Vi har fått masse Guppy yngel..

Heisan..
Vi er en familie som er blitt veldig fasinert av dette med fisker å akvarie. Vi er helt fersk, startet opp nå etter jul. Har 2 akvarien nå , og plutselig oppdaget jeg masse yngel i det ene. Det var helt tydelig at det var Guppyen som hadde fått disse.
Da vi har vært borte i 3 uker har min svigermor hatt fiskene hos seg.( de har vært på feriekoloni som vår datter sier)
Når vi hadde fått alt hjem å skulle fylle karene oppdaget jeg masse små yngel. Å det var mange av de, 20-30 stk. Jeg fiska de opp å la de først i et fødekar, men det blei altfor trang om plassen der. Så jeg fikk låne et lite akvarium som jeg ordnet til disse små..Å nå etter at de kom dit er de veldig aktive og de vokser fort. Forer de med yngelfor..
Når kan jeg begynne å se hvilken farger /kjønn de for osv..Sitter som en liten unge å ser på de og de andre fiskene våre.
Å ikke minst er jeg mye på nette å leser alt jeg kan komme over.
I tillegg har jeg en Guppy til som jeg regner med kommer med mer yngel snart.. Spennende. Å heldigvis er det flere som har meldt sin intresse for ynglen, .kan jo umulig ha alle selv.Men neste gang blir jeg nok ikke å ta opp guppy yngel.Men siden det var første gangen så bare måtte jeg )
De fleste guppy yngel får farge på halen i 3-8 ukers alder. Det er som regel da men kan begynne e å se kjønn. Lykke til med ynglet. Men pas nå på at det ikke blir en hel koloni av guppy da ;D hehe
Hei.
Koslig å få yngel Grattis
Farger og kanskje kjønn tror jeg du kan se i løpet av ca 3 uker. Å ta opp yngelen kan du bare fortsette med, siden foreldrene og andre fisker kommer til å spise opp alle hvis du ikke tar de i ett annet kar .
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap