- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 98)
Tropheus Bilder (side 98)
Postet 28.08.08 kl 22:31
Postet 28.08.08 kl 22:33
Postet 28.08.08 kl 22:34
joda evolution er fulstenig klar over at det er mange faktorer som spiller inn her og at det heller ikke direkte går over til vanndamp som ligger igjen på gulvet vegger og tak. men det jeg sier er at det er store mengder med vann som fordampes. så helt ufarlig " er det da ikke. men som du også sier har man 1 kar i en stue så vil det nok ikke bli det store problemet. enn om man har 0 kar stuet inn på ett mindre rom det sier jo seg selv det så.. for all del. men tallene er der jo uannsett. det som var litt av mitt poeng da..
Postet 28.08.08 kl 22:55
Postet 28.08.08 kl 23:00
Riktig nok ikke bilder av mine små, men en ny video av de. Jeg får unnskylde den noe spartanske innredningen, da jeg ikke har så mye stein i for tiden. Har slitt med at for rester legger seg i mellom/under steinene og råtner. Har hatt store problemer med at det har dannet seg nitrit pga dette. Kan det skyldes kornstørrelsen på sanden? Har også økt sirkulasjonen med en powerhead.
Videre har et par panaque maller hatt sitt livs matgilde, da de har renset store deler av bakgrunnen for alger og farge! Dette har jeg løst ved å øke lysintensiteten, slik at alger har begynt å gro friskt over bakgrunnen.
Nok om det, her er de iallefall:
Videre har et par panaque maller hatt sitt livs matgilde, da de har renset store deler av bakgrunnen for alger og farge! Dette har jeg løst ved å øke lysintensiteten, slik at alger har begynt å gro friskt over bakgrunnen.
Nok om det, her er de iallefall:
Postet 28.08.08 kl 23:21
Postet 28.08.08 kl 23:36
Postet 28.08.08 kl 23:42
Postet 28.08.08 kl 23:44
Postet 28.08.08 kl 23:46
hmmm vi bruker mye stein. men vi mater så lite om gangen at alt er spist opp, vi gir flytepellets, O.S.I flakfor, og waffers til O.S.I,
gir de litt å litt. synker ingen ting på bunn vi mater mange ganger om dagen.
vi forer kanskje 4 ganger om dagen, litt mat i så litt til osv til mengden mat vi ønsker og gi den gangen er borte
gir de litt å litt. synker ingen ting på bunn vi mater mange ganger om dagen.
vi forer kanskje 4 ganger om dagen, litt mat i så litt til osv til mengden mat vi ønsker og gi den gangen er borte
Postet 29.08.08 kl 00:50
Skulle kjøpe varmekolbe til Livuakaret idag. Måtte innom tre dyrebutikker før jeg fant noen som var over 50w.
I den ene butikken fikk jeg nesten sjokk over hvor lite betjeningen kunne!
Jeg spurte om de hadde varmekolber på over 50w, for det er bare det som ligger i hyllen her. "Skal vi se" sier damen i butikken og leter gjennom de få som lå der, og så begynte hun å se gjennom LYSRØRENE.
"eehh nei jeg tror ikke det e noen her.."
Jeg bare gikk.
Nok engang ble eg sjokkert over betjeningen i dyrebutikker. Det er ikke første gang....! Og desverre ikke siste heller. Men men...fant meg en varmekolbe til slutt. Livuakaret var nede på 22 grader idag. Så nå var det inn med en kolbe!
Alle fiskene var så rolig. Skjønte jo hvorfor når jeg så tempen.
I den ene butikken fikk jeg nesten sjokk over hvor lite betjeningen kunne!
Jeg spurte om de hadde varmekolber på over 50w, for det er bare det som ligger i hyllen her. "Skal vi se" sier damen i butikken og leter gjennom de få som lå der, og så begynte hun å se gjennom LYSRØRENE.
"eehh nei jeg tror ikke det e noen her.."
Jeg bare gikk.
Nok engang ble eg sjokkert over betjeningen i dyrebutikker. Det er ikke første gang....! Og desverre ikke siste heller. Men men...fant meg en varmekolbe til slutt. Livuakaret var nede på 22 grader idag. Så nå var det inn med en kolbe!
Alle fiskene var så rolig. Skjønte jo hvorfor når jeg så tempen.
Postet 29.08.08 kl 18:23
Postet 29.08.08 kl 18:40
Postet 29.08.08 kl 18:44
Postet 29.08.08 kl 18:49
wow,knall fine i fargen
Åssen lys rør bruker dere i karet?
Vi har 2 warmlight og 2 daylight, lønner seg kansje bruke farga rør..blå?
Nå går den ene dubben å tygger,det blir spennende håper ikke alle blir spist.
Prøvde å sette oppi noen algeetere,det ble jo en fin lunch du kan si det sånn at apetitten er på toppppp.
Åssen lys rør bruker dere i karet?
Vi har 2 warmlight og 2 daylight, lønner seg kansje bruke farga rør..blå?
Nå går den ene dubben å tygger,det blir spennende håper ikke alle blir spist.
Prøvde å sette oppi noen algeetere,det ble jo en fin lunch du kan si det sånn at apetitten er på toppppp.
Postet 29.08.08 kl 21:35
Malawi girlwow,knall fine i fargen:) Åssen lys rør bruker dere i karet? Vi har 2 warmlight og 2 daylight, lønner seg kansje bruke farga rør..blå? Nå går den ene dubben å tygger,det blir spennende håper ikke alle blir spist. Prøvde å sette oppi noen algeetere,det ble jo en fin lunch:( du kan si det sånn at apetitten er på toppppp.
Vi bruker 3 lysrør med en liten antydning til rødt og et blått. Det blå lyset kommer på 2 timer før det andre, er på sammen med det andre lyset, og er på i to timer til etter at de røde har slått seg av. De leker som bare det når bare det blå lyset er på!
Kjekt med egg da! Da har du gjort noe riktig hvertfall Har du bilder av den tyggende?
Postet 29.08.08 kl 23:05
Postet 31.08.08 kl 22:02
Postet 01.09.08 kl 00:23
Postet 01.09.08 kl 00:30
Endret: 01.09.08 kl 00:36