Ufrivillig baseng
jah for dere som har fulgt med på det jeg har skrevet om mitt 720L så må dere lese dette..Kremt,kremt!..Kjøpte som sagt dette for ca 2 uker siden..det har vert tørt og fint HELT til i dag kl 05.30..Elstegutten i huset var nede for å finne ut hva slags sildring som kom fra stua..Jodda,det var 720L som var i full gang med å tømme seg selv..Fikk redda de stakkars discusene mine opp i poser og bøtter, mens vannet som enda var igjen ble sugd ut..Heile parkettgulvet er bløtt og totalskada...Akvariet fikk vi tatt ut..Utrulig mye lettere nå enn da vi tok det inn..sikkert på grunn av at jeg holt på å sprekke av sinne!! Fiskene er nå hos en bekjent som heldigvis hadde et 500L stående hos seg..så de får bo der ei stund..Tror vi brukte over 2 timer før det verste sølet var tørka opp...så nå står en lufttørker på full juling her...
Postet 02.07.06 kl 10:37
Postet 02.07.06 kl 10:54
kjenner meg igjen der ..
samme skjedde med min 1200 liter .. og en 250 liter pluss pluss .. he he det er ikke mye morro .
Postet 02.07.06 kl 13:10
Inaktiv bruker
Min dypeste medfølelse! Nå er det min tur til å håpe at dine discus overlever.
Postet 02.07.06 kl 14:03
Frank AngellHuff så kjedelig, 700L vann er mye søl! Hva har skjedd i karet siden det pukterte? Er det en av fugene som har gitt etter? Kan jo selvsagt fixes, om dere tar sjangsen på dette karet igjen... Antar at det blir en telefon til forsikringsselskapet nå...
vet ikke helt hva som har skjedd..har egentlig ikke sjekka det enda..Dette karet skal ut av huset for godt..Skal det være sånn så lønner det seg heller å kjøpe nytt Ja eg fikk tak i forsikringsselskapet 2 timer etter at vi var ferdige..Så halve gulvet er bøyd opp..Så d blir ikke mye tvtitting i dag..
Postet 02.07.06 kl 14:34
Postet 02.07.06 kl 14:36
Postet 02.07.06 kl 14:38
Postet 03.07.06 kl 10:58
Ser ingen grunn til at skaden ikke skulle dekkes, dersom dette er en del av det som står i vilkårene for deres forsikring.
Du har tross alt handlet i god tro om at karet var intakt, også etter råd fra drevne akvarister. Om dem lager krøll, får du sende dem inn hit(forumet), så skal vi sende pirayan etter dem
Du har tross alt handlet i god tro om at karet var intakt, også etter råd fra drevne akvarister. Om dem lager krøll, får du sende dem inn hit(forumet), så skal vi sende pirayan etter dem
Postet 03.07.06 kl 11:09
Postet 03.07.06 kl 11:21
[QUOTE=Frank Angell]Ser ingen grunn til at skaden ikke skulle dekkes, dersom dette er en del av det som står i vilkårene for deres forsikring.
Du har tross alt handlet i god tro om at karet var intakt, også etter råd fra drevne akvarister. Om dem lager krøll, får du sende dem inn hit(forumet), så skal vi sende pirayan etter dem [/QUOTE
Nei eg får ta den nornorske aksenten min å se om det funker...hahahahahahahaah!!! Da eg snakka med forsikringa i går så sa han at det går på vanlig husforsikring...Alle som har hus har en sånn forsikring sådet burde jo egentli ikke være noe problem...Har alltid irritert meg over dyre forsikringer, men når du først får et problem så er det søren meg godt å ha
Du har tross alt handlet i god tro om at karet var intakt, også etter råd fra drevne akvarister. Om dem lager krøll, får du sende dem inn hit(forumet), så skal vi sende pirayan etter dem [/QUOTE
Nei eg får ta den nornorske aksenten min å se om det funker...hahahahahahahaah!!! Da eg snakka med forsikringa i går så sa han at det går på vanlig husforsikring...Alle som har hus har en sånn forsikring sådet burde jo egentli ikke være noe problem...Har alltid irritert meg over dyre forsikringer, men når du først får et problem så er det søren meg godt å ha
Postet 03.07.06 kl 11:29
Du har min fulle medfølelse! Herregud, sju hundre liter vann...
Dette er virkelig mitt aller største mareritt å tenke på....Stakkars deg!
Og det er også den aller største grunnen til at jeg aldri kjøper brukt akvarium.... Man vet aldri hva man får, og har ikke så mye "klagerett".
En privatperson kan bare hevde at "det var tett da det forlot meg, det er din feil. Du må ha fraktet det uforsiktig" eller hva som helst.
Og jeg har heller ikke nerver til å ha så store akvarier som sju hundre liter... Jeg synes mine 250 litere er digre nok, og et par hundre liter vann på gulvet ville vært myyyyye det også, ja..!
Hadde jeg hatt enebolig med eget akvarierom i kjelleren med drenering/avløp i gulvet, så kanskje...
Jeg har egen akvarieforsikring i tillegg til innboforsikringen. Jeg får altså erstattet selve karet og evt ødelagt utstyr, fisk, planter osv. om noe skulle ryke. Kanskje noe å tenke på for de som har såpass dyr fisk som diskus eller dyre L-maller?
Egenandelen er bagatellmessig, og årskostnaden likeså.
Forsikringsverdi er satt til 50.000 kr.(tatt godt i)
Dette er virkelig mitt aller største mareritt å tenke på....Stakkars deg!
Og det er også den aller største grunnen til at jeg aldri kjøper brukt akvarium.... Man vet aldri hva man får, og har ikke så mye "klagerett".
En privatperson kan bare hevde at "det var tett da det forlot meg, det er din feil. Du må ha fraktet det uforsiktig" eller hva som helst.
Og jeg har heller ikke nerver til å ha så store akvarier som sju hundre liter... Jeg synes mine 250 litere er digre nok, og et par hundre liter vann på gulvet ville vært myyyyye det også, ja..!
Hadde jeg hatt enebolig med eget akvarierom i kjelleren med drenering/avløp i gulvet, så kanskje...
Jeg har egen akvarieforsikring i tillegg til innboforsikringen. Jeg får altså erstattet selve karet og evt ødelagt utstyr, fisk, planter osv. om noe skulle ryke. Kanskje noe å tenke på for de som har såpass dyr fisk som diskus eller dyre L-maller?
Egenandelen er bagatellmessig, og årskostnaden likeså.
Forsikringsverdi er satt til 50.000 kr.(tatt godt i)
Postet 03.07.06 kl 11:53
mona oDu har min fulle medfølelse! Herregud, sju hundre liter vann... Dette er virkelig mitt aller største mareritt å tenke på....Stakkars deg! Og det er også den aller største grunnen til at jeg aldri kjøper brukt akvarium.... Man vet [I]aldri[/I] hva man får, og har ikke så mye "klagerett". En privatperson [I]kan[/I] bare hevde at "det var tett da det forlot meg, det er din feil. Du må ha fraktet det uforsiktig" eller hva som helst. Og jeg har heller ikke nerver til å ha så store akvarier som sju hundre liter...:-( Jeg synes mine 250 litere er digre nok, og et par hundre liter vann på gulvet ville vært myyyyye det også, ja..! Hadde jeg hatt enebolig med eget akvarierom i kjelleren med drenering/avløp i gulvet, så kanskje...:-) Jeg har egen akvarieforsikring i tillegg til innboforsikringen. Jeg får altså erstattet selve karet og evt ødelagt utstyr, fisk, planter osv. om noe skulle ryke. Kanskje noe å tenke på for de som har såpass dyr fisk som diskus eller dyre L-maller? Egenandelen er bagatellmessig, og årskostnaden likeså. Forsikringsverdi er satt til 50.000 kr.(tatt godt i)
Det var mitt største mareritt å kjære mona O..så nå må jeg finne meg et nytt verste mareritt..hehe
Da jeg kjøpte karet så sto det med vann..jeg sjekket sidene veldig godt for et eller anna som kunne tyde på at det var lekasje..som jeg har skrevet her tidligere fylte jeg karet halvfult da jeg kom hjem for å se om det var lekasje..Da jeg merket noen dråper under karet,silikonerte jeg det på nytt igjen, og fylte det halvfult igjen dagen etter..slik sto det i 4 dager uten at det viste noe lekasje..så det sto nesten en uke uten at det var lekasje på det..Akvariet er 2 års garanti på så der får jeg nytt..Det er bare gulvet jeg er redd for..Da jeg å samboeren min holt på som værst i går med å tørke, ble det kke sagt et ord på 2 timer..Da vi var ferdig måtte jeg spørre om han var glad i meg enda..hehe..tross alt mitt verk..å han var heldigvis det Det er det viktigste
Tror jeg skal fikse meg i sånn forsikring..
Postet 03.07.06 kl 12:26
Endret: 03.07.06 kl 12:27
nila-84Da jeg å samboeren min holt på som værst i går med å tørke, ble det kke sagt et ord på 2 timer..Da vi var ferdig måtte jeg spørre om han var glad i meg enda..hehe.
He-he! Godt å høre, nila
Litt på siden, men ang. vannsøl og akvarier;
Jeg har håndkle-dilla, alle håndklærne og klutene på badet må være helt like og matche. For ikke så lenge siden skiftet vi (jeg!) ut alle med nye i turkis.
Den store mengden gamle håndklær har jeg fordelt i stabler bortover i de forskjellige akvarieskapene, + en større stabel på akvarierommet. Jeg har alltid masse å tørke med innen rekkevidde altså Det hender jo f.eks. i blant at jeg glemmer å sjekke vann-nivået i bøtta når jeg skifter vann/slamsuger, og plutselig har det rent utover gulvet... Da er det også veldig greit med en haug håndklær i skapet under karet jeg holder på med Noe å tørke med er tilgjengelig på sekunder
Postet 03.07.06 kl 12:40
mona o[QUOTE=nila-84]Da jeg å samboeren min holt på som værst i går med å tørke, ble det kke sagt et ord på 2 timer..Da vi var ferdig måtte jeg spørre om han var glad i meg enda..hehe.
He-he! Godt å høre, nila
Litt på siden, men ang. vannsøl og akvarier;
Jeg har håndkle-dilla, alle håndklærne og klutene på badet må være helt like og matche. For ikke så lenge siden skiftet vi (jeg!) ut alle med nye i turkis.
Den store mengden gamle håndklær har jeg fordelt i stabler bortover i de forskjellige akvarieskapene, + en større stabel på akvarierommet. Jeg har alltid masse å tørke med innen rekkevidde altså Det hender jo f.eks. i blant at jeg glemmer å sjekke vann-nivået i bøtta når jeg skifter vann/slamsuger, og plutselig har det rent utover gulvet... Da er det også veldig greit med en haug håndklær i skapet under karet jeg holder på med Noe å tørke med er tilgjengelig på sekunder
Hehe...det er en smart løsning ja. Tror jeg må fixe noe slikt jeg å..det gikk tross alt 4 vaskemaskiner med håndklær i kaoset..hehe..
Postet 03.07.06 kl 12:45
Postet 04.07.06 kl 11:13
Forsikring
Hva var den akvarieforsikringen som ble nevnt?
Hvilket selskap, og hvor finner jeg informasjon?
(takker på forhånd for svar
Hvilket selskap, og hvor finner jeg informasjon?
(takker på forhånd for svar
Postet 04.07.06 kl 12:50
Postet 04.07.06 kl 13:04
Innboforsikring
Nå kommer det litt an på hva for en skade du har hatt. Men kasko forsikring på innbo dekker skade på akvarie om de skulle skje noe. Dette er da en plutselig og tilfeldig skade. Om svikt i selve produktet med at silikonen går regnes som en skade i samme måte som om akvarie knuser er jeg usikker på. Men når silikonen har gått vil forsikringselskapet velge og reparere det ville jeg tro. Da med ny silikon til akvariet, da det koster mindre en nytt, og da også under egenandel.
Postet 04.07.06 kl 13:09
alfen50Nå kommer det litt an på hva for en skade du har hatt. Men kasko forsikring på innbo dekker skade på akvarie om de skulle skje noe. Dette er da en plutselig og tilfeldig skade. Om svikt i selve produktet med at silikonen går regnes som en skade i samme måte som om akvarie knuser er jeg usikker på. Men når silikonen har gått vil forsikringselskapet velge og reparere det ville jeg tro. Da med ny silikon til akvariet, da det koster mindre en nytt, og da også under egenandel.
Det var ikke ei eneste sprekk i karet mitt da det begynte å lekke....så det må nesten være silikonen..Vil det da si at forsikringa dekker reperasjon av dette karet da?
Postet 04.07.06 kl 13:17