Bakgrunn

hva er "vanlig" å ha som bakgrunn egentlig? Har, før jeg kom inn på dette forumet, bare sett sånn plakat-folie.. Men ser flere av dere har noe som ser ut som en steinmur/fjell, og det er jo kjempe flott. Hva er det egentlig? og hvor får man tak i det? Er det velgig kostbart?
Det er flere produsenter av innvendige bakgrunner til akvarier. Den mest kjente er vel kanskje Back to Nature, men disse er kanskje også de dyreste. Nettbutikkene har et godt utvalg på slike innvendige bakgrunner.
Det finnes mye fine bakgrunner, både folie og innvendige. Selv liker jeg dårlig at disse foliene er såpass vanskelige å få til å sitte pent over tid (jeg har i alle fall ikke greid å få det til).

Av innvendige finnes det modeller i alle fasonger og prisklasser. Noen er "snille" med tanke på hvor mye dem faktisk tar av svømmeplass, andre er noen beist der Men det er jo gjerne slik at man må lide litt for sjønnheten også i valget av bakgrunn

Når det gjelder hva som er vanlig å ikke, vil jeg si at dem som velger dyre bakgrunner til flere tusenlapper, gjerne er mer ivirge akvarister, spesielt når det gjelder desing. Selvsagt finnes det helt ferske akvarister som legger såpass mye i det også, bare så det er sagt
Selv synes jeg slik folie som er ensfarget (svart) er ok. Har dette på et av karene. De med motiv som stener, planter o.l. ser helt fake ut for meg.

Folie er helt klart billigst, og svart folie funker i grunnen bra, synes jeg.

Juwel har noen bakgrunnsplater som monteres innvendig og som er forholdsvis rimelige i innkjøp i tillegg til at de ikke stjeler mye plass.

Ellers har man andre innvendige bakgrunner som tar mer plass, og som i grunnen egner seg best for større kar, synes nå jeg. Disse er dyre i innkjøp. Fra en tusenlapp og opptil flere tusen, avhengig av karets størrelse. Så disse er helt klart for entusiastene eller rett og slett rikinger. Back to nature Amazonas er helt nydelig, og har man denne i karet vil man garantert lykkes utseendemessig. Man trenger nesten ikke planter, karet vil uansett se "hot" ut.

selvlaget bakgrunn
har nå gått å leita lenge etter noe fint noe men ikke talom
så no har æ gått til innkjøp av hvite strier og akrylmaling så no skal æ jaggu mæ prøve å male noe sjøl:::::)))))
e jo ingen van-gogh men det e lov å prøve sæ.
glede mæ såm en onge for å sette i gang.

Tar du en tur innom malebutikken i Torgsenteret finner du en reol med plastbakgrunner som fungerer som en film, det vil si at de kleber seg på glasset. Jeg benytter en sort type som jeg synes gir en grei virkning.

At den er billig i tillegg til å være lett å feste på er heller ikke noen bakdel
Geir Kristiansen
plastbakgrunner som fungerer som en film, det vil si at de kleber seg på glasset. Jeg benytter en sort type som jeg synes gir en grei virkning.

Er dette noe alle malerbutikker har? Tenke å bruke en svart foliebakgrunn men selvklebende må jo være en stor ferdel istedet for å rive av seg håret når man prøver å få folien til å sitte pent!!
selvlaget bakgrunn
ja er ferdig for lenge siden å male. det ble kjempefint. malte i mange forskjellige blå og grønntoner.
og med at strien er ugjevn gjør at det ble mer bevegelse i "veggen"

NEI til dyre folie greier fra akvarie butikker.
Berit
er ikke den store data jenta. så det blir vanskelig med bilder herfra.

beklager.
Berit
Berit
er ikke den store data jenta. så det blir vanskelig med bilder herfra. beklager. Berit

det var foresten ikke vanskelig i det hele....... klipte bare til malerstrien som forøvrig har en ugjevn flate. blandet bare først en lys blågrønn farge som jeg
malte over hele greia, så blandet jeg fargen mørkere og mørkere mot mitten
av stria. effekten jeg ønsket var at jeg ville at karet skulle se dypere ut og det ble det med å male mørkere mot mitten. prøvde jo først å skulle få karet
til å se ut som en elv, men mine ferdigheter strakk desverre ikke til ))

er som sakt ingen van gogh heller en picassio:=)
Gjør som meg.. Kapp stein og lim bakgrunn selv...på Håvard vis
Bilde
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap