dverg botia

Leser at dvergbotia kan løse snegleproblemer og det har jeg virkelig!! Pest snegler OVERALT!! Har samtidig hørt at botiaer generelt kan være litt hissige av seg ovenfor andre arter,er det e fisk jeg kan ha sammen med fredelige fisker sånn som platy,gurami,guppy,tetra etc eller blir det full krasj? Og jeg regner med at de lar eplesneglene være,iom at de er større enn selve fisken?!
Jeg vil ikke kalle botia for hissige, men de er veldig aktive og kan være litt "slitsomme" for fisker som krever ro og harmoniske omgivelser. Botiaer er aktive svømmefisker. De fiskene du nevner her bør kunne klare seg fint sammen med en gjeng dvergbotia - forutsatt at akvariet er stort nok, selvsagt.

Men jeg ville ikke vært trygg på at de lar eplesneglene være i fred, nei. De vil nok prøve seg, og om de ikke klarer å kakke hull på skallet til eplesneglen og spise den så vil de sannsynligvis klare å plage den så mye at den ikke tør å komme ut av huset sitt og dermed med tiden sulte ihjel... :-/
Takk for svar Da får jeg nok flytte eplesneglene over i ett annet kar,der sneglene enda ikke har tatt overhånd
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Odland
Reklame for plussmedlemskap