Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 47)

Dårlig bilde ,men mine siste nye coryer ,C. Guapore

[External Image]
Sterbai er jo en flott cory ,her en av mine giganter

[External Image]
Du har mange flotte cory Sølvi, og jeg regner med at det er flere spennende arter å finne i DK?
Takk skal du ha Rita ,du har jo en del flotte coryer du og da

Det finnes en del skjeldne arter her ja ,men det er jo avstander her og selv om det ikke kan sammenlignes med i Norge . Guaporene har jeg fått her nede ,har kun et viltfanget par så blir en utfodring å å de i lek.

Hvis alt går som det skal s får jeg to nye grupper på søndag
Plussmedlem
Det er mange fine bilder i denne tråden og jeg savner tiden den var aktiv, så jeg tillater meg å gi den et dytt Og det gjør jeg med noen bilder av mine nyeste Corydoras, som er Rio Negro-arten incolicana. Store og flotte fisk som har vært i full aktivitet gjennom hele uka som jeg har eid dem. 

Dette er den mest bråkete Corydorasen jeg har hatt. Det kommer stadige smattelyder fra akvariet, for det er tydeligvis noe snacks på flyteplantene. Eller kanskje det er proteinhinnen på vannet de er interessert i. De rett og slett slurper på overflaten.

De elsker dessuten å svømme mot den kraftige strømmen fra utblåset i akvariet – og de skulle aller helst kommet seg inn i det, virker det som. Flere ganger om dagen hører jeg en kraftig sildrelyd fra overflaten, akkurat som om noen plasserer fingeren sin over utblåsrøret. Men det er altså et langt Cory-nesegrev :p

Jeg skvatt ganske godt første gangen, jeg syns jo jeg hørte lyden av lekkasje...!

Dette er en art som varierer ganske mye i mønster fra individ til individ. Dette var forresten den første Cory-arten noensinne som fikk C-nummer før vitenskapelig beskrivelse: C001  

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Anders M. Kaste
Reklame for plussmedlemskap