Bakgrunn til 2x240 liter Juwel Rio i bøk HJELP

Veldig i tvil om hvilken bakgrunn jeg skal anskaffe, men faktum er at jeg skal ha to Juwel Rio 240 liter av bøkutgaven ved siden av hverandre. I disse blir det lys rådasand, bakgrunn og matchende stein. Fisk til akvariene blir L-046 i det ene og L-204 i det andre. Da er spørsmålet: hvilken bakgrunn passer best til disse akvariene? Bør ikke bygge ut for mye, da jeg ønsker mest mulig "gulvplass" til mallene mine!

Har vurdert Mini Amazonas og Papilion i størrelse 120x50cm fra Webzoo.net - synspunkter på det, eller forslag til andre bakgrunner?
Vanskelig spørsmål, det er mange svært flotte bakgrunner på makredet.
Liker selv mini-amazonasen meget godt. Men jeg skal ikke uttale meg om hvor mye denne bygger ut i karet...

Eneste bakgrunnen jeg selv har satt inn selv, er Juwel Rock. Denne stjeler vel 3cm på det meste.
Men jeg må ærlig talt si at jeg ikke akkurat hoppet i taket av glede når jeg fikk vann i karet... Syntes denne skjøten på midten er noe sjenerende, og ikke minst: jeg syntes det var lite effekt av bakgrunnen. Satt å titta på den i går, og syntes egentlig at det så ut som en godt festet forliebakgrunn

Jeg selv hadde nok gått for mini-amazonas, om jeg skulle velge på nytt. (og pengene strakk til)
Ny juwel
Nå har det jo også kommet en juwel amazonas bakgrunn. Veldig fin den også. Selv har jeg for det meste juwel rock på mine. Grei bakgrunn til en rimelig penge. Men neste gang blir det vel juwel amazonas for min del.
alfen: har du noen link til en nettbutikk som selger denne bakgrunnen?
Frank: takk for det, tror nok ikke jeg går for rock-bakgrunn :-/
Jeg har brukt Aquarock bakgrunn i min Rio 125. Disse kommer i ulike størrelser og varianter til en brukbar pris, og bygger ikke så alt for lang ut i karet. Tar seg bra ut gjør dem også, om ikke fullt så bra som back to nature.

Se gjerne bilde profil-akvariet.
Er ikke det "mini amazonas" som de har på webzoo.net? Synes den liknet veldig iallfall...
LInk
http://dyrebutikkene.no/

Har kan du jo se bildet av dem. De har dem jo også i sine butikker rundt om her i området. Men vet ikke om de sender dem.

Klarer ikke finne noen bakgrunn som heter amazonas på den siden?
Men bor ganske nært flere av deres butikker, så sending vil ikke være nødvendig.
Beklager
De heter ikke amazonas, men ligner litt. Men de står under navnet root.
De av plast og delt opp i moduler, mener du?
Nei
De er samme som juwel rock. Men heter juwel root. De er utformet som noen store røtter i bakgrunnen som de fleste amazonas bakgrunnene er. Men samme opplegg som juwel rock.
Mulig litt på kanten. Men god reklame
Mulig jeg bryter noen regler nå. Men sånn ser de ut. og du får dem på dyrebutikkene.no, eller i de respektive butikkene de har.
Aha, de bakgrunnene kjenner jeg til. Har en kompis som har brukt to rock og en root i en 400-liter Juwel. Resultatet ble bra, det. Men jeg skal ikke bruke disse til dette prosjektet. Gjerne andre forslag
Ser de har Aquarock bakgrunn i din størrelse hos <A href="http://www.akvasia.no/produkter.asp?ID=854">Akvasia</A>
Den likte jeg =)
Setter inn bilder her når akvariene er ferdig oppsatt!
Drøyde litt før bakgrunnene mine kommer dessverre
Men lurer på å lage til sider av isopor, noen som kan si hvor jeg får tak i isopor, hvordan jeg behandler den og hva jeg kan "male" den med?
Issopor er jo ett issolasjonsmateriale, og da må en gjerne innom en byggevare for å få tak i dette.

Her er en flott artikkel om hjemmelaget bakgrunn. Imidlertid vil jeg tro at for bare sideveggenes del, vil det bli temmelig kostbart å lage dette selv Du vil i alle fall sitte igjen med mye rester etterpå
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap