- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Lindas (& Oves) planter og fisk og sånt (side 98)
Lindas (& Oves) planter og fisk og sånt (side 98)
Postet 08.12.12 kl 01:45
Ooops, var sikker på at jeg skrev økt med +1 på begge øyne, for meg er det nok til ikke å se skumle miniting som spiser coryegg eller planarier før de blir på størrelse med sandsnegler. Eller riper i akvarieglass. Eller barlowiyngel før de har vært frittsvømmende en ukes tid. Eller øyet på en synål så jeg kan bli ferdig med bunaden før begravelsen min. Symaskin gikk greit, jeg vet jo hvor hullet i nåla sitter og har en mann som tro til for å få kostymet ferdig, skruer var verre fordi jeg ikke så om det var sporskrue eller stjerne uten lesebriller med Remabriller utenpå.
Føyer til at jeg er nøye på det der også, startet med briller da de fant + 0,25 på ett øye. Nå nærmer det seg +4 her, ikke avvik nok til medlemskap i blindeforbundet kanskje, men nok til at armene for lengst er for korte til å lese avisen, selv med pølseklyper...
Med prisen på progressive briller vurderer jeg sterkt å trå i dine fotspor Donald, litt skumlere med langsynthet har jeg lest, får tenke på det til neste oppgradering. Nå gjaldt det bare å ikke være trafikkfarlig, så jo ikke speedometeret...
Føyer til at jeg er nøye på det der også, startet med briller da de fant + 0,25 på ett øye. Nå nærmer det seg +4 her, ikke avvik nok til medlemskap i blindeforbundet kanskje, men nok til at armene for lengst er for korte til å lese avisen, selv med pølseklyper...
Med prisen på progressive briller vurderer jeg sterkt å trå i dine fotspor Donald, litt skumlere med langsynthet har jeg lest, får tenke på det til neste oppgradering. Nå gjaldt det bare å ikke være trafikkfarlig, så jo ikke speedometeret...
Postet 08.12.12 kl 02:45
Endret: 08.12.12 kl 03:03
Postet 08.12.12 kl 02:50
Postet 08.12.12 kl 21:39
Postet 08.12.12 kl 21:58
Maldivene foreslo Anders, vet om et mye hetere sted enkelte ønsker meg levert
Heldigvis kan vi ikke bruke nåler uten å bli spurt om hjelp i min tradisjon, og heldigvis er sjansene i dette tilfellet helt minimale. Vet i så fall om et "du-skal-ikke-plage-andre"-punkt...
Kommer meg på bena igjen jeg Simen, men fryktelig skuffende nå når jeg endelig skulle ta skrittet over i de voksne akvaristers rekker og stulle med optimale forhold for en og en art. Kommer sterkere tilbake, det kan jo bare gå en vei herfra!
Godt å ha fisk som vet å si fra, fikk skikkelig kjeft av herr barlowi da jeg kom hjem sent i dag - han hadde jo ikke fått mat før jeg dro og banket i glasset! Artig fisk. Spørs om Ove får Botiaen sin likevel gitt...
Heldigvis kan vi ikke bruke nåler uten å bli spurt om hjelp i min tradisjon, og heldigvis er sjansene i dette tilfellet helt minimale. Vet i så fall om et "du-skal-ikke-plage-andre"-punkt...
Kommer meg på bena igjen jeg Simen, men fryktelig skuffende nå når jeg endelig skulle ta skrittet over i de voksne akvaristers rekker og stulle med optimale forhold for en og en art. Kommer sterkere tilbake, det kan jo bare gå en vei herfra!
Godt å ha fisk som vet å si fra, fikk skikkelig kjeft av herr barlowi da jeg kom hjem sent i dag - han hadde jo ikke fått mat før jeg dro og banket i glasset! Artig fisk. Spørs om Ove får Botiaen sin likevel gitt...
Postet 09.12.12 kl 02:11
Barlowibarn fra to kull?
Barna vil ikke være med på bilder, og karet er ripete og matt i glasset, men disse to viser i alle fall ståa.
Ett av de tre rambobarna, de er innpå 8 uker og har fått fine tegninger som synes bedre når den digre sorte tuten og det skarpe lyset ikke skremmer livet av dem.
Den lille i midten tror jeg er fra kull to, de er fler og ikke på langt nær like utfarget som sine større søsken, og det er mange fler på den størrelsen. Kan det stemme at de er fra to kull tro?
Ett av de tre rambobarna, de er innpå 8 uker og har fått fine tegninger som synes bedre når den digre sorte tuten og det skarpe lyset ikke skremmer livet av dem.
Den lille i midten tror jeg er fra kull to, de er fler og ikke på langt nær like utfarget som sine større søsken, og det er mange fler på den størrelsen. Kan det stemme at de er fra to kull tro?
Postet 10.12.12 kl 19:51
Endret: 10.12.12 kl 19:56
Off topic - plass til 500 i sofiemyr kirke 6. januar...
Veldig morsomt å fotografere med så flinke modeller!
Postet 10.12.12 kl 20:13
Endret: 10.12.12 kl 20:14
Linda WBarna vil ikke være med på bilder, og karet er ripete og matt i glasset, men disse to viser i alle fall ståa. Den lille i midten tror jeg er fra kull to, de er fler og ikke på langt nær like utfarget som sine større søsken, og det er mange fler på den størrelsen. Kan det stemme at de er fra to kull tro?
Det er jo rene krystallglasset sammenliknet med det foreldrene tittet ut gjennom, eller forsøkte å titte gjennom da de bodde i tomannsboligen hos meg.
Det kan godt være to kull. Vil allikevel ikke avskrive muligheten for ett kull. Har ofte sett ganske stor forskjell i størrelse på yngelen etter noen uker. Morsomt i alle fall, og så flott at de også vokser seg så store at de overlever. Gratulerer med dem.
Postet 10.12.12 kl 22:11
Endret: 10.12.12 kl 22:12
Postet 14.12.12 kl 18:53
Endret: 14.12.12 kl 18:55
Postet 14.12.12 kl 19:07
Postet 14.12.12 kl 19:54
Takk! Moro å få bilder av dem uten å ty til blits, de har jo dette blikket som ikke kommer frem på vettskremt-bilder...
Reolen står halvfull av tomme kar midt på stuegulvet fortsatt Sigmund, hadde håpet "slutten av uken" var i dag egentlig. Det blir jul uansett, men skjer det ikke noe ganske brått nå må jeg finne på noe lurt igjen, Ancistrusbarna søpler noe aldeles helt forferdelig i 12-literen sin.
Hvilket minner meg om at jeg burde lete fram silikontuben og få på plass glasslister i den siste 54-literen, ikke sitte her og rote med bilder...
Reolen står halvfull av tomme kar midt på stuegulvet fortsatt Sigmund, hadde håpet "slutten av uken" var i dag egentlig. Det blir jul uansett, men skjer det ikke noe ganske brått nå må jeg finne på noe lurt igjen, Ancistrusbarna søpler noe aldeles helt forferdelig i 12-literen sin.
Hvilket minner meg om at jeg burde lete fram silikontuben og få på plass glasslister i den siste 54-literen, ikke sitte her og rote med bilder...
Postet 14.12.12 kl 20:23
Postet 16.12.12 kl 20:32
Postet 16.12.12 kl 20:41
Takk Janne! Klarer jo mye med venstre da, og bruddet er så pent at det ikke gjør særlig vondt, men tidspunktet for å bli brysom og hjelpeløs kunne vel vanskelig vært mindre velvalgt. Hente avis i tøfler - er det mulig?
Godt det akvaristiske er på stell, det eneste er de små L213 som må flyttes til 160-literen. Ikke i dag kjenner jeg plutselig...
Godt det akvaristiske er på stell, det eneste er de små L213 som må flyttes til 160-literen. Ikke i dag kjenner jeg plutselig...
Postet 16.12.12 kl 21:00
Postet 16.12.12 kl 21:34
Postet 16.12.12 kl 21:39
Postet 16.12.12 kl 21:42
Postet 16.12.12 kl 22:10