Mange bøtter vann.. (side 97)

tror jeg skal droppe tablettfor til habrosusene på en stund. selv den minste tabletten var aaaltfor mye for 4 fisk.. skjønner fremdeles ikke hvor de henter energien fra, hyperfisk :p men stjernene er mer modige nå, dog spretter de i skjul om jeg rører for mye på meg. habrosusen svømmer nesten mellom fingrene på meg og er IKKE redde :p
Morsomt med spretten fisk
Mine platyer/tetraer/dvergbotiar er heller ikke redde, svømmer inn i heverten, inn i hoven og napper på fingrene mine når jeg stikker dem nedi.

Utrolig morsomt når dem gjør sånt da
He he, må huske på at du har med småfisk å gjøre nå, de spiser ikke så mye de ;D
:-p
jeg har da andre småfisk og, men disse er for det første bare 4, og har kun konkuranse med ei reke om maten på bunn :p må nok holde meg til mikroorm eller knuse tablettene og bare ha oppi litt tror jeg :p
Mine 12 deler en tabelett de, med 6 sp 132 og 5 pangio ;P
vel, disse her får oftere mat enn noen andre, fordi de er så små. jeg prøver å finne ut av mengder og slikt. støvsugde jo opp alt overskuddet seff ganske morro å se stjernene jakte :p
wohoo! da er bakgrunnen min ankommet. men jeg får ikke hentet den ennå. lørdag kanskje hvis jeg får pappa til å hente meg her. torsdag og fredag har jeg ikke tid...
æsj.. glemte igjen telefonen på jobben... er knapt noen som ringer eller melder meg, den er nesten alltid på lydløs fordi jeg glemmer å skru på lyden igjen... men nå som jeg ikke har den, DA merker jeg hvor viktig den er :p
Ja fælt ikke sant, for meg er den utrolig viktig da jeg bruker den som vekkerklokke om morran.
Ikke får man tak i noen heller for alle nr ligger jo på tlf.
Husker hvordan jeg sleit her i høst.
yay, telefonen er hos meg igjen! :p ingen meldinger eller tapte anrop heldigvis.

og habrosusene mine er sååå søøøøte for tiden. disse er mer opp fra bunnen enn på bunnen.. akkurat nå går det en og mopper røttene til flyteplantene.... og to mopper undersia på ei rot :p
siste bilde for idag :p
[External Image]
For en søt liten tass! C. habrosus er min yndling blant de små dvergartene av Corydoras.
Hmmm.... Hvorfor har jeg ikke den, egentlig....!???? :p
De er så skjønne med den svarte bartestripa fra munnen og oppover. Aktive, morsomme coryer er de.
Har lyst på cocoi av de små, den er vist mere prikkete og kan minne om er det atroer tro?
mona o
For en søt liten tass! :) C. habrosus er min yndling blant de små dvergartene av Corydoras. Hmmm.... Hvorfor har jeg ikke den, egentlig....!???? :p


ja si det du mona.. kanskje det bare er så altfor mange andre arter som står høyere på lista? :p heldigvis er denne arten forholdsvis lett å få tak i, om man sånn plutselig skulle få lyst på en bøling... ikke like enkelt med laser'ne, for å si det sånn :p

har nettopp snakket med pappa, og han skal jobbe i helga så da får jeg ikke hentet bakgrunnen og jobbet med karet før neste helg. skal på revy med jobben på fredag, så må ta å hente bakgrunnen etter jobben en av dagene, og dra innover og jobbe på lørdag+søndag.

har kjøpt meg 3 store fine røtter også idag. skulle *egentlig* ikke ha noe da men.... fikk også "bestilt" noen fler stjernedanio, men det tar nok rundt 4 uker før de får de inn. men det går greit.
første gang jeg prøver cyclops som for. en rute, mer enn nok for 3 kar. halvparten hadde sikkert holdt! virker som det går ned på høykant og :p

men det beste av alt, partiklene holder seg flytende lenge. utmerket for pennefisk som ikke er av de raskeste i oppfatningen :p skvetne stjerner også, faktisk.
hm, hangon filteret i 20 litern greier ikke å plaske vekk proteinhinna. må nok skaffe en luftpumpe til. synd, dette filteret er utrolig stillegående til å være sånn billig greier, og ved å bytte ut filtermateriale så er det ikke så værst. bortsett fra overflatehinna da, med mindre jeg senker vannstanden, noe jeg egentlig ikke vil...


et bilde av dagens fangst, + noen mallebilder.

[External Image]


chase that foodpellet!

[External Image]

[External Image]

mølje!
[External Image]
Ooooh spøkelsesfisk ;D
Rekene koser seg med cuba'n min, får se om den overlever. Skulle nok ventet med å kjøpt til jeg hadde skikkelig plantekarr, lyst til å sette opp det nemlig. Men kan jo bare være den har sånn melt down periode som mange andre planter har.

Men min står fremdeles i potta oxo, det gjør sikkert sitt det å.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap