Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 96)

frosken
Hvilke skjønnheter er dette da?


Corydoras boesemani.
Jan G, jeg krysser alle fingre og tær (tærne var vriene, men jeg gjør det likevel) for at alle ynglene, eller så godt som alle, vil vokse opp! Dette gleder jeg meg til altså *frydefullt grøss* C. boesemani er så utrolig nydelige!

Plussmedlem
Øynene da Mona, du må krysse øynene også???
milo
Øynene da Mona, du må krysse øynene også???


Dette ga et morsomt bilde i hode mitt :o) Ser for meg Mona som krysser alt som krysses kan :o)

Har mange skjønne grønne her, og om ikke Inger Anne har så mange som trenger et nytt hjem, så er det flere av de her etterhvert :o)

cara79
Har mange skjønne grønne her, og om ikke Inger Anne har så mange som trenger et nytt hjem, så er det flere av de her etterhvert :o)


Flott!
Jeg har fått en forsiktig antydning på at det tredje og siste akvariet til reolen min muligens ankommer snart nå Webzoo har iallefall fått et løfte på det av sin leverandør...
Men jeg tør ikke håpe for mye, at det faktisk kommer denne uka (?) så jeg avventer og ser i slutten av uka, hva som skjer... Men det hadde vært utrolig kult å endelig få i gang noe nå - etter 1½ måneds ventetid! Som vi alltid sier; i akvariehobbyen kan du ikke rushe noenting, det gjelder å ha god tid! :p

Det som er litt dumt nå er at vi snakker desember-måned, måneden for julepost, og de jeg har snakket med om å få kjøpt planter av her på AF er jo planter som må sendes pr post.... Men alle vet jo at ting tar tid i postgangen i desember, og det er fort gjort at ting kommer bort i julegave-kaoset! Så jeg vet rett og slett ikke om jeg tør å kjøpe planter i desember som må sendes... Men jeg er vel rett og slett nødt til å ta sjansen...? Orker ikke sitte og vente til over jul heller med å få karene beplantet, når jeg først har ventet så lenge på å få akvariene i hus! *rister på hodet* En umulig tanke!

Jeg har klart en boks med svart akrylmaling å male utsiden av bakglasset med på akvariene, jeg har mangroverøtter og sekkevis med sand stående klart og vente... jeg gleder meg noe sykt til å få det i hus!

Nå har jeg vært så heldig å få tilbud om å få låne innkjørte filtere til og med, sånn at jeg slipper å vente en måned med å få fiskene i hus! (burde være fem utropstegn eller noe der, hehe) Det betyr at jeg kan ha fisk i så snart jeg er ferdig med å innrede karene, faktisk.

NON-CORY FISH på ønskelista (men som jeg ikke vet om jeg har plass til):

Nannostomus mortenthaleri
Copella nattereri
Den natterien er helt nydelig!
Bor jo ikke så veldig langt unna så det kan jo hende at jeg kan levere rett på døra. Nå gror det skikkelig til med planter her siden jeg ikke har luket med vilje på en god stund.
Da kan du jo ha noe en stund til du får tak i andre planter etterhvert eller bytte ut.
mona o
Jan G, jeg krysser alle fingre og tær (tærne var vriene, men jeg gjør det likevel) for at alle ynglene, eller så godt som alle, vil vokse opp! Dette gleder jeg meg til altså :) *frydefullt grøss* C. boesemani er så utrolig nydelige! :)



Jeg kan holde av en gruppe med boesemani til deg
Jarle F
Bor jo ikke så veldig langt unna så det kan jo hende at jeg kan levere rett på døra. Nå gror det skikkelig til med planter her siden jeg ikke har luket med vilje på en god stund. Da kan du jo ha noe en stund til du får tak i andre planter etterhvert eller bytte ut.


Da skal jeg betale deg for bensinen, hvis du er så utrolig snill og leverer planter på døra her! Fantastisk!

Akvarister ER snillere enn andre folk, hehe!

Erik Johansen
Jeg kan holde av en gruppe med boesemani til deg

Tuuuuuuusen takk! Avtale! (så sant noen lever opp, ja det vet jeg)

Jeg har ikke engang fått 98 literne i hus og jeg har allerede plassproblemer for all fisk jeg vil ha.... det lukter fler akvarier lang vei..! :p

De to tetraene jeg la inn link til i mitt forrige innlegg, er også noe jeg kjenner jeg må ha...! Ellers er det bare Cory som står på lista...
Alt ordner seg visst for snille piker. Må flire godt når jeg følger med på tråden din.
Gleder meg til å følge oppstart og alle de flotte fiskene du får i hus.

Ps: Jeg tror du like godt kan bestille en ny reol altså.
Hehe, joda, hvis det ikke sto om penger, kunne jeg "like godt" ha bestilt meg en ny
6 x 54 liters reol med det samme! (for det er det jeg vil ha, skal brukes til artskar og oppdrett)
Meeeeeeen jeg dveler fremdeles litt ved tanken å kjøpe hund nr to til sommeren... jeg har veldig lyst til det, og da er det 13.000 kroner som må spares opp først. Da er det ikke rom for reol samtidig.

Vi får se. Kan hende det blir akvariereol i stedet....
Her er forresten bilde av hunden jeg har Skulle det blitt en hund til, blir det samme rase, uten tvil!

Hunden er en shetland sheepdog, og fargen er blue merle. Nydelig!

[External Image]
Plussmedlem
Okay, dette her blir nesten litt feil. Jeg elsker rottweiler. Jeg digger rottweiler. Det fins bare EN hund, rottweiler.

Men den der var jo bare råkul og nydelig da! :-O
Og de øynene...... Herlig.....
Det er dachs som er rasen med stor R ))
Plussmedlem
mona o
Hehe, joda, hvis det ikke sto om penger, kunne jeg "like godt" ha bestilt meg en ny [B]6 x 54 liters reol med det samme! :)[/B]


Oy, så mange kar ja! Har du plass til det da? (Nå skal det sies, akvarister er UTROLIG flinke til å finne plass til fler akvarier!)

Og 54 litere er jo greie til artskar og oppdrett. Dette trenger du, det er så mye fine Coryer atte!

Forresten, hvor lang tid tar det som regel før du får svar fra Webzoo på reol-spørsmål og sånt? Selv har jeg gitt opp håpet. Har sendt 2 mailer, det er en stund siden. Fikk aldri svar, og syntes det er rart at Webzoo ikke svarer.

Anders Kaste
Forresten, hvor lang tid tar det som regel før du får svar fra Webzoo på reol-spørsmål og sånt? Selv har jeg gitt opp håpet. Har sendt 2 mailer, det er en stund siden. Fikk aldri svar, og syntes det er rart at Webzoo ikke svarer.


Når jeg sendte forespørsel på mine kar fikk jeg beskjed senere samme dag, de pleier å være kjappe synes jeg. Kanskje det har skjedd noe i systemet eller noe så de ikke har fått e-posten din? Prøv igjen

Mona: Den hunden var helt nydelig! Også med blå øyne Faren min har en sånn, men den er mer brun og svart, din var jo bare vakker..
Plussmedlem
Anders Kaste
Oy, så mange kar ja! Har du plass til det da? ;) (Nå skal det sies, akvarister er UTROLIG flinke til å finne plass til fler akvarier!)


12 x 54 liter i 3 høyder tar ca 250cm lengde x 35cm dybde x 200cm høyde. (mål på en jeg har laget selv)

Da er det ca 40cm høyde under nederste kar til lagring og grei plass mellom karene i høyden.
Anders Kaste
Oy, så mange kar ja! Har du plass til det da? ;) (Nå skal det sies, akvarister er UTROLIG flinke til å finne plass til fler akvarier!)


Vel, jeg må selge et møbel på dette rommet først da, for å få plass, men... Det er en hvit skjenk, og det er ikke noe annet sted i huset den passer, så den måtte selges eventuelt. Men det er jeg som har kjøpt og betalt den skjenken uansett, så jeg bestemmer!

Så hvis den forsvinner, er det plass (joda, jeg har målt ) til en reol med 60 cm lange kar, ganske akkurat (ved siden av reolen på 3 x 98 litere). Ikke noe bredere/lengre kar enn 60 cm er det plass til. Og de karene da ha innvendige filtere... ikke snakk om plass til noe utvendig, nei. Hang On filtere (Liberty fra Eheim) har jeg tenkt litt på...

Men det var mye "planer" på en reol jeg ikke engang aner når jeg har råd til å bestille...! Hehe. Vi får se, som sagt. Vet ikke om jeg får igjen noe på skatten evt neste år og sånn.

Så ja, det ER muligheter for å utvide fra 3 x 98 liter senere, hvis jeg absolutt vil det. Det er det viktigste å vite

Kjenner jeg deg rett, er du vel i gang med research på Biltemasanda? Si gjerne ifra hvis du finner ut noe, for jeg vil virkelig kunne bruke den. Har noen sekker stående, og hvis Mona tør å bruke den til sine bartetroll skal fankern meg jeg gjøre det også Også er den jo så mye finere enn Rådasanda, da.

Så fort reolen er oppe og går blir det forsøk på opprett av N. mortenthaleri her i heimen, jeg skal ha deg i bakhodet hvis det blir vellykket etterhvert
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap