Tåler reker medisinering?

Lurer på om reker tåler fiskemedisin, har en Scalare som burde fått medisin mot sopp nå. Og alle karene er opptatt utenom 63 literen som har en liten bestand av Røde Krystallreker. Burde reker unngå medisin, eller er de så hardføre at dette kan gå greit?
Plussmedlem
Vi har medisinert mot hvitprikk i eit kar med amanoreker. Det gjekk heilt fint. Det er sikkert ulikt frå art til art, men det er ingen grunn til å tru at reker er mindre hardføre enn fisk. Kanskje heller tvert i mot.
Inaktiv bruker
Holger Lockertsen
Vi har medisinert mot hvitprikk i eit kar med amanoreker. Det gjekk heilt fint. Det er sikkert ulikt frå art til art, men det er ingen grunn til å tru at reker er mindre hardføre enn fisk. Kanskje heller tvert i mot.

Gjort det samme her,både med kloreker og amanoreker.
Rekene tålte også 33-34 grader (hvitprikk) uten nevneverdige problemer.
Generelt sett tåler reker mindre medisin enn fiskene selv gjør.
Det kommer selvfølgelig an på både type medisin og type reker, men dette er iallefall min (tildels tillærte) erfaring.

Reker og fisker smittes såvidt jeg vet ikke av hverandres sykdommer, så om mulig bør en av partene flyttes. Dersom dette er problematisk, er det jo en trøst at det stort sett går bra likevel
(hvis man ikke har veldig ømfintlige reker kombinert med sterk antibiotika...)
Takker for svar
Det er jo ikke hvitprikk, jeg har sopp i den ene av VF Peru-skalarer gjengen. Muligens med nytt kar kan jeg redde Scalaren før Pt scalaren for mer av soppen, men en billigst mulig kar som jeg setter disse Rekene imens. Jeg må ut å handle på Tirsdagen som kommer.

Da er det en gjennomgang av en rutine med dette for og få vf Pt scalare til og bli frisk

Kanksje en mod kan flytte dette til .

mvh
Lars N

Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap