Tips om for til øreål?

Jeg har en øreål som jeg kun har sett spise oksehjerte den tiden jeg har hatt ham. Han har ikke vist interesse for flakfor eller tørkede mygglarver, som de andre fiskene liker.

Tips til andre ting jeg kan føre ham med?

Gjerne tips til typer tørrfor han kan prøve seg på også, -litt enklere å få venner til å fore ham når vi er på ferie da...

For øvrig er han er luring som ser ut til å trives, og ELSKER oksehjerte!

Jeg pleide å gi mine øreål oksehjerte.
Mine 5 elsker frosne røde mygglarver, rekemix og oksehjerte. Men de spiser også TetraCichlid ShrimpSticks og TetraBits.
Få deg gjerne et par til, da de er veldig sosiale.

TAKK FOR TIPS!
Sulle gjerne hatt et par øreål til, ja! -Men er redd akvariet ikke er stort nok... Det er bare ca 100 liter...

Øreålen vår heter for øvrig Panzer-Hagen, og er den ENE fisken min samboer har kjøpt, han har ikke peiling på fisk, men syntes denne var kul, og fikk vite i butikken at den var fredelig og spiste flakfor, hehe! Så satte han til livs to guppyer og en halv corydoras-hale før vi rakk å kjøpe oksehjerte til ham. Etter det har han oppført seg eksemplarisk.

En øreål-kamerat får være neste på listen om jeg skaffer meg større akvarie, eller om innbyggerantallet tynnes litt i rekkene...

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap