Tropheus tråd (side 98)

Nå har jeg endelig fått tatt noen bilder av det jeg tror er en fiery fry ob Er ikke rare greiene, men den er veldig gul i levende live, og halve ryggfinnen er gul der fieryene ellers er mørke/grå/blå.. Veldig vanskelig å få tatt bilde av da det er en hyperaktiv dominant hann.. Hva mener dere?
[External Image]

[External Image]

[External Image]

Litt bær på kvelden;
[External Image]

God kveld folkens!

Mvh,
Kristian
Maswa og halogen..
[External Image]
Vet ikke Kristian, men er det en OB så syns jeg det bare er kult!! Flotte fisker uansett!
Vibsi
Vet ikke Kristian

Ikke jeg heller! Men de blir bare finere og finere.. Trenger tid disse fieryene.. Litt sjenerte er de også. Har vi gjester slukker de helt

Det er synd for de er jo nydelige..
Ommøblering
Vibsi,
jeg møblerte om og laget flere små stein-røyser.
Den ene aggressive hannen har utvidet reviret sitt istedenfor å roe seg ned.

Kan dere se på bildet om det er noe jeg bør endre på?
Han holder til på høyresiden
Var fiskene i karet under ommøbleringen? Jeg pleier å ta ut fiskene sånn at alle starter på skratch..
Doh!
Nei, tok ikke ut fisken, det tenkte jeg ikke på.
doberman71
Doh! Nei, tok ikke ut fisken, det tenkte jeg ikke på.

Det gjør ikke noe. Poenget er at du griper inn å forandre miljøet for å avlede kamplyst. Det hender at du stapler steinene opp igjen neste gang. Ellers så er gruppen din i en kritisk fase, hvilken de finner ut hvem som er sjefen og som har "rett" til å forplante genene sine videre.
Fine bilder av Fieri Fry, Kristian. Jeg har bestilt 2 kasser av dem, men har foreløpig ingen kjøper. Håper jeg har ikke flere uflaks kvote med sending.
badat
Fine bilder av Fieri Fry, Kristian. Jeg har bestilt 2 kasser av dem, men har foreløpig ingen kjøper. Håper jeg har ikke flere uflaks kvote med sending.

Har du noe bilde av hvordan disse ser ut som utfarget?
Som du vet så er jeg på jakt etter noen "eksklusive"tropheus sp. fisker.
Forresten sendte deg en mail igår badat, har du mottat den?
Ken Myrseth
[QUOTE=badat]Fine bilder av Fieri Fry, Kristian. Jeg har bestilt 2 kasser av dem, men har foreløpig ingen kjøper. Håper jeg har ikke flere uflaks kvote med sending.

Fiskene i bildet til Kristian er voksenfisk og har farget som det skal være. Fisken har ikke sterke farge. En annen ting er at disse Fieri Fry er veldig krevende når det gjelder vannkvalitet og miljøet rundt seg. Farget slår av og på ettersom. Men en ting er hel sikker, disse er en meget eksklusiv fisk. Den ligger på toppen av prislista på Tropheus.

Jeg har nylig besvart eposten din, Ken.
Ken Myrseth
[QUOTE=badat]Fine bilder av Fieri Fry, Kristian. Jeg har bestilt 2 kasser av dem, men har foreløpig ingen kjøper. Håper jeg har ikke flere uflaks kvote med sending.

<embed src="http://www.youtube.com/v/WqbS4o_v_yc&hl=en_US&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="320" height="265"></embed>
Slik ser de ut i "snitt".. Det er dager, gjerne rett etter vannbytte de er enda gulere.. Som badat sier, en skiftende variant. Det er også mye som i dag selges som "fiery fry", men som best kan defineres som namansi reef "gold". Disse er nok samme variant, men fanges litt utenfor området, og derfor en mørkere orange/brun farge.. Fieryfry er ikke noe man kjøper usett.. Her kommer bilder fra to forskjellige grupper, fra forskjellige fangststasjoner;
[External Image]
Rogers første gruppe..

[External Image]
Rogers nåværende gruppe fra vår importør i Tyskland. Disse er enda gulere nå, bilde ble tatt rett etter ankomst Norge.

Vil du ha eksklusive fisk er fiery fry noe for deg, men vil du ha sterke farger som ikke krever mye vannbytter og gode parameter velger du noe annet.. De er drittfine, men mest fordi det ikke er noe som ligner, både når det gjelder farge, kroppsform og måten de slukker farge på..

Vet ikke hvor mye badat har tenkt til å ta for disse, men du vil hvertfall få 3-4 vanlige troffer pr fiery fry.. Det blir litt som at jeg skal kjøpe meg en ferrari når jeg får lappen.. Ikke fordi det er status, men går noe galt, som det dessverre ofte gjør i begynnelsen, så er mange penger tapt.. Snakker her av erfaring. Første gruppen jeg mistet var en gruppe med ilangi.. Jeg kunne ikke "kjøre" troffer på det tidspunktet..

Mvh,
Kristian
Noen som har noen ledige kar som kan huse mine troffer til de er blitt solgt/hentet av rettmessige kjøpere? (Eiere) Har noen utålmodige folk som har kjøpt akvariene mine, men dog ikke skjønner at det fortsatt går fisk der.... ;(

Sier veldige gjerne ja til hjelp

Kenneth
Godt at det ordner seg for Kenneth til slutt. Ikola'ene mine får komme tilbake til meg på en liten ferie. De går videre til en som er kjent i troffemiljøet fra før. Så jeg er glad på vegne av fiskene.

Psss... 60 vilde Ilangi er på vei.... men Fieri Fry er uvisst... Jeg vet ikke mer enn dette.
Yes, alt ordnet seg til slutt... Da er det bare igjen en gruppe sneglehus lekere som blir hentet på lørdag, før turen går til Vestfossen og jeg beveger meg sakte men sikkert inn i saltvannsverdnen.

Går sikkert ikke lenge før jeg får blod på tann igjen å må gå til innkjøp av noen troffer sikkert :P
Ihvertfall ikke ulikt meg

God natt!

Takk for hjelpa, Badat og Magnar ;=)
Melder meg på denne tråden jeg også...

Har lest igjennom den et par ganger, skal nemlig gå til anskaffelse av Tropheus etter påske. Karet er ikke ferdig satt opp enda, og skal få en lang innkjøring...

Et spørsmål

Funker Hikari Algetabletter til Tropheus?
ZLIPPN
Melder meg på denne tråden jeg også... Har lest igjennom den et par ganger, skal nemlig gå til anskaffelse av Tropheus etter påske. Karet er ikke ferdig satt opp enda, og skal få en lang innkjøring... Et spørsmål Funker Hikari Algetabletter til Tropheus?

Siden det er laget av alge så det går nok bra. Men om Tropheus spiser det er en annen sak. Jeg har kun gitt dem algekuler, små kuler. En viktig ting å passe på er at tablettene må løse lett opp i vann, ellers du må knuse dem i små biter slik at de ikke setter seg fast i den lange og trange tarmen til Tropheus.
Ok, skjønner. Hikariene er ganske harde, så da dropper jeg det. Da blir det Tetra Pro Vegetable Crisps og OSI eller noe.

Takker for svar badat
kan så absolutt anbefale begge de to som du nevner tetra og osi ,bare dem vi bruker til troffene våre, litt mere tetra pro enn osi. tetraen feiter fiskene opp mere enn bare osien gjør. og fiskene får heller ikke svarte flekker på kroppen av tetra pro som de gjør av osi.
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap