Sissis våte drømmer (side 96)

Fikk en skikkelig overraskelse i posten i dag; Nr 2 av Amazonzonas-magazine! Dette er mars/ april utgaven, så jeg er ganske overrasket over at det kommer allerede nå. Gleder meg til å lese masse om dvergreker, og sikkert en hel masse annet spennende

Har vært en tur på Jula og kjøpt sand i dag. Er veldig spent på hvordan denne er i forhold til Biltema sin. Måtte gjemme sekken oppi ei vanntønne, for det er et lite hull i den. Karma syns det var veeeldig spennende med sanda som randt ut når hun hoppet på sekken...

Ellers har jeg sortert gule reker i dag, og plukket ut 9 som var omtrendt fargeløse. Disse har nå flyttet inn i Rio'n.

Sette det på noe ja Sessan. Hm... Det står nå på bunn- og topplata til bordet som fulgte med. Dette bordet var ganske stygt, så det vil aldri bli brukt uansett. Mulig jeg må få det litt opp fra gulvet ja. Hm...
Sissimor
Sette det på noe ja [B]Sessan[/B]. Hm... Det står nå på bunn- og topplata til bordet som fulgte med. Dette bordet var ganske stygt, så det vil aldri bli brukt uansett. Mulig jeg må få det litt opp fra gulvet ja. Hm...

Sikkert lurt å få det litt opp uansett, tror jeg. Det er tungvint å jobbe nedi. Jeg har et midlertidig plantekar som står på gulvet i kjelleren hos meg og det er veldig upraktisk å gjøre noe som helst nedi der. Tungt å sitte på knærne i lengden.
Flott Sissimor! Gleder meg som vanlig til fortsettelsen...

Slepte 85-literen rundt i huset på en møbelhund fra Bauhaus (Øverste venstre hjørne på siden), den runde er 37 cm i diameter, da kan stasen trekkes til side hvis du fikk lyst til å vaske lister eller tørke opp ordentlig hvis du for eksempel fortsetter å helle etter at karet på møbelhunden er fullt. Eller heller på vann uten å ta av toppen. Har jeg glemt å skrive i søle-tråden tro?
Smart med hjul - bare pass på at de tåler tyngden !!!!

(skriver hun med tv bord som står stablet på klosser pga brukket hjulfeste i et hjørne, holdt på å bli tv på gulvet det, da alt gav etter og ble stående og vippe)
He, he, solide hjul er egentlig en god idé, men det er et par problemer med det:
-Karet kan bli max et par cm høyere, for det må gå innunder vinduskarmen.
-NAV er så ekstremt treig til å betale ut penger, slik at jeg kan ikke kjøpe noe som helst. Og jeg har definitivt ikke tolmodighet til å vente til det behager dem å overføre heller...

Fant et par tynne, glatte lister som jeg tror vil funke fint under...

Forresten; jeg har brukt litt penger i dag. Helle 11,- kroner på syrefaste skruer
Du er ikke alene sissimor, det er trange tider her også, og jeg kjenner godt til nav og hvordan de roter til alt innimellom :/
Syrefaste skruer er kjekt å ha, de får man alltid bruk for til et eller annet
Oi er det samme farge på sanda fra Jula som Biltema sin? Og ang nav må jeg bare kime inn.. selv sitter jeg og tråler siden deres etter nattevaktjobber men 43 stillinger i en liten by hvor det meste av stillinger er lærer/politi/sykepleier/elektriker da er det ikke mye igjen å velge av. har jo jobb fra i midten av mai men jeg er så leiii av å ikke tjene egne penger, haha.

gleder meg til å se flere bilder jeg også!
ja akvariehobby og lite penger er en dårlig kombinasjon. Skulle gjerne kjøpt litt mer spesielle fisker .... men så ser jeg på prisen, og tenker at , hm, får to middager for den prisen, og så ender jeg opp med standard lavpris fisker. Er foresten ikke alle plasser de er billige en gang. Mener jeg såg 49 kr for PLATY her en dag :-/

Blir spennende å se det karet ditt hvordan det blir, tror de listene er bedre enn ingenting iallefall
hehe her er det 69 for en corydoras aeneus, og 25 for en kardinaltetra. sorry kupping, måtte bare skyte inn. så jah, usj det koster å ha/være kar, haha
Det går da framover...
Har montert filtermatter nå, og prøvd meg litt fram med huler og stein. Den gigantiske mallehula har nettingstrømpebukse på, og skal kles med mose etterhvert. Regner med framtidige coryer vil syns det er stas å ligge inni der

Da er neste prosjekt å skrubbe røttene. De har ligget i vann noen dager nå, og trenger en real vask før jeg har de nedi. De fleste er godt brukt fra før, og ble ikke vasket før bortstuing...
[External Image]
[External Image]
Inaktiv bruker
;O Hvor får du de geniale ideene fra? Glem det, du er jo interiørkonsulent... :O Utrolig flott.
Se hvem som poserte så fint
[External Image]
[External Image]
Karet ser flott ut allerede, og så fine bilder Må passe på å knipse når de en sjelden gang ligger helt stille..
Pene linselus

Har du laget bakgrunnen som skjuler filteret ved å lime flate stein på noe? Var veldig fin, og fikk lyst å lage noe lignende selv.
Ahhh det ser veldig bra ut, blir så inspirert!
sessan
Pene linselus :-) Har du laget bakgrunnen som skjuler filteret ved å lime flate stein på noe? Var veldig fin, og fikk lyst å lage noe lignende selv.


Jepp. Demonstrert i innleg 1876
Det ble utrolig flott det nye karet ditt, Sissimor!
Hmpf...
Har akkurat sett opptak av "tid for hjem" fra i går. Der satte de opp et akvarium. Plantet med pottene på, og tømte fiskene direkte fra posene uten noen form for tilvenning. Perleguramier og mollyer i alle varianter. Håper virkelig temperaturen var grei. Ikke imponert...
Det er en grunn til til at akvarier ikke bør stå på gulvet. Ingen høydeforskjell = null heverteffekt = null slamsuging (med mindre du har en slik elektrisk en).
Vet du.. det så jeg og...
Trodde jeg skulle få sjokk! Lurer på hvor lenge de fiskene overlevde jeg?

Vurderte å sende en mail til Tid for hjem, men har slått det fra meg igjen..er for seint for de fiskene nå uansett...

Samme som når vi ser film og plutselig dukker det opp en slørhale i en bolle.
Får vondt av de fiskene jeg...
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap