- Hjem
- Forum
- Foto & Film
- video redigerings program?
video redigerings program?
Postet 22.05.06 kl 15:05
Pinnacle studio kanskje? Har fått dette selv men har ikke fått tid til å "bli kjent" med det. Der kan du klippe, redigere, legge til lyd, ta bort lyd mm. Må kjøpe til program for tøffe effekter f.eks bruk av "grønn/blå vegg". Det har jeg selv lyst på (for da kan jeg sette meg selv inn i en Star Wars film!!). Prisen på dette er jeg ikke sikker på etter som jeg fikk det i julegave.
Folk jeg kjenner som har peiling sier at dette er et bra og brukervennelig program. Men det er jo så kjedelig å lese bruksanvisning! Det er derfor jeg ikke kan å bruke det...
Folk jeg kjenner som har peiling sier at dette er et bra og brukervennelig program. Men det er jo så kjedelig å lese bruksanvisning! Det er derfor jeg ikke kan å bruke det...
Postet 22.05.06 kl 19:28
Endret: 22.05.06 kl 19:30
Postet 22.05.06 kl 19:59
Pinnacle Studio DV er bortimot selvforklarende. Hollywood FX er et tilleggsprogram for effekter som er kjekt å ha. Husk bare på at når det gjelder å redigere film så gjelder mottoet "less is more"
3gp videoer finnes det et utall mer eller mindre vellykkede program som kan konvertere til AVI og dermed kan disse redigeres med Studio DV.
Postet 22.05.06 kl 21:50
Postet 22.05.06 kl 22:25
Dette programmet krever Windows XP, 512 MB ram (1GB er anbefalt). Det er det som står på pakken. Ta deg en tur på databutikken (vet at xpert har det) å se etter programmet. Så kan du lese på pakken selv. Du finner helt sikkert info om det på internett også!
Ble litt gira til å hive meg på bruksanvisningen jeg nå...
Ble litt gira til å hive meg på bruksanvisningen jeg nå...
Postet 22.05.06 kl 22:40
Jeg har brugt Pinnacle og det er veldig enkelt.
MEN et lite minus er at Pinnacle er ikke akkurat stabilt og jeg slet med mye kræsjing av programmet. Dette har jeg opplevd med flere forskjellige pinnacle programmer. En god ting er at den faktisk auto saver prosjektet når den kræsjer så jeg mistet ikke arbeidet. (de er vel klar over problemet lol)
Vi fikk tak på bryllupsvideoen til svigers fra 1975 som var konvertert fra 8mm film til DVD. På den var det satt til skikkelig heismusikk og vi brukte Pinnacle til og slette den musikken og sette på mere passene musikk. Vi klippet og limte i filmen og satt til transitions mm med enkelthet.
Anbefales!
MEN et lite minus er at Pinnacle er ikke akkurat stabilt og jeg slet med mye kræsjing av programmet. Dette har jeg opplevd med flere forskjellige pinnacle programmer. En god ting er at den faktisk auto saver prosjektet når den kræsjer så jeg mistet ikke arbeidet. (de er vel klar over problemet lol)
Vi fikk tak på bryllupsvideoen til svigers fra 1975 som var konvertert fra 8mm film til DVD. På den var det satt til skikkelig heismusikk og vi brukte Pinnacle til og slette den musikken og sette på mere passene musikk. Vi klippet og limte i filmen og satt til transitions mm med enkelthet.
Anbefales!
Postet 22.05.06 kl 22:48
Studio DV vil teste pcen din for å sjekke om den vil klare DV-streaming. Flaskehalsen er prosessor/disk. Klarer denne ikke å laste 3600 kb/s vil du ikke klare å få ned DV fra kamera og inn til pc.
Stiller du ikke for høye krav og kjører Xp så finnes det et program i xp som heter Windows movie maker. Husker jeg ikke feil så skal det ligge under Start => Alle programmer => Tilbehør
Hvis ikke er det bare å benytte "Hjelp og Støtte" og deretter søke etter Movie Maker så skal det komme frem en hjelpeside med link til programmet.
Postet 22.05.06 kl 23:43