spørsmål om søking i kunnskapsbasene

Hei
Jeg kan svimlende lite om akvariumplanter, og synes derfor det er vanskelig å vite hva jeg skal søke på når jeg prøver å finne navnet på plantene mine.

Er det en funksjon, "vis alle", for eksempel, som jeg ikke har funnet?

Prøvde å søke på "flyteplante", og fikk ingen treff, selv om jeg har sett dette oppført under "plantens lokasjon i karet" på ulike planter.

Kan man da for eksempel under "avansert søk" ha dette som en søksmulighet?

Takk for hjelp (er jo en viss mulighet for at det bare er jeg som ikke får det til, i så fall er det bare å si ifra..)

Synne
Er det en funksjon, "vis alle", for eksempel, som jeg ikke har funnet?

Legg inn ** (to stjerner) i fritekstsøket så får du alle plantene.

Der fant jeg planten min ja. Takk !
Jeg benytter denne tråden igjen, siden det egentlig dreier seg om samme tema;

I kunnskapsbasene kan man velge lokasjon/biotop, og dermed får opp alle fiskene fra valgt område..

MEN; hadde det vært mulig å få opp fakta fra de andre basene også?

Slik at når jeg søker på for eksempel Asia, så får jeg ikke bare alle fiskene som hører hjemme der, men også det dere har registrert av planter, snegler, reker osv?

Kunne vært utrolig nyttig når man skal lage for eksempel en Asia biotop..

Eventuelt; ha lokasjon som et alternativ under avansert søk.. For meg, i hvert fall, er det mer sannsynelig at jeg vet dette, enn hvilken familie planten tilhører...

Nyttig og lærerikt, eller?

Plussmedlem
Synne
Nyttig og lærerikt, eller?

Absolutt! Og dette står på lista mi! Alt skal forbetrast.
Hehe, supert Holger, gleder meg veldig til det kommer...
Driver og smugplanlegger biotop, men har en noe skeptisk samboer; dersom jeg har en ferdig pakke klar, med masse flotte bilder og beskrivelser, innbiller jeg meg at jeg kan få ham på gli

Ellers takk til dere som står bak Akvaforum (og alle brukere som har bidratt!!) for kjempefine baser! Kan bruke mye tid på å drømme seg bort og søke rundt der.. Liker spesielt funksjonen hvor man kan finne akvarier som har fisken du ser på, og hva andre har sammen fisken. Spennende, ja!

Enig med deg, Synne!
Jeg er kjempeglad for alle som har lagt inn bilder, spesielt i plantebasen.
Et must for slike som meg som ikke er spesielt flink med planter..
"Den derre store, med sånne blader som er grønne og likksom brer seg litt utover"

*plystre*
MC Darup
Et must for slike som meg som ikke er spesielt flink med planter.. "Den derre store, med sånne blader som er grønne og likksom brer seg litt utover" *plystre*

Hehehe, du aner ikke i hvilken grad jeg kjente meg igjen her......
Den eneste grunnen til at jeg har plantene mine fortsatt, er gode råd fra hun som driver dyrebutikken jeg handler i. Hun er knalldyktig med planter!
Jeg vet ikke om noen andre enn meg selv som har klart å ta livet av andemat...
Søk på biotop
Hei, efter litt leting i trådene fant jeg denne - og den hadde til og med spørsmålet jeg hadde.

Hvorfor er det ikke mulig å søke på biotop?

Ville gjerne kunne velge en, mer eller mindre detaljert, biotop - og så få opp treffene fra alle kunnskapsdatabasene. Lette efter skalldyr fra Amazonas, og det ble endel frustrerende søk før jeg forstod at det gikk simpelt hen ikke!

Ellers veldig happy med søkefunksjonene, utrolig nyttig og veldig bra. Men, en liten mangel på boitop-siden.

:o)
Plussmedlem
Helge H
Men, en liten mangel på boitop-siden.

Takk for at du minte meg på den mangelen... Det funkar som du veit greit med fisk, men heller dårleg med plantar og dyr ja... Skal fikse det når eg får tid!
Tenkte faktisk på dette her om dagen jeg også, blir supert når det kommer!
Flotte greier holger
Fint at noen her gidder å poste (Synne), og ikke er så late (meg) :P
Et ønske til, om det er mulig å legge til i alle fall verdensdel når man søker i basene. Er man på jakt efter noe så er det noen ganger greit å holde unna de deler av verden man ikke vil ha med...
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap