Lindas (& Oves) planter og fisk og sånt (side 98)

Donald
En slik kommentar ser eg nærmest på som en hån, Linda ;-) Selv hadde eg rundt - 4,5. Da kan man ihvertfall nærme seg begrepet "blind".


Nei, det er en slik kommentar som er et hån! Jeg har -7... Ei jeg kjenner har -14, helt uten å klage...
Ooops, var sikker på at jeg skrev økt med +1 på begge øyne, for meg er det nok til ikke å se skumle miniting som spiser coryegg eller planarier før de blir på størrelse med sandsnegler. Eller riper i akvarieglass. Eller barlowiyngel før de har vært frittsvømmende en ukes tid. Eller øyet på en synål så jeg kan bli ferdig med bunaden før begravelsen min. Symaskin gikk greit, jeg vet jo hvor hullet i nåla sitter og har en mann som tro til for å få kostymet ferdig, skruer var verre fordi jeg ikke så om det var sporskrue eller stjerne uten lesebriller med Remabriller utenpå.

Føyer til at jeg er nøye på det der også, startet med briller da de fant + 0,25 på ett øye. Nå nærmer det seg +4 her, ikke avvik nok til medlemskap i blindeforbundet kanskje, men nok til at armene for lengst er for korte til å lese avisen, selv med pølseklyper...

Med prisen på progressive briller vurderer jeg sterkt å trå i dine fotspor Donald, litt skumlere med langsynthet har jeg lest, får tenke på det til neste oppgradering. Nå gjaldt det bare å ikke være trafikkfarlig, så jo ikke speedometeret...
Dobbelthån bør vel være et gyldig hån da :p
Selv så eg bare en grøt når eg prøvde å sjekke tiden på vekkerklokken min med rødlysende tall, med mindre eg kom på en halvmeters avstand.
Nedtur i noe som i utgangspunktet skulle være en gedigen opptur er virkelig tungt å bære. Jeg føler virkelig med deg Linda!

Simen
Som akupunktør har jo Linda god tilgang på nåler, og da mangler bare dukken
Maldivene foreslo Anders, vet om et mye hetere sted enkelte ønsker meg levert

Heldigvis kan vi ikke bruke nåler uten å bli spurt om hjelp i min tradisjon, og heldigvis er sjansene i dette tilfellet helt minimale. Vet i så fall om et "du-skal-ikke-plage-andre"-punkt...

Kommer meg på bena igjen jeg Simen, men fryktelig skuffende nå når jeg endelig skulle ta skrittet over i de voksne akvaristers rekker og stulle med optimale forhold for en og en art. Kommer sterkere tilbake, det kan jo bare gå en vei herfra!

Godt å ha fisk som vet å si fra, fikk skikkelig kjeft av herr barlowi da jeg kom hjem sent i dag - han hadde jo ikke fått mat før jeg dro og banket i glasset! Artig fisk. Spørs om Ove får Botiaen sin likevel gitt...
Barlowibarn fra to kull?
Barna vil ikke være med på bilder, og karet er ripete og matt i glasset, men disse to viser i alle fall ståa.

Ett av de tre rambobarna, de er innpå 8 uker og har fått fine tegninger som synes bedre når den digre sorte tuten og det skarpe lyset ikke skremmer livet av dem.
[External Image]

Den lille i midten tror jeg er fra kull to, de er fler og ikke på langt nær like utfarget som sine større søsken, og det er mange fler på den størrelsen. Kan det stemme at de er fra to kull tro?
[External Image]
Off topic - plass til 500 i sofiemyr kirke 6. januar...
[External Image]

Veldig morsomt å fotografere med så flinke modeller!
Linda W
Barna vil ikke være med på bilder, og karet er ripete og matt i glasset, men disse to viser i alle fall ståa. Den lille i midten tror jeg er fra kull to, de er fler og ikke på langt nær like utfarget som sine større søsken, og det er mange fler på den størrelsen. Kan det stemme at de er fra to kull tro?


Det er jo rene krystallglasset sammenliknet med det foreldrene tittet ut gjennom, eller forsøkte å titte gjennom da de bodde i tomannsboligen hos meg.

Det kan godt være to kull. Vil allikevel ikke avskrive muligheten for ett kull. Har ofte sett ganske stor forskjell i størrelse på yngelen etter noen uker. Morsomt i alle fall, og så flott at de også vokser seg så store at de overlever. Gratulerer med dem.
Litt spamming i hui og hast, ble brukbare bilder den korte stunden sola titter inn kjøkkenvinduet.

En av de førstefødte
[External Image]

Voktersken
[External Image]

[External Image]

Her synes størrelseforskjellen veldig godt
[External Image]

[External Image]

[External Image]

Far står i skammekroken sin etter et forsøk på deltagelse i familiemiddag
[External Image]
Flott serie av fine fisk!

Blir det reol til jul?
Takk! Moro å få bilder av dem uten å ty til blits, de har jo dette blikket som ikke kommer frem på vettskremt-bilder...

Reolen står halvfull av tomme kar midt på stuegulvet fortsatt Sigmund, hadde håpet "slutten av uken" var i dag egentlig. Det blir jul uansett, men skjer det ikke noe ganske brått nå må jeg finne på noe lurt igjen, Ancistrusbarna søpler noe aldeles helt forferdelig i 12-literen sin.

Hvilket minner meg om at jeg burde lete fram silikontuben og få på plass glasslister i den siste 54-literen, ikke sitte her og rote med bilder...
Blir helt sikkert ikke reol til jul. Falt i glatt trapp, høyre håndledd brukket, Ove nokså ergelig. Rent fint brudd da. God jul!
Nå trodde jeg ikke det jeg leste. Jeg leste en gang til og ... er det mulig!

Det kan ikke beskrives med ord, Linda. Jeg har så vondt av uflaksen din den siste tiden Ønsker deg god bedring og en riktig fin jul.
Takk Janne! Klarer jo mye med venstre da, og bruddet er så pent at det ikke gjør særlig vondt, men tidspunktet for å bli brysom og hjelpeløs kunne vel vanskelig vært mindre velvalgt. Hente avis i tøfler - er det mulig?

Godt det akvaristiske er på stell, det eneste er de små L213 som må flyttes til 160-literen. Ikke i dag kjenner jeg plutselig...
Det var nok ikke særlig lurt Linda ,stakkars deg ,føler sånn med deg i disse tider. Det neste året bør bare bli superbra for deg ,det fortjener du virkelig.
Nei nå altså!. Enig med Sølvi; året som kommer er bare nødt til å bli helt fantastisk
Au da Linda! Apisto-titting 3 ganger daglig, doctor's order
Det sies jo at man kan bruke opp flaksen. Stemmer det, må man jo også kunne bruke opp uflaksen. Det må du ha gjort, for noen år framover.

Håper det gror fort og riktig og at dere allikevel får en super jul. Alt må jo ikke være som det var i fjor og forfjor heller.

Riktig god bedring Linda.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap