Tropheus tråd (side 97)

AquaLife
[QUOTE=saffen]behøver ikke koste så mye nødvendigvis koste så mye, men norske butikker har ikke kvalitet på fisk, det har jeg iallefall tilgode og se. [B]og tar vel ikke helt feil om du kjøpte dem i en zoo butikk her til lands?[/B] men i svergie og danmark kan man få bra kvalitet på fisk.

Der tar du feil. He he... Kjøpte dem av en på forumet her.

hmm oki da husket jeg nok feil ja sorry
Magnar Langeng
kirsebærene til Kariann er f1 kompis av Kent som har hatt dem.

Ahh, da kjenner jeg til den... Husker han skulle ha 300 sek stk for de f1 erene får et par år siden.. Var mindre en kariann sine også

Hallo folkens, har tenkt mye fram og tilbake å kommet fram til at jeg skal selge unna alle mine kar og fisker selvfølgelig da jeg har lyst til å prøve meg på saltvann.

Det som skal selges er :

2x 540 Akvastabil kar, med moduler. Alt er med dem, bare å slenge oppi vann.

1x325 Akvastabil kar, med blåfilterhjørne, pumper,varmekolbe.

Og ett stk 60l Tetra akvarie.. Med alt som trengs.

Alle akvariene er det minimale med riper i, har porsa til 325 L, hjemmelaget møbel til det ene 540 karet. Det siste står på Leca og svartmalte hobbyplater.

Så var det fisker,

Sp. Ikola gruppa på 29 stk VF, husker ikke fordelinga men den er utrolig bra! Yngler hele tia.

Kasakalawe gruppe på 20-24 stk. 6- 13 cm, 1 som tygger nå..Andre gangen.
Går sammen med 10-15 stk Cyprichromis Leptosoma Jumbo, selges forhåpentligvis samlet.

Og sist men ikke minst, Pemba gruppa, tror det er rundt 20 stk. Disse er ikke større enn 5-7 cm men begynner å bli heftig risting og en del slåssing.
En fin gruppe med 9 Tanganicodus irsacae (Prikkete hestenese) Disse tygger også jevnt men aldri fått det til hele veien.

Sist ut en gruppe med sneglehuslekere Neolamprologus multifasciatus, på 8-9 stk

Poster det her først så hvis det er av intresse for dere, send meg en mail.

Mvh Kenneth
var da dumt det da kenneth. men satser no på at du kommer tilbake da. dumt du ikke bor nærmere bergen og .. kunne sikkert blitt kjøp da ja.. men men du er nok tilbake her før du aner det . får vi håpe på da hehe lykke til da.
Hei
Hva er prisen på gruppene?
Send meg heller en mail så tar vi det der.
Hadde det ikke vært for at det svømmer en gruppe vilde kiriza i svergie til meg hadde jeg tatt toget til Hamar i kveld!

Mener at fordelingen var 4-5 hanner og resten hunner.. Du kan vel også kalle de showsize Kenneth

Fiskene kommer forresten fra cichlidenstadl i Tyskland.
Sykt fine fisk kenneth. Desverre litt tynt med penger for tida, ellers hadde nok jeg også vurdert en tur nedover med toget
ja den ikola gruppen er helt rå.....
Hehe bra dere sikler på de

Du er nok inne på noe ang fordelingen Kristian, hvertfall 4 hanner. Mega showsize !
La merke til idag att det går fisk å tygger i alle kar... makan, 3 kasakalawe hunner. 4-5 Ikola hunner...og 1 pemba hue, så noe må jo jeg gjøre riktig også

Kenneth Østby
Hehe bra dere sikler på de ;) Du er nok inne på noe ang fordelingen Kristian, hvertfall 4 hanner. Mega [I]showsize[/I] ! La merke til idag att det går fisk å tygger i alle kar... makan, 3 kasakalawe hunner. 4-5 Ikola hunner...og 1 pemba hue, så noe må jo jeg gjøre riktig også :D
og du pakker sammen er du tenker på nei,nei.......... gutt
Nkonde
Har hatt opprydding i Nkonde karret idag og lagt ut en yngelgruppe på 30 for salg hvis noen føler kallet ......
Et par bilder som kansje kan gi et lite pust inn i denne slappe tråden
[External Image]
Tr. namansi reef "fiery fry"
[External Image]
Tr. bulu pt

Litt mørke bilder, men i mangel av bildeprogram må det neste bli sånn..
<embed src="http://www.youtube.com/v/7jN4BNaiFa0&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Revir og aggresjon
Jeg har et 375 l akvarium, med 25 Moorii Red Rainbow.
Har hatt dem siden de var 3-5 cm, og de er nå 6-8 cm.

Etter tips satte jeg opp akvariet med en liten steinrøys i hver ende.
Når jeg introduserte fisken i akvariet var det to stk. som krangla ca. en dag.
Det resulterte i at de tok besittelse av hver sin steinrøys.
De har ca 50 cm. revir på hver sin side

Etterhvert har de blitt mer og mer intolerente for "besøk" i sitt revir, nå slipper ingen andre inn.
Eller, den ene har ei hue som får lov, og de leker litt, men de er vel for små til at det blir noe greie på det.

Problemet er når det ikke mer enn 50 cm. igjen for de 23 andre, og de virker litt stressa.

Noen råd?
Heisann
Ja det er klart de andre blir stresset visst de står i en klynge i midten av karet uten å få lov å svømme noen steder hehe Ved å bygge to steinrøyser slik du har gjort, har gjort til at du har gitt dem for store revirer..
Jeg ville ominnredet karet, med flere små røyser i stedenfor 2 store. Da er det bare to hanner som får lov å regjere i karet. Lag mindre røyser, og gjerne noen gjemmeplasser for mobbete hanner og rugende hunner. Det er jo snart tid for deres første lek, og da trenger hunner med egg en plass de kan finne ro.
Det vil bare bli verre og verre jo eldre de er, for nå er de gamle nok til å finne seg hunner
Hei, takk for kjapt svar.

Ja, det er vel ingen utvei enn å møblere om litt.
Har vært litt redd for å ordne så mye oppi der, så de skal bli stressa og få bloat.
Men det er vel bedre å gjøre en endring nå enn at de sakte men sikkert blir dårlige.

Ja det er sant. Det er større sjanse for at noen får stress sott slik situasjonen er nå.
Jeg hadde kjørt full innrednings ommøblering De tåler det.
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap