Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 99)

ja da vil det vise seg snart om det kommer egg oppi topplokket i karet ditt....he he
Skal bli bestefar.. :p
Lagt egg i natt..

Og dem er i gang med og ha seg igjen..
Hvor ofte kan Gomle egentlig legge egg???
He he ja der ser du hvor mye snurretorien er til å stole på.
Å det kan nok bli noen klaser ja. Hvis du ikke vil at alle skal klekke så kan du bare kaste klasene. Gratulerer da! Morsomt dette. De klakker i løpet av 12 - 3uker. Mine klekker som regel etter 12 dager. Det er avhengig av varme og fuktighet. Vær obs hvis de henger i nærheten av lyset.
Ser ut som Gomle er ei smart snegle for hun har lagt eggene lengst unna lysrørene, og det ser ut som det er lett fuktig der men ikke vått..
Gradene i vannet nå er 25-26 grader (kommer ann på været)

Men når dem klekker, spiser dem da bare rester i sanda? eller går dem rett på hakket spinat og agurk som mor og far??

Se opp for flere spørsmål, dem kommer før du aner det..
En snegle jeg fant på min fangstur til Yucatan Mexico for noen år siden.
Kabe111
Ser ut som Gomle er ei smart snegle for hun har lagt eggene lengst unna lysrørene, og det ser ut som det er lett fuktig der men ikke vått.. :) Gradene i vannet nå er 25-26 grader (kommer ann på været) Men når dem klekker, spiser dem da bare rester i sanda? eller går dem rett på hakket spinat og agurk som mor og far?? :) Se opp for flere spørsmål, dem kommer før du aner det.. :)

De hopper ikke på agurken nei. De kommer til å gå på glassruta i noen dager hvis du ikke har vasket den på innsiden. Der bruker det å ligge et gjennomsiktig mykt belegg som babysnegler liker veldig godt til og begynne med. Jeg anbefaler alle som venter nyklekte snegler om å ikke renske glasset på innsiden før de klekkes. Når de har fått nok av det så spiser de det de klarer. Mine sitter på alt av mat som jeg har hadd i karet. Jeg bruker også endel weekend for når jeg har sneglefødsler. De spiser opp en pille på en to tre. De får god hjelp av de andre også. Men da er su sikker på at de får nok mat.
Her er min nye Månesnegle. Det er en saltvannssnegle. Det er den raskeste sneglen jeg har sett. De går som et lyn. Derfor heter den Lynet. Den er så fin at jeg tror jeg vil ha en til. Den kan ta ormer så håper han tar de små så det ikke blir så mange i karet.
Den heter Babylonia Lutosa. Er den ikke fin.?
1. Denne fargekombinasjonen er bare nydelig....
2. En nydelig sebra eple
Kabe111
Lagt egg i natt.. :) Og dem er i gang med og ha seg igjen.. Hvor ofte kan Gomle egentlig legge egg???

Det fant jeg jo fort ut...
Ny klase lagt i kveld.. :P
14 dager
Da var eggene klare..
Masse små gule epler på vandring..
Grattis, Store flotte bebiser er det.
Heidi Ingdal
Grattis, Store flotte bebiser er det.

Takk takk O-store snegleguru..

P.S. Var på Dahls i dag og der var du ei populær dame hos betjeningen.
Kabe111
[QUOTE=Heidi Ingdal]Grattis, Store flotte bebiser er det.

Takk takk O-store snegleguru..

P.S. Var på Dahls i dag og der var du ei populær dame hos betjeningen.
Å det var da hyggelig å høre.
Her er to bilder av en Cerithe snegle. Det er en saltvanns snegle og sjekk den flotte kroppen og skallet. Den spiser alger og rengjør som bare det. har flere sorter av Cerithe sneglene. De er over alt i karet.
Her piffer jeg opp Lava sneglene min litt. Den prøvde å komme seg ned ved å ta tak i Marisaen men den løftet den lett opp. Så det var ikke så mye hjelp i den nei. Marisaen fikk seg en liten heisatur. Den trives godt i den nye reolen min. Veldig aktiv. Tror dette er en dame for en blå eple paret på den en dag. Tror eplene går etter lukt og ikke synet. De prøver seg på marisaene også...så latterlig..
1. familien holder sammen...
2. En flott Sebrasnegle på glasset sammen med en toppluesnegle.
3. En gul eple som får vasket skallet sitt av Golden...
Her er mine bilder av mine nye Batmansnegler. De er veldig flinke til å spise alger og de ser ganske kule ut...De ser ut som kappen til batman. Hi hi.
Her er noen kjære epler som har hatt en lang sommerferie. Pga Oppussing av sneglerom så har ikke eplene lagt noen egg. Men nå er reolen på plass og de har begynt å legge egg. I går var den første eggklasen som var lagt i reolen klekket. De er gule med sorte prikker. Det kan bli grønne eller gule med rosa eller lilla striper. Ellers så har det klekket klaser i de 5 - 30 litrene mine som holder på og vokser seg større og større for hver dag. Så håper jeg får tid til å ta flere bilder av eplene fremover. Håper flere hiver seg på det og tar bilder og legger ut.
Jeg vet ikke om jeg skal definere dette som skjell eller snegle, den ser mer ut som snegle fra undersiden. Dette Albueskjellet har jeg i det ene saltvannskaret mitt på 160 l. Jeg plukket det med meg fra fjæra der jeg er vokst opp. Har hatt det snart i 14 dager og det lever enda. Så her er tre bilder hvor dere ser hvordan det ser ut fra undersiden. Det siste så sitter det på steinen.
Her er noen bilder av mine barnebarn epler og adoptiv barna mine fra Heidi. Små sjarmtroll alle sammen..
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap