Ralistisk størrelse på Archocentrus sajica?

Prøver igjen, jeg:
Noen som vet hvor store jeg kan vente meg at sajica-ciklidene mine blir?

Leste en artikkel hos nordiska ciklidsallskapet der det står at hannen blir max 8 cm, hunnen mindre. Så store er mine allerede...
Her på forumet står det max 20 cm, på et annet max 12...

Den ene hannen har begynt å få en godt synlig kul i pannen, den andre er litt mindre og har en "minikul"...

Er spent på hvor mye større jeg kan vente meg at mine blir...

Før øvrig er begge parene mine opptatt med hver sin hule full av egg for tiden!!!

Har ikke hatt denne selv, og kan derfor ikke si noe eksakt om hvor store dem blir.

Ser at den er oppgitt i ganske korrekte fishbase til å bli 9cm(han) og 8cm(hun). Jeg ser derfor ikke bort i fra at dem begynner å bli godt utvokste.
Litt vekst vil du kunne se også fremover, om dem blir skikkelig gamle. Fisk vekser så og si hele livet (selvsagt ikke like fort hele tiden), og størrelsen kommer mye ann på mat-tilgangen. At dem har god plass, og høy trivsel, skader jo ikke veksten heller

Du får korrigere infoen på fisken i basen, når du ser hvor store beist dem blir Setter tilbake størrelsen til 9cm, så får heller noen som har større fisk enn dette, justere info-en
Jeg skal holde basen underrettet om de vokser seg større enn 9 cm!

Særlig hannene har vokst en del de få månedene jeg har hatt fiskene. Da jeg fikk de var de ca like store, ca 5-6 cm , hunnene bittelitt mindre enn hannene. Nå er det stor forskjell, både i lengde og bredde. Hunnene ser ikke ut til å ha vokst særlig, ser fortsatt ut til å være ca 5 cm.

For øvrig svømmer alle fire rundt i all sin leksprakt for tiden, hunnene nesten sorte med sine lysende blå øyne, gule finner med blå tupper, hannene litt lysere med rødlilla finner. Et vakkert syn, og spennende om det blir noe av eggene!

Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap