Eplesneglene mine har sex ;)

Eplesenglene mine "har seg" i skrivende stund, så nå lurer jeg på hvor lenge det er til jeg kan vente meg en egg-klase
Når eplesneglene mine endelig fant ut at de var forskjellig kjønn elsker de jevnlig. Det skjedde ingenting med mine før jeg flyttet madamen over i et mindre kar med mye mating. (reke/sneglekaret) De la hun egg etter knapt en uke!

De krever litt senket vannstand, hos meg har det fungert med rundt 5 cm. Det er for at eplesneglene legger egg over vann som du sikkert er klar over.

Lykke til. Her hos meg talte jeg 40 eplesneglebabyer i går. De er 2 uker og nusselige.
Inaktiv bruker
Går det an å se om eplesnegler har egg? F.eks når de kryper på ruten.
hva spiser eplesneglebabyer? og eplesnegler?
Har et spørsmål jeg også angående eplesneglenes formering. Oppdaget i går morges en klase med egg på dekkglasset. Dette er en stor eplesnegle som har gått alene i karet i lengre tid. Vil dette si at eggene ikke er befruktet? Hvordan foregår befruktningen?
Tor
Har et spørsmål jeg også angående eplesneglenes formering. Oppdaget i går morges en klase med egg på dekkglasset. Dette er en stor eplesnegle som har gått alene i karet i lengre tid. Vil dette si at eggene ikke er befruktet? Hvordan foregår befruktningen?

Jeg tror en snegle faktisk kan befrukte sine egne egg
he..hem..uh.. hermafrodittisk?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap