Revestrekenes akvarieverden (side 96)

Foreldrene til trioen (angrer noe helt sinnsykt på at vi solgte dem på en auksjon) spiste ikke egg, det gjorde ikke trioen heller sist de lekte så jeg håper de fortsetter den trenden De desidert verste eggspiserne vi har i hus er weitzmaniene, de er håpløse, vi klarte å redde "hele" 6-7 egg under leken i forgårs

Inger Anne, du kan ikke dele dem opp i hvert sitt kar etter ryggfinnelengden da, hvis du har av begge kjønn med lange finner så kan du kanskje få frem flere slike. Samtlige individer i den viltfangede gruppen vår var høyfinnede og det har de tydeligvis gitt videre til avkommet
Den tiden de bodde sammen med duplicareuser og triller, som begge er arter som er serielekere her i huset (nesten daglig lek), gikk de i kø sammen med hannene i halen på hunnene som bar egg. De snappet eggene så snart de var lagt. De var meget ivrige eggspisere.

Dessverre har jeg bare tre høyfinnede, og jeg vet ikke kjønnet på dem (har ikke sjekket det, og de er så sky at jeg ser dem sjelden). Nå har de jo laget barn sammen, hele gruppen, så det blir litt vanskelig å skille nå.
Donald
Eg betalte 1005 kroner for 6 bokser

Da har eg mottatt 2-liters boksene. De kom fra Hong Kong, Kina, og ikke USA som eg skrev tidligere.

Pakken var stemplet "Ikke tollpliktig", så det endte på 167 kroner per boks. Avsender hadde krysset på Gift (gave)
Så flott at du slapp avgiftene, da ble det ikke dyre boksene Vi har ikke fått våre enda, hvis ikke mottakslappen har forsvunnet etter helgens postkassehærverk da. Hvis de ikke dukker opp snart får jeg kontakte posthuset.
Rita Aspevik



Åååh så fine. Disse har jeg hatt lyst på lenge, men aldri hørt om at de har vært tilgjengelige.
Er så glad i de små cory artene og ifølge lista di, ser det ut som du er det å.
Jeg regner med at det er de små cochui'ene du tenker på Galemor, jeg har heller ikke sett dem på listene før nå. Dvergcoryene er skikkelig sjarmerende, nå har de fått både antibakteriell medisin og dewormer (de klødde seg noe veldig i sanden), og ser aktive og fine ut

[External Image]
Kjøkkenbenk-karene, cochui'ene holder til i høyre kar. Venstre kar huser for tiden CW032 og tukano. Det har stått med et gammelt lysrør (forferdelig stygt rosa lys) i lengre tid så plantene har visnet bort, nå er lysrøret byttet i et Amazon Daylight og nye planter skal inn i karet senere i dag

[External Image]
og så noen cochui-bilder...

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Var de jeg mente ja. Cochoi er vel temmelig corytypisk i kroppsformen, akkurat som Habrosus.. Derfor jeg ikke liker pymaeus like godt, de er så smale og litt utypisk coryaktig lissom.

Habrosusene er englene mine, pandaene har rotet seg vei inn i hjertet de å. Liker de brune og svarte coryene, har lyst på melini en gang i fremtiden. Liker masken og den sorte streken som går nedover ryggen.
Donald
[QUOTE=Donald]Eg betalte 1005 kroner for 6 bokser

Da har eg mottatt 2-liters boksene. De kom fra Hong Kong, Kina, og ikke USA som eg skrev tidligere.

Pakken var stemplet "Ikke tollpliktig", så det endte på 167 kroner per boks. Avsender hadde krysset på Gift (gave)

Da er boksene våre i hus også, avsender hadde skrevet ned verdien på varene så vi slapp også unna avgifter Vi betalte 326,24 for to bokser og frakt, 163,12 pr stk.

[External Image]
Stor og liten breeding-box.
Farlowella vittata-yngel, 13 dager etter klekking
[External Image]
Grenmalleynglene er 13 dager etter klekking i dag (egglegging 11/11) og de vokser bra syns jeg, det er nemlig en stakkar som har klekket i foreldrekaret og den er mye mindre enn sine kullsøsken. Daglig fóring med oppkokt issalat og diverse tabletter for grøntspisere ser ut til å falle i smak. Jeg har puttet ett par posthornsnegler i boksen for renhold men i dag byttet jeg boks da det var mye malleavføring på bunnen.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Pygmaeus'ene har flyttet inn til de unge eques'ene (som forøvrig er ganske hypre i kveld) og det virker som om eques'ene syns det er greit med en art som svømmer over hodet på dem. Pygmaeus'ene lekte her om dagen, bittesmå egg (bildet) ble klistret rundt i mosedottene i karet, kanskje denne leken har påvirket lekstendensene til eques'ene. Jeg krysser fingrene
Helrenovering i discuskaret
[External Image]
Discuskaret har fått seg en helrenovering, nye lysrør er satt inn og noen planter er festet med sugekopper (dessverre en liten biotopkræsj med afrikansk plante men, men...) i øvre midtre del.

[External Image]

[External Image]
Med fare for å ha bommet helt i vår adferdsstudie som grønne discuseiere har vi fått det for oss at det er dannet to par, ett i hver sin ende av karet... eller så er det ett par til høyre og resten søker tilflukt i venstre halvdel. Høyre og venstre side har ihvertfall ført full krig når de møtes på midten så vi har kvittet oss med de fem minste discusene som bare ble jaget hit og dit i karet. De to man ser på bildet holder sammen hele tiden og styrer området fra den tverrgående roten på midten og ut til enden av karet.

[External Image]
Høyresidens regenter

[External Image]
Rita Aspevik
Vi betalte 326,24 for to bokser og frakt, 163,12 pr stk.

Og eg som trodde eg hadde gjort et kanonkjøp, men neida...
Plussmedlem
Det discusakvariet ditt var virkelig fantastisk flott, Rita, det skal du ha... det ga et utrolig naturlig og fint preg Er nok en drøm å sitte og se inn i det.
Kanonkjøp er det nok Donald, tenk deg hva de ville kostet i butikk her hjemme
Det er sant, Rita

Enig med de andre; et nydelig diskuskar!
Takker for fine tilbakemeldinger på discuskaret, og Anders, jeg sitter ikke og ser inn i det, det står helt inntil hodeputen så jeg er i "Amazonas" hver kveld når jeg legger meg
Rita Aspevik
så jeg er i "Amazonas" hver kveld når jeg legger meg :)

Heldiggris!
Grillspyd for unge grenmaller
[External Image]
Grillspyd for unge grenmaller Grønnsakene har ligget i breedingboxen i et døgn så nå er det på tide å bytte dem ut, blomkålen begynner nemlig å se ganske ullen ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap