kan knurremalla spise sneglene mine?

Har vært å kjøpt en Agamyxis pectinifrons ( prikkete knurremalle).

Kjøpte den forleden, og oppdaget i dag at den hadde tatt en av mine større eplesnegler!

På dyrebutikken hadde de aldri hørt om at de tok snegler, og finner ikke noe om det på nett heller.

Har noen andre her vært borti det?

Fikk tilbud om å levere den tilbake, men vil høre om noen andre har opplevd eller vet noe om det først, da vi jo synes den er så kul!

På forhånd takk!
Har ikke vært borti at slike maller tar sneiler, men ser slett ikke bort i fra at den falt for fristelsen å overfalle en intetanende snele som kruset forbi
Mallen er såpass stor i kjeften, og ennå større i magen, at en sneile skulle være enkel kost å ta om den er ute av skallet sitt...
Den spiser snegler!
Hadde malla under overvåkning en dag, og den tok en snegle til! Det ser ut som den lurer sneglene til hula si på noe vis, også : KNASK!

Fant en side på nettet der det sto "they eat snails"

Vi har bestemt oss for å ha den alikevel, men flyttet sneglene over i et annet kar.

Den er jo så tøff!
Den er tøff, både av utseende og adferd. Om du har småfisk du ønsker å beholde, bør du ikke ha dem i samme kar som denne karen

Trodde forøvrig at dem var mett på sneiler nå, dette er en fisk som gjerne eter til den er sprekkferdig, for så å ta en lengre hvil
Endelig noe annet enn Botia som tar snegler Virker den fredelig mot annet "kryp" i karet? Har du noen anelse om småreker også ligger dårlig an i selskap med den?

EDIT: Ja der kom svaret ja
den virker snill...
Har fem neontetra, tre platy, to kuhliål, og en liten gibbiceps sammen med ham.

Han (vet jo ikke kjønnet, men vi sier han, he, he) ligger i hula si under to store ku-skjell og passer på. Alle de andre bruker å komme på besøk til ham, men da jager han de ut...

Det virker som om han tiltrekker de andre på noe vis, de holder seg gjerne i "hagen" hans.

Har ikke vist tegn til å ville spise noe annet en de to stakkars sneglene enda i hvertfall...
Den er fortsatt sulten! :-)
Slapp nedi en synketablett til malla i kveld. Alle fiskene ville ha den, men malla kom ut for å hente den inn i hula si...
Sulten krabat du har fått, eier vist ikke magemål Og se på den magen, den utkonkurerer til og med min mage
Jeg tror jeg må ha fått for mye sol i dag. For i overskriften synes jeg så tydelig de to R'ene var to L'er.... så øynene mine ble rimelig store med det samme! ;D

*Mere kaldt å drikke og sitte i skyggen litt*

.... og dermed vet vi hva Mona tenker på for tiden.
den mallen er vel lett å få i lek...
*knis*

(unnskyld til trådstarter, dette var ikke meningen. Nok offtopic her nå!)
Da er vel ancistrusyngelen min i fare da, når de blir frittsvømmende om noen dager?? (Har to prikka knurremaller, med kjeft og buk nesten breiere enn mallene er lange.)
Den har ikke spist noen andre her...
Knurremalla har ikke spist hverken neontetra eller andre fisk, bare snegler hos meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap