Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 98)

Her er tre blå/lilla epler på glasset.
Inaktiv bruker
Nå har Barbie og Garry funnet tonen og det er snegle barn på vei... ;D
[External Image]
Inaktiv bruker
HAHA! Nå er eggene knallrosa, som en rosa russ. ;P
Er det kjempeeple egg du har fått? De er jo røde/rosa. Bilde?
Inaktiv bruker
tar bilde i mårra. ;P
Her er en ny sneglesort jeg har oppdaget i saltvannskaret mitt. Den er så søt for den har hvit kropp. Den er helt trygg å ha i karet. håper det blir flere av den.
Her er tre nye bilder av speedy 2. Den har vokst mye og fått masse algehår siden sist jeg tok bilder av den.. den er jo så søt. Reedfoot conch heter den og er helt trygg å ha i karet.
nam nam andemat er bra godt...det er også nok av det i karet i alle fall...
1. Her er Lava sneglen min. Den er blitt kjempestor...
2. En sullebaby..
3. en Arnold på tur..
Her er noen bilder igjen fra meg.
Åh, de er så nydelige !! Jeg savner sånn mine snegler, der har mesteparten dødd ut desverre.
Pene skall
Når jeg sitter her og ser på alle dem pene skallene på sneglene deres, så skammes jeg over dem matte skallene på dem 2 eplene mine.
Men på en annen side så ser det ut som skallene dem bygger nå blir langt penere enn det dem hadde når jeg kjøpte dem i butikken.

Disse har forøvrig fått navnene Gomle og forvirret.. :P
sessan
Søte navn :-)

Navnene er treffende.. :p

Gomle: Gjør ikke annet enn og spise spise og atter spise..

Forvirret: Prøver seg til stadighet på parring av Gomle, helt til han finner ut at Gomle er en hann, etter det "løper" han vekk og er skamfull og forvirret over sin "tvilsomme" legning i timesvis.. :P

Skal se Forvirret blir tøffere etterhvert og tør komme ut av "skapet" med hodet hevet til slutt..

Bilde 1: Forvirret i "furte" hjørnet sitt.

Bilde 2: Gomle på vei ut av karret i streik fordi han ikke har fått agurk i dag.
De navnene likte jeg veldig godt. Er du sikker på at det er to hanner du har? Det er typisk for hoene og gå ut av karet for å lete etter en plass å legge egg?
Hvis du har rett verdier i vannet så vil skallet bli finere når det vokser ut hos deg.
Heidi Ingdal
De navnene likte jeg veldig godt. Er du sikker på at det er to hanner du har? Det er typisk for hoene og gå ut av karet for å lete etter en plass å legge egg? Hvis du har rett verdier i vannet så vil skallet bli finere når det vokser ut hos deg.

Etter hva jeg har sett så har begge snurrebass, men nå er jeg en nybegynner av høyt kaliber, så skal ikke se bort fra at jeg har gitt ubegrunnet tvil til Forvirret sin legning.. hehe

Skal ikke hunn epler ha mørkere skall ytterst i snurren også?

Jo de skal ha mørkere snurr og da hele snurren. Men dine er litt slitt i skallet så det kan være vanskelig å se det på snurren. jeg hadde selv en blå en med lys snurr som viste seg å være dame. Så det er ikke 100% sikker denne snurrediagnosen. Men har du sett at begge har snurrebass så er det jo sikkert to hanner. Jeg har selv flere hanner som går på feil kjønn og det er som du sier at det ser ut som de skammer seg...og tusler fort vekk...Hos meg kan de bli forvirret i og med at jeg har mange hoer og hanner sammen og da kan det være vanskelig å treffe på rette kjønnet for de.
De er så rare, jeg hadde en hoe som ble paret av to hanner samtidig..det var litt trangt men de fikk det til..så satt det en hanne på ryggen til den ene hannen med sin snurrebass inni hannen. Så det kan gå litt over stokk og stein...
Hehe.. Ikke rart disse sneglene fenger, det er jo stortsett full valuta i underholdning hver gang jeg titter i karret..

Nå skal du ikke ta mitt ord for at det var snurrebass jeg så på begge 2 da.. :P
Men Fortvilet er jeg 100% sikker på er en hann, så sant det er snurrebassen du ser på dette bildet da..
Kabe111
Hehe.. Ikke rart disse sneglene fenger, det er jo stortsett full valuta i underholdning hver gang jeg titter i karret.. :) Nå skal du ikke ta mitt ord for at det var snurrebass jeg så på begge 2 da.. :P Men Fortvilet er jeg 100% sikker på er en hann, så sant det er snurrebassen du ser på dette bildet da.. :)

Ja dette er snurrebassen. Den ligger under skallet på hannens høyre side.
Tror nesten jeg skylder Forvirret en stor unnskyldning.. Hehe..
Tok en tur ned nå og da hadde dem lagt seg til rett ved glasset og ga meg en demonstrasjon av eple forplantning..
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap