Du kunne ikke valgt noe bedre enn Tanganyika! Velkommen som Tanganyika-entusiast!
Hvis du kun vil ha Prinsessen av Burundi syns jeg det holder med ett par. Det kan du få ved å enten kjøpe en gruppe ungfisk på 4-5 individer, eller kjøpe et par.
Når det gjelder hva slags annen fisk du kan ha med Prinsessen så blir det vanskeligere. Har holdt Prinsessen en stund, oppfatta dem som veldig aggressive, de jagde alt, alltid! Brevisene fikk ikke fred, Prinsessene tok også livet av en. Det var enten Prinsessene eller annen fisk, så Prinsessene gikk. Jeg hadde 2 stk. i en 152 liter.
Har hørt om flere som har hatt samme erfaring som meg og tatt samme beslutning som meg. Har hørt rykter om at Prinsesser kan finne på å grave ned sneglehus, gjerne med fisk i, for å bli kvitt dem.
På en annen side vet jeg om folk som har gjort bedre erfaringer. De sier aggressive, ja, men har hatt hell med å holde den
Neolamprologus Multifasciatus. En bøsing av en fisk det også, her i huset slipper ingen innenfor Multienes revir.
Prinsessen blir enda mer aggressiv når den får yngel. Noe den gjør veldig ofte når du først har fått et par. Multiene forsvarer reviret like godt som før, hvis ikke bedre når yngel kommer.
Er det en fisk jeg hadde prøvd med Prinsessene hadde det var Multier. Har også sett
Sitronciklider med Prinsesser, men aldri prøvd det selv.
Hvis du f. eks. går for ett par Prinsesser også Multier, ville jeg satt opp akvariet med en steinrøys eller liknende i den ene siden av akvariet, også lagt små sneglehus (for små for voksne Prinsesser) som du får på ICA, i den andre siden av akvariet.
Lykke til!