- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- gibbiceps malle med belegg!???
gibbiceps malle med belegg!???
Inaktiv bruker

---------------*----------------------
-------------*,,,*. ----------------
------------*,,,,,,* --------------
---*-*-*-*,,,,,,,,,,*-*-*-* ---
----*,,,,,,,,(.)-(.),,,,,,,,* -----
------*,,,,,,( ',' ),,,,,,* -------
-------*,,,()!hei!(),,,,,* -----
-----*,,,,,,,(_)-(_),,,,,,,* ----
---*-*-*-*,,,,,,,,,*-*-*-* ----
-----------*,,,,,,* ---------------
------------*,,,* -----------------
-------------*,*--------------------
--------------*-----------------------
Har en gibbiceps på snart 15 cm som etter omplassering fra tidligere eiere med altfor varm vann,begynte å utvikle et blekt flekkete belegg på kroppen,det ser ikke bra ut..hva i svarte skal en stakkar gjøre,er livredd den digre malla skal dø,syns den er kjempefin!!
-------------*,,,*. ----------------
------------*,,,,,,* --------------
---*-*-*-*,,,,,,,,,,*-*-*-* ---
----*,,,,,,,,(.)-(.),,,,,,,,* -----
------*,,,,,,( ',' ),,,,,,* -------
-------*,,,()!hei!(),,,,,* -----
-----*,,,,,,,(_)-(_),,,,,,,* ----
---*-*-*-*,,,,,,,,,*-*-*-* ----
-----------*,,,,,,* ---------------
------------*,,,* -----------------
-------------*,*--------------------
--------------*-----------------------
Har en gibbiceps på snart 15 cm som etter omplassering fra tidligere eiere med altfor varm vann,begynte å utvikle et blekt flekkete belegg på kroppen,det ser ikke bra ut..hva i svarte skal en stakkar gjøre,er livredd den digre malla skal dø,syns den er kjempefin!!
Postet 09.06.06 kl 18:28
Postet 09.06.06 kl 18:53
Inaktiv bruker

vil vel tippe..
vil vel tippe 35-36 varmegrader..tappet vannet de hadde over i 30 liters dunker,når jeg tok på plasten var d varmerer enn mine hender,så hvertfall over 30 grader var det..
Postet 09.06.06 kl 19:05
Postet 09.06.06 kl 19:41
Inaktiv bruker

eeeh...
Bej litt satt ut her,eg tenkte overhode ikkje på nåkka tillatelse,eg tenkte bære å vise samme art eg snakka om..e d så hårsårt kajn eg vel glatt slette det...må vel høre me dyrebutikken om soppbehandling..takk førr svar!
Postet 09.06.06 kl 21:05
Det enkleste er å linke til bildene vi har i vår fiskebase. Dette kan man gjøre ved å søke på fisken. Jeg søkte på Gibbiceps oppe i "søk i alt av innhold". Da fikk jeg fem treff og jeg klikket på linken: "Du fikk 5 treff i fiskebasen >"
Så får du opp de fem treffene og i stedet for å klikke på "Glyptoperichthys gibbiceps" høyreklikker man og velger "Kopier snarvei"
Så er det bare å velge Lenke til venstre her og benytte Ctrl+v(lim inn) og man får en så kjekk sak under.
På denne måten unngår man å "tyvlåne" andre sine bilder .
Når det gjelder malla så se om det ikke nytter med litt godt og jevnlig vannbytte før du vurderer å medisinere den. Medisin benytter man bare når ikke noe annet fungerer. De fleste medisinene vil ta knekken på bakteriekulturen i filteret.
Så får du opp de fem treffene og i stedet for å klikke på "Glyptoperichthys gibbiceps" høyreklikker man og velger "Kopier snarvei"
Så er det bare å velge Lenke til venstre her og benytte Ctrl+v(lim inn) og man får en så kjekk sak under.
På denne måten unngår man å "tyvlåne" andre sine bilder .
Når det gjelder malla så se om det ikke nytter med litt godt og jevnlig vannbytte før du vurderer å medisinere den. Medisin benytter man bare når ikke noe annet fungerer. De fleste medisinene vil ta knekken på bakteriekulturen i filteret.
Postet 09.06.06 kl 21:58
Endret: 09.06.06 kl 21:59
Inaktiv bruker

oki
Takker for svar,ska prøve det..Go helg!!!
Postet 09.06.06 kl 22:03