Hurra - caudopunctatusene har ynglet

Må bare rope litt nå - to av våre fem neolamprologus caudopunctatus har ynglet!!

Idag så min kjære litt ekstra lur ut da han ba meg om å komme for han skulle vise meg noe... I tanganyikakaret var det noe som, ved første øyekast, så ut som artemia som fløt rundt nær bunnen.

Da jeg kom litt nærmere, så jeg at det var 15-20 bittesmå yngel som svømte rundt nær bunnen mellom to sneglehus.
Mamma og pappa sto noen cm over de små og passet på og jagde bort all annen trafikk i området.

Så nå er jeg hoppende, sprettende glad!!
Jeg ble med på tur til Gøteborg for å finne disse nydelige fiskene, og det er derfor utrolig artig at de har funnet seg til rette!

Det er vel ikke akkurat den vanskeligste cikliden å få til å yngle, men det er etter min mening en av de peneste og morsomste.
Bilder
må jo til. Mor passer vaktsomt på de små mens far patruljerer karet.
Tusen takk, Mc
Det er første cikliden min som har klart å få yngel, så dette blir nok spennende!
Grattis!! Vær snill og del opplevelsene framover med oss, da!!
Idag får barna lov å svømme bittelitt lenger hjemmefra - helt til andre siden av sneglehuset
De syns mye bedre og virker sterkere enn igår.
Mamma og pappa passer fortsatt vaktsomt på at de ikke viller seg ut i problemer.
Den stakkars sitroncikliden blir helt tilsidesatt i karet, så jeg tror det kan være best for den å få flytte ut i denne perioden.
Kjempeartig! Gratulerer!
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap