Reke egg- snaddermat til fiskene?

Amanorekene mine har endelig sluppet larvene.Skjønner fra jeg har lest her at det sjeldent blir noe reker ut av de. Men spiser fiskene disse smålarvene? Hele karet ser ut som det er fullt av perler

Passer det i munnen på fisken så spiser de det. Fiskene kommer garantert til å forsyne seg grådig av larvene.
jaja..det er vel bare greit vil jeg tro,iom at det sikkert ikke blir reker uansett. Også i yngelkaret da,nå blir guramibebissene glade

Apropos reke-egg.
Rogn til vanlige saltvannsreker (de man nyter med sitron, loff og majones) er virkelig poppis her
Går det an å fore med ren rekerogn som snadder for fiskene..?
Laffzi
Går det an å fore med ren rekerogn som snadder for fiskene..? :)

Jepp, men det er en fordel å skylle den litt i ferskvann på forhånd. Er jo ganske så salt.

Hos meg blir det i alle fall totalkaos når rekene havner på bodet. Fiskene får rogna, og går bananas, katta tørner, og tigger reker for harde livet, og så er jeg stort sett like fri
Hva med selve (saltvanns)rekene? Regner med de også går ned på høykant?
Hans Rune Bø
Hva med selve (saltvanns)rekene? Regner med de også går ned på høykant?

Jepp!
Prøvde dette etter å ha lest det her. Villt sirkus i karet og ikke minst steike god underholdning

Hvor mye kan en gi? Har ca 50 fisk litt store og mange små, hi hi :P

Det kommer jo litt ann på hvor glupske og sånn de er.
Begynn med feks en halv reke, riv den i litt mindre biter.

Når du ser at den har forsvunnet kan du feks kaste ned i den andre halve.
Jeg deler de alltid i litt mindre biter, så blir det litt på alle

Ikke gi for mye, det vil forurense veldig hvis noe ligger å råtner :S
De fikk rogn fra ca tre reker og en reke på deling, delte den ikke opp men de bet litt på den alle. Sikkert stappet etter all rognen. Blir to dagers faste nå uansett. Synes det er fin rutine til dem. Overforet som de fleste litt i beg. Litt bedre nå:P

Nå fikk jeg utrolig lyst å gi mine rekerogn..

Men nå vet du til neste gang hvor mye de spiser, rogn fra tre reker hørtes ganske mye ut
Tilfeldig bekjentskap
© Benny Rytter-Johansen
Reklame for plussmedlemskap