Underlag til akvariet

Hei!

Vet noen av dere der ute hvor jeg får kjøpt isopor til å ha under akvariet, evt. annet passende materiale til samme bruk?
Du kan også benytte et liggeunderlag som underlag til akvariet. De får du rimelig f.eks. på Biltema.
Vil anbefale liggeunderlag kontra isopor.
Du slipper da at underlaget løser seg opp i irriterende kuler, samt at liggeunderlag er mer enn tykt nok til å dempe eventuelle ujevnheter i underlaget
Takk, da skal jeg skaffe meg et nytt liggeunderlag!
Inaktiv bruker
Frank Angell
Vil anbefale liggeunderlag kontra isopor. Du slipper da at underlaget løser seg opp i irriterende kuler, samt at liggeunderlag er mer enn tykt nok til å dempe eventuelle ujevnheter i underlaget :)


kan en bruke det oppi akvariet også? har masse isopor under grusen i et akvarie, men har nå kjøpt en 390 liter, og det er nå mye lettere med et liggeunderlag om dere mente at det kan brukes oppi.. -marte-
Tør ikke si noe sikkert om det er greit å bruke slikt inne i karet, på grunn av at det er svært mange typer sitteunderlag\ liggeundrelag.
Ville ikke selv tatt sjangsen, i alle fall ikke uten å forsikre meg om at det er giftfritt.
Kontakt en av produsentene av de mer annerkjente merkene (ikke slike eurporis-greier), så kan dem sikkert fortelle deg hva underlaget er fremstilt av
Så forteller du det til oss
Cactus queen
[QUOTE=Frank Angell]Vil anbefale liggeunderlag kontra isopor. Du slipper da at underlaget løser seg opp i irriterende kuler, samt at liggeunderlag er mer enn tykt nok til å dempe eventuelle ujevnheter i underlaget :)


kan en bruke det oppi akvariet også? har masse isopor under grusen i et akvarie, men har nå kjøpt en 390 liter, og det er nå mye lettere med et liggeunderlag om dere mente at det kan brukes oppi.. -marte-

Hvorfor bruker du/dere isopor i bunnen inne i akvariet?
Som oftest er det vel fordi man da skal ha tungt inventar, som f. eks. en masse stein for å lage huler. Liggeunderlag/isopor reduserer trykkbelasting.
Inaktiv bruker
like greit med isopor
brukte det denne gangen også eg.

men en ting eg har alt for lav Carbonate hardness i følge testene eg har tatt. den er nesten på 0 og burde vere på 10-15.. kva gjer eg?
Bjarne
Du kan også benytte et liggeunderlag som underlag til akvariet. De får du rimelig f.eks. på Biltema.
På denne står det at den er fri for ftalater. Mer vet jeg ikke, men er i ferd med å ta sjansen :O
En danske...

en danske her på akavforum prata noe om en type komprimert isoportype som het flamingo, den var rosa


er dette å anbefale?
Plussmedlem
Flamingo er det danske ordet for isopor.

Mulig du tenker på f.eks. Jackofoam og Styrofoam som er et mere massivt materiale enn isopor.
Disse skal være giftfrie, hvis det er det du lurer på?
noe sånt ja, var på byggmakker, og da så jeg det rosa greiene, så jeg tenkte ``flamingoer er rosa...``
jeg spurte hva det var. så svarte han fyren, ``en slags komprimert isoportype``.

man så det var isopor, men kulene er mindre.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap