Kan jeg gi maggot til denne fisken?

Vil tro at det skal gå bare fint Dette er jo en fisk som lever i naturen av stort sett kun småfisk, og den vil derfor fint tåle alt "kjøttet". Pass bare på at den faktisk eter maggoten, da slike vil forurense en god del om de blir liggende å råtne i vannet.

PS: om du ikke får svar med en gang, er det ingen vits å lage ennå en tråd med samme tema... Sletter derfor den første tråden din.
Takk for svar!

Du skjønner, den har ikke spist på over 1 1/2 uke, og flakforet vil den ikke ha. Men den var veldig kjapp om å ta maggoten!

Derfor tenkte jeg at jeg måtte poste innlegget en gang til, et annet sted, for å få svar så fort som mulig..

(Skal være litt mer tålmodig neste gang)
Men jeg har et par spørsmål til:

De jeg har er 11 cm lang, hvor mange larver bør den få om dagen hver?

Og når de ikke selger maggot lengre, hva kan jeg da gi dem?
kan du ikke lage rekemix?
En maggot bør være mer enn nok for hver dag. Dette er feite larver, og for mye av dette fettet bør den slett ikke få.

Biter av reker er alltid populært hos mine malawi, samt biter av f.eks blåsjell. Dette er også for som er svært mye mer næringsrikt enn tørrfor, og bør derfor ikke gis for ofte.
Ellers går det stort sett i rekemiks hos meg, dette er billig, og bra for til de aller fleste fisker. Mengden med reker kontra grønnfor, justeres alt etter art man forer opp.
Din fisk, som er en fiskespiser, bør ha 75% reker og 25% grønnfor i denne miksen

Prøv gjerne også med små biter av fiskefilet (sei\ torsk), dette det hende at han setter pris på
Hos meg eter i alle fall alle malawiene det som serveres, med en syk appetitt!
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap