Kjøpe CO2 sett, men hvilket?

Vil ha noe litt mær stabilt en gjærsats i 54 liter plantekaret mitt. Har sett litt på de ferdige settene de selger.

Har også sett på denne her "Carbo Plus CO2-apparat", som de selger på akvasia. Erfaringer med denne?

Hva egner seg best til et så lite kar. Samtidig vil jeg kjøpe noe som jeg kan bruke i ett større kar uten å skifte ut altfor mye senere (opp til 300l).

Kjører snart med ett utvendig Eheim 2224 filter om dette har av betydning mht til reaktor.

Håper på kjappe svar da jeg kommer til å bestille i dag
Ingen som har greie på dette? Hvordan er kvaliteten på de forskjellige produsentene?
Det første jeg ville ha sjekket opp er muligheten for å få tak i et ombygget brannslukningsapparat som CO2 flaske.

Ellerser det kurrant å sette sammen et sett fra http://cichlidecentret.biz//group.asp?group=1432 eller www.webzoo.net

Carbo Plus kan du glemme når du begynner å snakke om kar over 300 liter. Til det blir dette settet alt for puslete.

Jeg ville ikke benyttet et Eheim 2224 som CO2 reaktor. Hos meg opplevde jeg at det stanset opp da det fikk CO2 i innsuget. 2026 og 2028 går helt fint.
Takk for svar Hvordan er det med toll på akvarieutstyr som privat person? Slipper du unna tollregelen slik du gjør med f.eks en forsterker elller cd spiller til en musikkanlegg?

Hva med frakt?

Toll blir det ikke da akvarieutstyr ikkke svarer toll. Prisene på de danske butikkene har samme mva som oss slik at det eneste som kommer i tillegge er kursen fra norske til danske kroner samt frakt. Du vil også få et forenklet tollgebyr på rundt 70 kroner.

Kjører du gjennom en bestilling vil du få opp hva aanlegget vil koste. Så kan du gjøre det samme hos en norsk nettbutikk for å sammenligne. Kan nesten garantere deg at du kommer rimeligst ut via Danmark.
Ja, ser det er rimelig stor forskjell på enkelte ting! Da blir det nokk en bestilling fra danmark!

Tusen takk for hjelpen Geir!
Jeg har et 54l med trykkflaske. Det har en Aquamedic regulator, en 2 kg flaske som varer 4-5 mnd og en liten glassdiffusor. Denne er så stor som en brusestein og virker veldig bra. Disse lager knøttsmå bobler, trykket for å drive co2 gjennom blir nær 2 bar. (De innvendige glasspiralene som er i mange av disse har ingen viktig funksjon og gjør de bare mye større). Jeg kjører den ikke gjennom pumpa, men slik at de knøttsmå boblene blir spredt med vannstrømmen rundt i akvariet. Bruker litt mer co2 siden noe mer går til overflaten, men plantene bobler bedre. De kommer i kontakt med ren co2. Dette lille karet går faktisk mer stabilt enn de større, kan gå en hel flaske uten å røre diffusoren eller justere nåleventilen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap