Stim fisk og algespisere til apistogramma kar
Postet 04.05.06 kl 09:14
hvor stort er karet du har apistoene i ?
personlig har jeg hatt mest hell ved å bruke en liten stim med otocinclus som algespisere og smykketetra eller gullbåndstetra som stimfisk.
neon, kardinal, guppy etc er notoriske yngelspisere, vet ikke med skjørtetetra men vil tro det samme gjelder der for de er store i kjeften
personlig har jeg hatt mest hell ved å bruke en liten stim med otocinclus som algespisere og smykketetra eller gullbåndstetra som stimfisk.
neon, kardinal, guppy etc er notoriske yngelspisere, vet ikke med skjørtetetra men vil tro det samme gjelder der for de er store i kjeften
Postet 04.05.06 kl 09:27
Postet 04.05.06 kl 09:29
Postet 04.05.06 kl 11:03
Postet 04.05.06 kl 11:25
Postet 04.05.06 kl 12:58
Postet 04.05.06 kl 16:42
Smykketetraene er hovedsaklig i de øvre vannlagene. Det er egentlig overraskende sjelden jeg ser dem lengre ned i karet.
Siden Apistogramma, ihvertfall yngelen, gjerne henger rundt i nedre halvdel og ganske nær sandbunnen, tror jeg de er gode samboere
Skaff noen veldig lavtvoksende planter som danner tette kratt langs bunnen. Der kommer Apistogramma-yngelen garantert til å søke dekning, og jeg ville tro overlevelsesprosenten da øker noe
Kanskje en type mose?
Har hatt yngel på Apistogramma et par ganger, det skjedde i selskapskar så det ble aldri noen overlevende av det. Men èn ting jeg la merke til var at yngelen aldri streifet lenger enn en cm eller to over grusen. De strøk tett langs bunnen, det er da de er best kamuflert så det er nok instinkt.
Siden Apistogramma, ihvertfall yngelen, gjerne henger rundt i nedre halvdel og ganske nær sandbunnen, tror jeg de er gode samboere
Skaff noen veldig lavtvoksende planter som danner tette kratt langs bunnen. Der kommer Apistogramma-yngelen garantert til å søke dekning, og jeg ville tro overlevelsesprosenten da øker noe
Kanskje en type mose?
Har hatt yngel på Apistogramma et par ganger, det skjedde i selskapskar så det ble aldri noen overlevende av det. Men èn ting jeg la merke til var at yngelen aldri streifet lenger enn en cm eller to over grusen. De strøk tett langs bunnen, det er da de er best kamuflert så det er nok instinkt.
Postet 04.05.06 kl 16:50
Endret: 04.05.06 kl 16:51
mona oSmykketetraene er hovedsaklig i de øvre vannlagene. Det er egentlig overraskende sjelden jeg ser dem lengre ned i karet.
nja, mine er både i topp og midsjikt, men de er forholdsvis små i kjeften så jeg mistenker at dette er noe av grunnen til at de ikke er så hissige på yngel
fikk ihvertfall anbefalt disse to artene + økser som triggere.
javamose er genialt som gjemmested, i tillegg inneholder mosen visstnok infusorier som de spiser på.
Postet 04.05.06 kl 17:28
Endret: 04.05.06 kl 17:28