Dafnier/cyklops på Haugalandet?

Har noen vært på fangstturer her på Haugalandet og funnet "mengder" av disse krypa?
Kan dere da si hvor dere har vært?

Jeg skulle gjerne hatt noen til killiene mine, pluss noen andre fisk.

Mikkel
Jeg ser også frem til svar i denne tråden

(Kanskje endre overskriften til "Dafnier/Cyklops på Haugalandet"?).

Klar for å fange levendefór nå.

Mvh
Arild
Arild
.. (Kanskje endre overskriften til "Dafnier/Cyklops på Haugalandet"?). ..... Mvh Arild

Yes Jeg og vil gjerne vite hvor.
Speed and service

Raskt levert.

Mvh
Arild
Hører jeg fellestur? Dette er vel også tema for neste møte, bra timet
Fellestur er en god plan.

Mvh
Arild
Det er ymtet frampå en fellestur helga etter klubbmøtet 8. mai. På møtet får vi bl.a. se endel arter som er aktuelle som fôr og bilder fra praktisk fangst. Dag Fjeldstad skal holde foredraget.
Jeg hørte "rykter" i går om at det skal foregå en fangsttur i helgen, for å skaffe en del underlag til foredraget 8/5.
Når og hvor er jeg litt usikker å men ved å holde denne tråden oppdatert kan det sikkert legges ut info her om det? Eller hva Bjarne??

Mine killier går nå på jakt etter cyklops, noe som viser seg ganske vanskelig. krepsen hopper unna i det fisken skal ta de. Ikke alle cyklopsene er kjappe nok da!

Når jeg mater nå med andre kryp, står fisken i stim unde glasset og venter. Alt som kommer ut av glasser kaster de seg over. praktbotiane gjør en effektiv jobb med å fange de som klarer å rømme ned til bunnen.

Mikkel
Er meldt glimrende forhold fremover med sol og lite vind. Tipper det kan "ekspoldere" i smådammer o.l. i helga nå. Jeg skal ihvertfall prøve meg litt, og satser på å få såpass at jeg kan ha en bøtte med for til noen dager ihvertfall. Håper bare jeg har finamsket nok håv....
På klubbmøtet 8/5 er det foredrag om fangst av levendefor. Da er det kjøpt inn en håv til formålet. Denne går som førstepremie på hurtiglodd, som trekkes samme dag.

Det er også snakk om fangst av levendefor i Vangen påfølgende helg, der de som vil kan være med. Dette blir det nok informert om på klubbmøtet til HAK.

KIS: du er jo flink til å fotografere. Dersom du har mulighet kan det hende Bjarne og Dag kan trnege noen gode bilder av insekter i ymse slag, samt av biotoper ol! Du kan kansje ta noen?

Mikkel
Mangler ustyr for makro fotografering, og Bjarne ligger nok et elefanthode foran meg på foto.

Men litt biotop-bilder skulle jeg vel klare å hjelpe til med dersom det er ønskelig, Bjarne kan bare ta kontakt her.
Tok 3 håvdrag etter levendefôr i Skeisvatnet (Vangen) i kveld. Det ble det fest av i karene + 2 tjukke brett frossenfôr av Det er mye i Vangen nå!
Var en tur igjen i Vangen i går kveld. Det ble på ny fest i karene + 3 brett frossenfôr av fangsten
Jeg hadde også en tur i Vangen i går. 3 håvdrag var nok til å mate samtlige fisk hos meg i en uke. Tok også med 3 stingsild som skal gå i "utedammen" min. en 90 liters murerbøtte som er gravd ned.

Det var mye der nå! Så ut som kaffegrut i vannet! Killiene på jobb er rimelig feite nå.

Mikkel
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap