Sammensetning....

Jeg tenker om kort tid å leve ut litersyken å oppgradere til større kar.... ca 200-350 l.

I dette hadde jeg tenkt til å ha en gruppe på ca 6 corydoras julii, 1 par Ancistrus L144, en gruppe på ca 10 Kongotetra.

Er det nen som har forslag til noen litt større fisk, jeg kunne hatt i tillegg?? Kunne jeg hatt noen av gurami artene?? Kan jeg ha scalarer eks et lekspar?

Også hva med snegler og eller reker??? Kanskje ikke noen god ide?

Jeg tenker ihvertfall å få til en god del planter, hva bør jeg da bruke i bunnen, har også tenkt til å ha sand......

Hei..... er det ingen gode forslag her??? ;o)
Bettina
Jeg tenker om kort tid å leve ut litersyken å oppgradere til større kar.... ca 200-350 l. I dette hadde jeg tenkt til å ha en gruppe på ca 6 corydoras julii, 1 par Ancistrus L144, en gruppe på ca 10 Kongotetra. Er det nen som har forslag til noen litt større fisk, jeg kunne hatt i tillegg?? Kunne jeg hatt noen av gurami artene?? Kan jeg ha scalarer eks et lekspar?

Både scalare, og gurami skulle gå helt fint i dette oppsettet. Selv ville jeg nok valgt gurami ved 200L, og scalare ved 350L.
Ville også hatt en større gruppe av kongotetra, har selv ca 30 i 375L, og de vises ikke akkurat alt for godt. Stimer gjør dem heller ikke, dette er en fisk som er opptatt av mat og sengekos

Bettina
Også hva med snegler og eller reker??? Kanskje ikke noen god ide?

Sneiler, som tigersneiler og eplesneiler (sandsneiler også, om du skal ha sandbunn), går helt fint. Men du må ha litt Gh og Kh i vannet for at disse skal kunne bygge gode hus.
Reker tror jeg nesten at jeg ville styrt unna i ett slik selspakskar.

Bettina
Jeg tenker ihvertfall å få til en god del planter, hva bør jeg da bruke i bunnen, har også tenkt til å ha sand......

Plantene bør være tilpasset mengden lys i karet, slik at dem trives godt.

En eller to større sverdbladplanter (valgfritt, men liker selv svært godt E. "rubin"), og en god del hurtigvoksende planter skulle normalt dekke behovet for å ta unna næringsstoffer i vannet.

Har du andre forslag til noen fine stimfisker (ikke neon el kardinal) som er ok, gjerne med litt farge??
Selv liker jeg meget godt kileflekkrasbora, dette er en fisk som både stimer godt, er fargerik, og ikke minst, ikke plager vettet av de andre i karet
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap