Esha Exit ?

skal i morgen kjøpe meg Esha exit mot hvitprikk. Her er noen spørsmål:

1. Tar det lang tid før fiskene blir friske?
2. bør jeg ta vannbytter etter medisineringen?
3 Skal jeg bruke den medisinen fler ganger om dagen?
4.Noen mer jeg bør vite om den medisinen`?
5. Dreper ikke den bakteriekulturen i filteret?

Aldr vært borti sykdom før nå ..
Inaktiv bruker
Guppy ;)
skal i morgen kjøpe meg Esha exit mot hvitprikk. Her er noen spørsmål: 1. Tar det lang tid før fiskene blir friske? 2. bør jeg ta vannbytter etter medisineringen? 3 Skal jeg bruke den medisinen fler ganger om dagen? 4.Noen mer jeg bør vite om den medisinen`? 5. Dreper ikke den bakteriekulturen i filteret? Aldr vært borti sykdom før nå :(..

1: litt opp og ned,tror ikke det er noen "mal" på hvor lang tid det tar.
3-5 dager så burde du vel se forbedringer
2: ja
3:les bruksanvisningen
4:Ligger minst 1 post her på forumet om den spesifike medisinen
5:den gjør vistnok det,hvor mye den tar...aner ikke

http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1012&thread_id=10692&message_id=26127#26127
Mener bestemt at jeg har hørt at den medisinen ikke dreper filter bakteriene.
Men har ingen erfaring med den selv.
Dersom man søker på "Esha Exit" får man
17 treff i forumet:
Guppy ;)
skal i morgen kjøpe meg Esha exit mot hvitprikk. Her er noen spørsmål: 1. Tar det lang tid før fiskene blir friske?

Ingen fasitt på akkurat det. Noen ganger er man kvitt problemet i løpet av ett par dager, andre ganger kan det gå ett par uker.
Guppy ;)
2. bør jeg ta vannbytter etter medisineringen?

Ja, det bør du gjøre. Fjern restene av medisinen med aktivt kull i tillegg.
Guppy ;)
3 Skal jeg bruke den medisinen fler ganger om dagen?

Nei, du skal ikke medisinere flere ganger om dagen Les bruksanvisningen når du får medisinen
Guppy ;)
4.Noen mer jeg bør vite om den medisinen`?
Det meste står i bruksanvisningen og rundt ellers på forumet. Mona har lagt med en link du bør se innom
Guppy ;)
5. Dreper ikke den bakteriekulturen i filteret?
Nei, denne medisinen tar ikke knekken på filteret ditt

Guppy ;)
Aldri vært borti sykdom før nå :(..

En gang er første gang for alle Er ikke noe vanskelig sykdom å bli kvitt dette, heldigvis
takker for svar.. Har nå vært å kjøpt Esha Exit.. vannet ble grønt gitt :P håper ikke det tar 2 uker.. Takk til alle som har gitt meg råd og har tatt seg tid til å svare
en ting til.. hvor stort vannbytte bør jeg ta etter medisineringen?
Guppy ;)
en ting til.. hvor stort vannbytte bør jeg ta etter medisineringen?

40-45%

At vannet ble grønt, var ingen overraskelse Helt normalt, selv om det er ganske gyselig å se på. Noe av grønnfargen vil forsvinne etterhvert som medisinen "brukes opp".

PS: ikke søl medisin på noe du ikke vil ha grønt. Klin umulig å få vekk (har ennå flekker på gulvbelegget 4 år etter ett aldri så lite uhell)
takker for svar Frank vannet ble normalt igjen etter ca 30 min da;S Grønnfarven forsvant etter ca 30 min.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap