Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 13)

Butikken handler direkte fra Colombia. Iflg. innehaveren har "fangstmannen" virkelig peil. De fikk levert både Loxozonuz og Decker (C03). Vi studerte i fellesskap "All Corydoras" boka og fant frem til at dette måtte være Decker. Loxozonuz har helt tydelig stripe på siden, mens Decker har et mer spredt prikkemønster. De tre største er mest typiske, både med prikker og høy finnestråle, skal etter hvert få tatt litt bedre bilder.
Harald Krystad
Butikken handler direkte fra Colombia. Iflg. innehaveren har "fangstmannen" virkelig peil. De fikk levert både Loxozonuz og Decker (C03). Vi studerte i fellesskap "All Corydoras" boka og fant frem til at dette måtte være Decker. Loxozonuz har helt tydelig stripe på siden, mens Decker har et mer spredt prikkemønster. De tre største er mest typiske, både med prikker og høy finnestråle, skal etter hvert få tatt litt bedre bilder.


De har helt sikkert greie på det de som fanger dem, så da får jeg bare gratulere med C003 :0)

L
Må jo nesten ha inn et bilde av adolfoiene mine her også Endelig er det cory i huset igjen!
Corydoras panda
Jeg må ta med et par bilder av en
Corydoras panda som jeg tok her om dagen


En god, gammel slager, og alltid populær Ikke uten grunn når man ser de sjarmerende tegningene.







[External Image]


[External Image]

Denne coryen er ikke populær for ingen ting, den er jo ganske sjarmerende.

Lillesøsteren min er forelsket i C.Panda nesten den fineste fisken som er i karet
Borsett fra L-018 som nesten aldri viser seg (Jeg har ennå ikke klart og ta bilde av den, men en dag skal jeg nok klare det .

[External Image]

Andreas Bjørvik
C. Decker, litt bedre bilder
Disse er litt bedre. Som dere ser ferdes de på alt slags grunnlag, grus, sand og rot. De ser også ut til å beite på alger på plantene. Svømmer også en del fritt i øvre vannlag, gjerne en 2-3 i sammen.
[External Image]
Høy finnestråle og spredte prikker i "stripen".
[External Image]
Banditt!
[External Image]
Møte i punkerklubben!
Fy søren, på disse bildene var de om mulig enda vakrere. Skal si meg enig i at de ser ut som 003 ja.
Jeg har alltid ønsket meg C. axelrodi, så jeg har ingen problemer med å falle pladask for den Harald viser bilde av heller *gliz*

Harald, hvor kjøpte du dem? I Oslo, ikke sant, men hvilken butikk?
Jeg er med på C-003 ...virkelig fine fisk!
mona o
Harald, hvor kjøpte du dem? I Oslo, ikke sant, men hvilken butikk?

Hos Dyrego på Triaden Lørenskog, de hadde ikke mange igjen, men de skal vistnok ha fått fisk fra samme Colombia-leveransen både på Dyrego Oslo City og Manglerud. Jeg visste at de fikk inn disse for noen uker siden, men jeg fikk sykdom i karet og regnet sjansen på disse som løpt fra meg, men disse hadde altså trofast ventet på meg

En annen ting Mona. Jeg spurte deg en gang før om teknikken for å få store bilder direkte i innlegget, og du svarte med samme teknikk som jeg hadde forsøkt på, men ikke fått til:
Under redigering av innlegg->Last opp bildene->Forhåndsvis innlegg->klikk på miniatyrbilde->I det viste (store) bilde: høyre klikk->properties/egenskaper->kopier URL->Klikk Bilde knappen->Lim inn URL.

Gjorde dette i forrige innlegg og det fungerte, EN STUND! Når jeg nå er inne i tråden vises røde kryss i stedet for bildene fordi URL-en i innlegget jeg skrev ikke lenger stemmer med URL-en for det store bildet (som vises etter klikk på miniatyrbildet). Hva skjer?
decker
hei harald.. ser ut til at vi fant riktig på butikken ja, bra vi ikke tok loxonozusen som vi trodde først legger med bilde av loxonozus fra butikken:
loxonozus er flott den og da...
Hei igjen Frode!
Jeg synes det ser ut som om de snur ryggen til deg

Kan i hvert fall rapportere at C. Decker'ne stortrives, likeså flagghalene jeg kjøpte hos deg tidligere. Begge (dvs. alle 12) er en berikelse for karet!
Harald Krystad
Når jeg nå er inne i tråden vises røde kryss i stedet for bildene fordi URL-en i innlegget jeg skrev ikke lenger stemmer med URL-en for det store bildet (som vises etter klikk på miniatyrbildet). Hva skjer?


Det kan være noe datateknisk jeg ikke har greie på... men jeg har jo satt inn bilder selv i det siste, og det har fungert. Skal teste en gang til med et av dine bilder av C. Decker.
Nå pleier jeg å laste opp bildene og poste innlegget ordentlig (ikke forhåndsvisning) før jeg henter url'en og deretter redigerer jeg inn bildene ved å klikke "Endre innlegg" knappen. Man kan endre innleggene sine i et kvarter etter posting.

Her er et av dine bilder. Jeg har høyreklikket, valgt "Egenskaper", fant URL adressen på det som jeg kopierte.
Nå klikker jeg på "Bilde" menyknappen til venstre for dette innlegget (den nederste av de fire lyseblå menyknappene der) og limer inn URL'en til bildet i den pop-up-boksen som kommer opp da. Klikker ok og da kommer dette opp:

[External Image]
Bilde-URL problem
Datateknisk burde jeg ha greie på det, men alle systemer har jo sine definerte måter (resultat av Holgers tenking?) å fungere på.

Problemet må skyldes at jeg har klipt URL-en fra forhåndsvisningen. Denne forandrer seg tydeligvis etter posting.
Her er den jeg klipte:
http://akvaforum.no/images/forum/14783_070417222116_1.jpg
og her er den du klipte:
http://akvaforum.no/images/forum/14783_87429_1.jpg

Ser ut som om det brukes en "timestamp" (17/4-2007 kl 22:21.16) som midlertidig navn på opplastede bilder...
Jeg var borte hos Kjetil Gudmestad en tur tidligere og fant et par fine arter.

Jeg fikk et par bilder av noen arter, men det ble ikke noe spesielt gode bilder, borsett fra dette ene.

Noen som vet hva dette er jeg husker ikke navnet på denne.(Hint, hint Mona eller Gry)

[External Image]

Andreas
Hehe, vil tippe på Loxozonus her også jeg. Her er jeg Faktisk ganske sikker i min sak, men vedde tør jeg ikke. Andre som har forslag?
Enig med Gry (denne gangen), ligner fælt på både de Loxozonus jeg så i butikken og de som var avbildet i "All Corydoras" boka samt dette bildet.
loxozonus
her snur de seg ikke.. har bare mobil kamera, så blir ikke kjempe bra, men her er hvertfall et bilde forfra...
*surrehue meg*
FJ
her snur de seg ikke.. har bare mobil kamera, så blir ikke kjempe bra, men her er hvertfall et bilde forfra...

Sånn ja, nå ser vi tydelig at dette er Loxozonus, altså det Andreas lurte på litt ovenfor.

Litt reklame: Disse Loxozonusene på Dyrego Triaden Lørenskog er STORE og fine og viltfangede!
Tilfeldig bekjentskap
© Kenneth Aasen
Reklame for plussmedlemskap