RAVI AKVARIUM

Hei! Skall spille inn musikkvideo for artisten Ravi den 15e mai. Trenger i forbindelse med det et akvarium som er omtrennt 1 meter langt, ca 50 cm høyt og så smalt som mulig. Det skal brukes til å filme igjennom med en par fisker og helt klart vann, slik att det vil se ut som fiskene "flyr" i lufta foran det som skjer i bakgrunden. Er det noen som har ett slikt lignende å leie ut for en dag, eller er det noen som kjenner til hvor man kan få tak i det? Tusen takk for kjappt svar hvis noen vet noe mer. Ring gjerne i så fall på 48 15 37 16, alternativt 21 65 62 80. Helst i Osloområdet. Hilsen Lukas.
Om dere skal filme gjennom ett kar, vil jeg anbefale å få tak i ett kar med liten glasstykkelse, og ha mye lys. Rett å slett for å få det så krystallklart som mulig.

Ser ikke bort i fra at å bygge ett kar til dette formålet vil være det beste, selv om det vil koste noen kroner ekstra.
Men det er det sikkert verdt
Snakket med en glassmester som skulle gi oss glass 100x50x15 med en glasstykkelse på 0.8 cm. Hvordan tror du det vil ta seg ut? Vi skal prøve og sette det sammen selv med silikon. Vi har fått noen anvisninger, men kanskje du har noen tips om hva man skal tenke på? Ofte har jeg notert att akvariumsglass er litt grønaktig. Vil bakgrunden se grønnt ut når man filmer igjennom da tror du? Hvis tilfelle, finnes det glass som er helt gjennomsiktig/klart? Heter det noe spesiellt?
Det meste av glass har litt grønnskjær, men det finnes sikkert krystallklart glass også. Det vet garantert glassmesteren mye mer om enn meg

8mm glass skulle holde i massevis, jeg ville gått ned på tykkelsen. Dette er jo ikke noe som lages for å vare evig Med å sette noen avstivere på toppen av "karet", vil dere holde det hele godt sammen.
Eventuelt kan man også lage en ramme rundt det hele, der ramma bærer mye av vekta.
Jo tynnere glass, jo mindre problemer med filmingen vil det i alle fall bli.

Når det gjelder liming av glasset, bør dere tenke på at fugene skal bære mye vann. Det er derfor viktig å rense meget godt før siliconering, og siden det er snakk om å ha fisk i vannet, må dere bruke akvariesilicon. Eventuelt kan dere bruke Bostik glass-silicon, denne er billigere, og giftfri.
Husk på at siliconet ikke har noen kraft før det er gjennomherdet, og normalt herder dette med 1-2mm pr døgn i 20`varme.

Har tatt å sett på en del glassbiter jeg har liggende, det aller meste gir ett heslig grønnskjær. Forhør dere med glassmesteren om han har noe som er klarere i fargen, evt hva han mener om plexi.
Noe av grønnskjæret kan dere sikkert filtrere vekk i etterkant, men likevel, det er jo best å få det topp i utgangspunktet
Hei Frank!
Tusen takk for din hjelp! Opptaket er overstått og jeg tror vi fikk effetken vi ønsket. Hold utkikk for videoen på TV i slutten av mai, begynnelsen av juni.
Bilder da mann...bilder!
Her skulle vi helt klart ha fått bilder ol. fra seansen....
...resultatet ble vel "Neste sommer"- videoen? Tøff!
Oi! Så fant jeg en gammel morsom tråd... Midt på natta... Jaja... Det er jo kjekt å finne noe morsomt når man våkner etter å ha sovnet på sofaen... Stiv og støl som ei gammal kjerring...

Fant til og med videoen... Måtte jo kikke på resultatet, og det ble jo ikke så verst...
Noen som vet hvor akvariet og fiskene havnet? Kanskje noen i filmteamet fikk fiskedilla hihihi
<embed src="http://www.youtube.com/v/vuRC-8SRj94" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed>
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap