Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 11)

Utrolig artig, Gry! Gratulerer
Du er griseheldig, Gry! Du vet sikkert at jeg er grønn av misunnelse på de der Corydoras aeneus black er virkelig en art jeg ønsker meg desperat Jeg var ikke klar over før nå nylig at det er en "man made" art, men det spiller ingen rolle. De er rålekre!

Men nå har du jo fått bekreftet at det er minst èn hunn blant dem. Hva med å ta dem ut og forsøke å få drettet noen flere av disse? DET hadde vært en spennende tråd å følge! *gliz*
De er tatt ut allerede, så jeg håper på ny lek om ikke så lenge :0) Jeg har nå gått til bestilling av 40 stk (!). Jeg står på liste hos importør, og får dem med en gang de er tilgjengelige. Dette vil svi i lommeboka, men da vil jeg satse på denne arten, og selge unna endel av de andre jeg har.
Du har helt rett Mona ang at det finnes en "man made" helt sort corydoras Aeneus. Den ble avlet frem da en tysker fikk frem helt sorte eksemplarer under oppdrett av Aeneus (schultzei-type). Disse "hjemmelagde" sorte coryene er utsatt for stort omfang av innavl, og man finner ikke ofte friske, flotte eksemplarer av disse, og fargen er visstnok heller ikke så mørk som den var i utgangspunktet. Dersom du ser på bildene av sorte Corydoras sp. Black på corydorasworl, vil du se at noen av fiskene går i noe mer mørk brunt og at finnene er noe lysere enn resten av kroppen. Dette er den fisken man helst ser i handelen i dag, og er en naturlig type corydoras fra Venezuela, altså ikke oppdrettet og tuklet med :0)
Oj! Det kunne jeg også tenkt meg å ha 40 stk i et kar må være litt av et syn! Eller fordelt i leksgrupper i flere kar, det hadde kanskje vært bedre. Uansett, dette var en smart idè, og jeg stiller først i køen når/hvis du får det til

Jeg må jakte mer på denne, jeg også. Jeg bare MÅ ha meg den snart! 20 stk hadde vært fint

Gry
De er tatt ut allerede, så jeg håper på ny lek om ikke så lenge :0) Jeg har nå gått til bestilling av 40 stk (!). Jeg står på liste hos importør, og får dem med en gang de er tilgjengelige. Dette vil svi i lommeboka, men da vil jeg satse på denne arten, og selge unna endel av de andre jeg har.
Obs, jeg skriver og retter og legger til, og tenker ikke over at noen kanskje leser allerede.

Jeg tenker meg tre kar med henholdsvis 15-15-10 fisk i hvert.
Similis
Her er et bilde av en av mine nye Similis. I bakgrunnen kan dere skimte en av de yngste Sterbaiene mine, små og tøffe.
corydoras ornatus
har ti stykker av disse.
har hatt de et par måneder og de ser ut til å like seg=runde og gode.
flinke til å rydde opp,og sloss med eplesnegler om malletabletter(som på bildet)
har blåsesand som de liker å grave i
sto på akvariet i butikken at de var viltfanget i Peru.
corydoras ornatus?
etter å ha sett nærmere på de andre coryene synes jeg mine ligner veldig på schwartzi hmm..
det stod ornatus på Dyrego, men samma det.
kule fisker uansett
Vil nok også tippe at du har fått schwartzi, da ornatus har en noe tydeligere nese tipp enn schwartzien. Nydelige er de uansett.
Ornatus
Bare litt info ang. C.Ornatus så er den ikke kjent i impotert ennå. Prisen ville ligge i nærheten av C.Evelynae, ca. 1500,- kr. pr.stk.Den ligner mere på C.Pulcher.
Mest sannsynlig er dette en Swartzi.
Pulcher har også dette litt spisse nesegrevet som ornatusen, så jeg er fremdeles enig med meg selv, og Helge i at dette er schwartzi. :0)
bølin
etter å ha sett nærmere på de andre coryene synes jeg mine ligner veldig på schwartzi hmm.. det stod ornatus på Dyrego, men samma det. kule fisker uansett

Hvilken dyrego var dette hos?
Gry.
Jeg lurte på hvor mye du må gi for C.aenus black?.

Sitter her med importlisten fra en ekspotør og tenkte sjekke mot hans pris.
Får svar på det i morgen. Hvor mye skal din ha?
Aenus Black
Han skal ha €1,90 - ca. 16 kr.
Glemte å si at dette er uten frakt og moms.
He, he, ja da hadde jeg bare bestilt. Mine kan nok ikke matche den prisen i det hele tatt. Hvor mye kan frakt og moms dreie seg om tror du? Kommer selvfølgelig ann på vekt, og hvordan de blir pakket.
Frakt
Bestiller alltid en godel forskjellig, ellers så svarer det seg ikke.
Flyfrakt og security fee kommer på ca. 1300,- pr. 45 kg. Oppå her kommer momsen.

Men skal en få tak i sjeldnere fisker må man til utlandet.
Helge Waldeland
Bestiller alltid en godel forskjellig, ellers så svarer det seg ikke. Flyfrakt og security fee kommer på ca. 1300,- pr. 45 kg. Oppå her kommer momsen. Men skal en få tak i sjeldnere fisker må man til utlandet.

Svarer via mail, så vi ikke kupper tråden helt her :0)
Her kommer et bilde av en av mine yngste Sterbaiyngler. Den er ca fire uker og har enda ikke fått Sterbai-mønster. Det vil komme i løpet av de nærmeste ukene. Som dere ser trenger man ikke være stor for å nyte mygglarver :0)

Det neste bildet er av en som snart er to måneder. Flott mønster på denne som dere ser.

Det siste bildet er av en Similis-ungfisk på tre måneder.
Her er mine adolfoier
Må vel poste et bilde av mine stoltheter jeg og da!
En leksgruppe med C. adolfoi på 14 stk.

Har agassizii og paleatus også i et annet kar, men får ikke til ordentlige og klare bilder av de.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap