Revestrekenes akvarieverden (side 99)

Takker Grapejuice, flotte fisk gir flotte fotomotiv
Gossei-i-lek bilder
[External Image]
De voksne individene i Gosseigruppen vår kommer fra Tyskland, bortsett fra denne ene som vi fikk med på kjøpet da vi hentet noen andre cory her hjemme i forfjor. Hunnen var da nesten kritthvit av uviss årsak, fargen kom gradvis tilbake og bildet under viser hvordan hun ser ut i dag

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Bildene dine er jo helt utenomjordiske!! Hehe digger bilder nummer tre og fire - gøy å se slik oppførsel, spesielt når en ikke selv har coryer og bare kan se på andre sine, hehe. Har du videomulighet på kamera ditt? Hadde vært knall med leks-videoer også hehe (følte meg nesten litt pervo nå hahah!)
Disse gosseiene er bare fantastiske! Håper at noen av disse "eggene" vil barte rundt i Trondheim en gang...
Ser ut til at det yngles i vei hos dere for tiden
Jeg har videofunksjon på kameraet så leksvideo er en mulighet Grapejuice, får se hva jeg finner på etterhvert

Sissimor, det er ikke umulig at noen gossei kan ta turen nordover etterhvert

Sølvi, det er action i noen av karene her men jeg skulle gjerne sett lek i noen andre kar også og du vet sikkert i hvilke
Eigenmanni-egg
[External Image]
I går formiddag var det seks egg i hulen til eigenmanni'ene, i dag var hunnen ferdig med besøket og hulegulvet er dekket av små grønne kuler

[External Image]

[External Image]
Artig å se de grønne egga Gleder meg jeg også til jeg forhåpentligvis ser det samme en dag.

Mine er nok for unge ennå. Hvor gammel er leksgruppen din?
Ålreit med litt fargevariasjon på eggene ja Våre to voksne er viltfangede så jeg vet ikke alder på dem, men de har vokst på det året vi har hatt dem, hannen er ca 13 cm etter mitt noe dårlige øyemål (ca 10 cm da de kom). Skikkelig artig fisk er det også, jeg liker slike "raringer"
Grenmaller er artige ja Jeg hadde ikke sansen for de før jeg så de live, men da fikk jeg skikkelig sansen . Har selv to stk Parva, og håper jeg har kjemeflaks med kjønnsfordeling

Så nyklekte eigenmanni yngel hos Lars Jamne, og de var utrolig artige med grønn plommesekk!

Pål
Rita Aspevik
Sølvi, det er action i noen av karene her men jeg skulle gjerne sett lek i noen andre kar også og du vet sikkert i hvilke :)



Regner med det ja

Leste i Mona sin tråd at dere har bestillt Burgessi fra han i Danmark,ikke misunnelig i det hele tatt
Håper jeg klarer å få tak i noen selv med tid og stunder siden disse har stått på ønskelisten siden jeg begynte med coryer.
Plussmedlem
Så kult det hadde vært hvis du fikk dem i hus, burgessiene er flotte, men slått av C121
Gossei-eggene klekker, fire dager etter lek
I dag har gossei-eggene begynt å klekke, det er endel dårlige egg så jeg krysser fingrene for at det ihvertfall blir en liten gruppe som vokser opp.

Vi har en 85l som oppfóringskar for coryyngel. Der henger breedingboxene (det er plass til en stor og to små) og når man syns yngelen er klar for større utfordringer så fjerner jeg bare rilleristen og svømmer/driver ut på egenhånd. 85l myldrer av liv for tiden, en salig blanding av adolfoi, green laser, gossei og noen som er litt små til å si hva de egentlig er, og en fin gjeng Farlowella vittata. Jeg skal ta noen bilder i karet senere i dag, det er en grei avkobling fra juleforberedelsene det


Pål sine fisker, jeg krysser fingrene for begge kjønn hos parva'ene dine og kommende lek

Sølvi, da holder vi deg underrettet og så sender jeg med noen kvaster av mattogrossense'n

Anders, de er fine alle disse oransjenakkede artene. Jeg ser du skal få C121 fra Sølvi, gled deg
Plussmedlem
Ønsker deg og dine en riktig god jul, Rita
Rita, på bildene av Gossei i lek, har du brukt ekstern blitz eller noe når du tok dem?
Nei, ingen blitz i det hele tatt. Disse bildene er tatt med M-innstillingen og høy iso (3200) da det er litt ymse belysning i karet. Vanligvis prøver jeg å bruke mye lavere iso. F/6.3 og eksponeringstiden rundt 1/80-1/125 på disse gosseibildene. Jeg bruker ikke stativ, det er bare i veien syns jeg.
Utrolig fin tråd du har
Må bare si at du er helt sykt flink til å ta bilder Rita!
Tror nesten jeg har fått et nytt idol jeg
God jul til deg òg Rita
Sølvi, da holder vi deg underrettet og så sender jeg med noen kvaster av mattogrossense'n


Det er bra ,gleder meg

Ønsker deg og Atle m /familie en riktig god jul.
Mange takk for julehilsener Anders, Henerik og Sølvi

Henerik, det er bare å knipse i vei, prøv forskjellige innstillinger på kameraet så finner du ut av det etterhvert, øvelse gjør mester vet du
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap