at en av de hadde fått en yngel. Den var rund og mørk lilla farge. Det er liv i den også. Har hatt denne sneglen før og da fikk de to yngel men de døde etterhvert. De var skikkelig store og fine denne gangen og håper de får flere småttiser. De går i 350 literen. Har tatt bilder av de men må ta litt flere før jeg legger de inn på datan.
Inaktiv bruker
Så kortklipt speedy var, ^^ Sommer sveis. spennende å se hva du klarer å finne ut.
^^ Han er et mysterium. :P
Er dette en blånese snegle ? Om det er det så er jeg en heldig "pappa" til 10 +

Om det ikke er det så er det piano snegle. Den likner faktisk ikke på en piano "baby"
Heldiggris Jarle, dette er en blånese ja. har du ikke mistet noen av dine? Jeg har 8 stykker igjen av 20.....nå har jeg sett 3-4 babyer . Hva gjør du for å få de til å trives?
Satt igjen med 4 stk ganske fort. Filteret stoppet i snegle karet og da bestemte jeg meg får å ta de ut og plukket 4 voksne og 10+ småttiser. Ser at det er en del tomme skall fra noen døde små.
De nye sneglene er nesten totalt gjenomsiktig og kroppen er er nesten like så. Holdt på å kaste snegler som var fult i live. Den som er på bildet er største 1/2 cm og de andre er toppen 2 mm.

Ikke spør meg om hvordan jeg har klart det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap