Polykarbonat

Jeg har endel polykarbonat-plater liggende, de ligner plexiglass men er sterkere og letter å jobbe med.
Tenkte å lime skiferplater/ steiner på en slik for å ha inntil en kortside i Tanganyika- karet mitt.

Hjelp, tips, råd..?
Det eneste jeg vet er at det er vanskelig å finne et lim mellom polykarbonat og steinen, Da er det ikke steinen som er vanskelig! I drivhussammenheng har grontfoukus.no en silikontype, men tror nok ikke at jeg ville ha brukt den i mitt akvarie.
Problemet er at du risikerer at steinen løsner og faller ned......

PS.Pleksiglass er et varenavn på akrylplater. Akryl har en bedre lysgjennomgang enn glass og polykarbonat, men er hardere enn polykarbonat. Disse platene kan du knuse. Akrylplater er brannfarlige og ikke lovt å bruke i for eks store drivhus pga brannfaren.

Polykarbonat er noe dårligere med tanke på lysgjennomgang, men er mykere og disse knuses ikke. Disse brenner heller ikke så lett.

Tenkte å bruke akvariesilikon.
Ang lys- denne platen vil sto mot den kortveggen som er mot husveggen, og forhåpentligvis bli dekket endel av stein.
Så det trenger ikke komme lys gjennom den
MC Darup
Jeg har endel polykarbonat-plater liggende, de ligner plexiglass men er sterkere og letter å jobbe med. Tenkte å lime skiferplater/ steiner på en slik for å ha inntil en kortside i Tanganyika- karet mitt. Hjelp, tips, råd..? :)

Prøv å røbbe platen med groft sand pappir. Det funka hos meg.
Veldig enkel måte å lage bakgrund med ganske naturlig utseende.
Kanskje det sitter bedre hvis du borrer huller i polykarbonatplata slik at limet kan tyte gjennom.

Med "lim" mener du selvsagt silikon?
Kunstige moduler

Har bestilt endel kunstige moduler, både frittstående og noen fra BTN med flat bakgrunn- laget for mitt formål

Det burde jo gjøre det hele litt enklere skulle man tro!

(Begynner å glede meg masse til å starte dekor her!)
Blir noen timer kos dette her!! Regner med at vi alle får se resultatet!

Selvsagt vil jeg vise det fram, jeg liker kjempegodt når andre viser fram sine prosjekter!

Skal ta litt bilder underveis tenker jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap