Haplochromis

Ut i fra bildene jeg har tatt, burde jeg tvile på at hannen og hunnene er samme art?
Slik ser hannen ut i dag. Fått litt bedre farger over natta.

Fiskene er livlige, men ikke hypre. Ser ikke ut som de plages med et akvarium flere ganger større enn det de gikk i i butikken. De er mye større enn alt annet jeg har i akvariet, men det går ikke utover noen.
Nå har jeg sett en del bilder av Haplochromis sp. "rock kribensis" og tror ikke det er den allikevel. Det var nok fisken på bildet som kunne minne om den jeg har, men det er det eneste bildet.

Fra butikken jeg kjøpte fiskene i, fikk jeg med meg to navn av en bok. Det ene var Haplochromis sp. "kenya gold." Etter flere søk på nettet blir jeg sikrere og sikrere på at dette er fisken jeg har anskaffet.

Sammenlign mine bilder med bildene fra linkene under:

[URL=http://][/URL]

Hannfisken på link 3 er helt lik min. Hva mener dere? Har jeg kjøpt "Kenya gold?"
Ang. Haplochromis
Hvis du leser nøye på den nederste linken du har her, vil du se at det er hunner du har, hannfisken er de gule som står på samme bilde. Gå til høyre i bildet og les i rammen, som ligger utenfor det vanlige skjermbildet. Håper du får tak i en hann og et par hunner til. Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap