Hvor mange Corydoras i et akvarium?

Hvor mange Corydoras i et akvarium?

Har et akvarium på 200L og har nå 8 Metallpansermalle Corydoras aeneus
men ønsker meg flere da det er utrolig fine fisker, men et sted går grensen for plassen på bunnen og tilgang til mat.

Kunne tenkt å spe på med f.eks:
Corydoras ambiacus eller julii eller pulcher eller sterbai eller trilineatus eller alle.

Alvariet er godt beplanter med en god del planter som f.eks Hygrophila Polysperma
Hygrophila Corymbosa Siamensis, Hygrophila Corymbosa Stricta, Echinodorus Peruensis, Echinodorus rubin, Microsorium pteropus Vesicularia Dubyana, Cryptocoryne beckettii, Cryptocoryne wendtii, Microsorum pteropus
og røtter og flat stener som de bruker som hule.

Har også flg fisker:

2 Algespiser Ancistrus sp oppdrett
1 Platy Xiphophorus maculatus
1 Indianerplaty Xiphophorus variatus
2 Scalarer Pterophyllum altum (Par)
7 Gule snegler, eplesnegler
Antall Corydoras
Det ser ut til at du er en av de få som er redd for å ta for mange fisk i akvariet ditt. Du kan ha mange fler, både på bunnen og frittsvømmende, men det er kanskje nylig satt opp? Et råd er å ha flere av samme art, heller enn altfor mange typer fisk. Tror jeg ville satset på tre ulike mallearter, og minst 5-6 av hver. Det kan da godt være at du vil oppleve at de legger egg og at enkelte yngel vokser opp i selskapsakvariet, siden du har så frodig plantevekst. Du skriver noe om begrenset tilgang på mat, jeg håper det ikke betyr at de bare spiser rester. Bunnfisk må ha spesielle tabletter som de kan gnage på, og som synker. F.eks Tetra TabiMin til pansermaller og Tetra Plecomin til Ancistrus.

Nydelig akvarium, lykke til videre.
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap