Endelig karrantene/leks karret i drift:)-men hvor leng bør jeg ha dem i karrantene karret??
Har godt til annskaffelse av et komplett akvastabil karr på 128 L m/stativ og lys.
Skal brukes som lekskarr til diskuser.
Men idag fikk det sine første innbyggere-2 stk red snakeskinn diskus 12-14 cm og 2 små Peru"altumer"-de 2 sistnevnte er vilt fanget.
Så det store spørsmålet-hvor lenge bør jeg ha fiskene i karantene karret, før jeg slipper de oppi hovedkarret(660 L)??
Begynner åfå fisker for noen tusen lapper, så jeg vil jo være så sikker som mulig.
Fiskene har vært i karret en drøy time nå, og jeg matet litt med røde myggis, og utrolig nok så spiste diskusene-det var kjapt gjordt Peru"altumene" spiste som vanlige glupske scalarer(er jo det de er), ikke vet jeg hvorfor de blir kalt Peru"altumer", noen som vet?
Skal brukes som lekskarr til diskuser.
Men idag fikk det sine første innbyggere-2 stk red snakeskinn diskus 12-14 cm og 2 små Peru"altumer"-de 2 sistnevnte er vilt fanget.
Så det store spørsmålet-hvor lenge bør jeg ha fiskene i karantene karret, før jeg slipper de oppi hovedkarret(660 L)??
Begynner åfå fisker for noen tusen lapper, så jeg vil jo være så sikker som mulig.
Fiskene har vært i karret en drøy time nå, og jeg matet litt med røde myggis, og utrolig nok så spiste diskusene-det var kjapt gjordt Peru"altumene" spiste som vanlige glupske scalarer(er jo det de er), ikke vet jeg hvorfor de blir kalt Peru"altumer", noen som vet?
Postet 26.06.06 kl 22:22
Postet 26.06.06 kl 22:38
Takk for det Frank-da sattser jeg på 6 uker i karantene.
Det kommer virkelig til å sette tolmodighetne min på alvorlig prøve
men enig med deg Frank, bedre med for lang tid, enn åfå hoved karret fult av "svineri".
Peru"altumene" er mine første VF fisk-og jeg synes de er super kuule-blir mine første scalarer i 660 L sammen diskusene-når dem slipper ut av cella(karantene)karret.
Har 2 store scalarer fra før, men de går i L malle karret, og de er større enn de minste diskusene i 660 L og derfor vil jeg ikke slippe dem i det karret enda. For som de fleste vet så er scalarer noen super glupske fisk, og hadde rappet all maten fra mine dyrbare diskuser.
Det kommer virkelig til å sette tolmodighetne min på alvorlig prøve
men enig med deg Frank, bedre med for lang tid, enn åfå hoved karret fult av "svineri".
Peru"altumene" er mine første VF fisk-og jeg synes de er super kuule-blir mine første scalarer i 660 L sammen diskusene-når dem slipper ut av cella(karantene)karret.
Har 2 store scalarer fra før, men de går i L malle karret, og de er større enn de minste diskusene i 660 L og derfor vil jeg ikke slippe dem i det karret enda. For som de fleste vet så er scalarer noen super glupske fisk, og hadde rappet all maten fra mine dyrbare diskuser.
Postet 26.06.06 kl 23:56
Nå har fiskene godt i karrantene karret i en ukes tid, og tolmodigheten min begynner å bli tynnslitt-har så lyst til å inndrodusere dem i hoved karret.
Men kommer selvfølgelig ikke til å gjøre det enda, må bare skrive av meg frustrasjonen over at det er så mange uker igjen-skal prøve å tøye tolmodigheten i 6 uker før jeg slipper dem i 660 L.
Fiskene ser og virker friske og spiser med glupsk appetitt.
Så hei åhå, er ikke lett å ha fisker i karrantene
Men kommer selvfølgelig ikke til å gjøre det enda, må bare skrive av meg frustrasjonen over at det er så mange uker igjen-skal prøve å tøye tolmodigheten i 6 uker før jeg slipper dem i 660 L.
Fiskene ser og virker friske og spiser med glupsk appetitt.
Så hei åhå, er ikke lett å ha fisker i karrantene
Postet 02.07.06 kl 23:02
Ken Myrsethikke vet jeg hvorfor de blir kalt Peru"altumer", noen som vet:)?
Grunnen til det er de er svært lik den ekte altumen, veit ikke helt om du husker mine som gikk i det ene karet, mange som har vært innom har lurt på om det ikke er altumer, ganske lik....
Peru altumen blir fanget i Peru, mens altumen blir fanget i Colombia (og kanskje Venezuela)...
Postet 02.07.06 kl 23:10
Postet 03.07.06 kl 07:31