Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 27)

Kansje når jeg drar nedover i Januar.Nydelig fisk.

Jørn
Jørn Kåsa
Kansje når jeg drar nedover i Januar.Nydelig fisk. Jørn


Denne lever jo sammen med Weitzmani ganske høyt oppi fjellene og ufremkommelig (ca. 3350 m.o.h). Så det kan bli kan bli litt av en tur.
Jeg må si at dette er den fineste Coryen jeg har sett.
Det med høydelokasjonen var vel bare en feilinformasjon som vandret rundt helt i starten da C. weitzmani dukket opp på markedet?? Mente dette er tilbakevist for lenge siden. Det stod om det på Planetcatfish blant annet, men nå har de fjernet det helt istedenfor å tilbakevise det og nevner ikke den feilinformasjonen i det hele tatt.

Nå står det på C. weitzmani:
"The type locality information recorded for this species is inaccurate. Imports to the aquarium trade have come from the Rio Madre del Dios reiver system in Southern Peru. "
" Type Locality Río Vilcanota system at Cuzco, Cuzco, Peru, 13°32'S, 71°57'W."


CW016 står det:
"Peru: Rio Madre de Dios Drainage"

PS!
Ian Fuller er moderator på Planetcatfish, og står for mye av infoen der.



Leste faktisk igjennom hele tråden på en gang for ca 1 måned siden. Det var en del flotte bilder av corydoras som gjorde at jeg ble mer og mer nysgjerrig på disse smårakkerne. Da jeg så noen som lyste i gull i dyrebutikken kunne jeg ikke dy meg. Vet ikke helt hvilken corydoras det er, men det har ikke så mye å si, for de er flotte uansett

Synes likevel den ene ligner på c.napoensis.
Fiskene er ellers litt ulike så jeg er heller ikke så sikker på at alle 5 er samme corydoras.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Nu må i også hellere få et svar her fra Danmark..
- mit første indlæg!

1) Corydoras trilineatus
2) Corydoras davidsandsi
3) Corydoras arcuatus

Jeg kender faktisk en ven, der lige har været en tur i Norge, oppe ved Jørn, Ian og mange mange flere, af jer kendte Cory-folk Ham jeg snakker om, hedder Kim..
Jeg har lige et par billeder mere..

1) Corydoras napoensis

Fiskene herunder er ikke mine egne, men er billeder tager hos nogle venner..
2) Corydoras sterbai
3) C120
Og sidste

Dette er heller ikke min egen fisk..
C82
Lihn
Og sidste :-) Dette er heller ikke min egen fisk.. C82
Så mange flotte arter og bilder lihn.
Det er kjønnsforskjell i farger og mønster hos den Corydoras-arten, så det kan godt hende dine er samme art likevel Men at det bare er hunner og hanner, altså.
Det er forresten en helt nydelig art, det der Jeg har noen som ligner selv, men de jeg har er plukket ut av en bekk i Peru av en jeg kjenner De er gitt et eget nummer, ettersom de i tillegg til de vanlige C. napoensis mønster og fargene, har et rosaskjær over kroppen og spesielt buken.
Jeg har ikke noen gode bilder av dem for de er veldig sky, men her er noen av de få jeg har.

gorbjo
Leste faktisk igjennom hele tråden på en gang for ca 1 måned siden. Det var en del flotte bilder av corydoras som gjorde at jeg ble mer og mer nysgjerrig på disse smårakkerne. Da jeg så noen som lyste i gull i dyrebutikken kunne jeg ikke dy meg. Vet ikke helt hvilken corydoras det er, men det har ikke så mye å si, for de er flotte uansett;-) Synes likevel den ene ligner på [URLBLOCK2]. Fiskene er ellers litt ulike så jeg er heller ikke så sikker på at alle 5 er samme corydoras.


[External Image]

[External Image]
mona o
Det med høydelokasjonen var vel bare en feilinformasjon som vandret rundt helt i starten da C. weitzmani dukket opp på markedet?? Mente dette er tilbakevist for lenge siden. Det stod om det på Planetcatfish blant annet, men nå har de fjernet det helt istedenfor å tilbakevise det og nevner ikke den feilinformasjonen i det hele tatt. Nå står det på [URLBLOCK1]: "The type locality information recorded for this species is inaccurate. Imports to the aquarium trade have come from the Rio Madre del Dios reiver system in Southern Peru. " " Type Locality Río Vilcanota system at Cuzco, Cuzco, Peru, 13°32'S, 71°57'W." På [URLBLOCK2] står det: "Peru: Rio Madre de Dios Drainage" PS! Ian Fuller er moderator på Planetcatfish, og står for mye av infoen der.


Ian har ikke oppdatert Corydorasworld ang. dette.
Står også en historie her: http://www.petfrd.com/forum/showthread.php?t=15450
Tak for de positive ord :o)
Jeg har nøyaktig samme innformasjon som Mona når det gjelder Weitzmani og CW-016.Den innformasjonen har jeg fra Peru og har gitt den videre til Ian.

Jørn
[QUOTE=mona o]Det er kjønnsforskjell i farger og mønster hos den Corydoras-arten, så det kan godt hende dine er samme art likevel Men at det bare er hunner og hanner, altså.
Det er forresten en helt nydelig art, det der Jeg har noen som ligner selv, men de jeg har er plukket ut av en bekk i Peru av en jeg kjenner De er gitt et eget nummer, ettersom de i tillegg til de vanlige C. napoensis mønster og fargene, har et rosaskjær over kroppen og spesielt buken.
Jeg har ikke noen gode bilder av dem for de er veldig sky, men her er noen av de få jeg har.
QUOTE]

Ok, etter å ha sett bildene dine vil jeg konkludere med at iallefall den ene er c.napoensis. Det er den det var 2 bilder av(i mitt innlegg). Den lyser virkelig i gull, og kommer ofte helt bort til fronten uten å bry seg med meg. De andre er jeg derimot ikke så sikre på. De er forsåvidt heller ikke så sikre på meg...
Det er også flere mønstre enn bare 2(hvis en deler opp mønstre etter hann og hunn), men jeg kan se visse likheter i mønstrene.. Er enig i at disse fiskene er skikkelig pene

Takk for innspill forresten
Jeg får prøve å lese meg opp litt.
Jørn Kåsa
Jeg har nøyaktig samme innformasjon som Mona når det gjelder Weitzmani og CW-016.Den innformasjonen har jeg fra Peru og har gitt den videre til Ian. Jørn


Da er nok den infoen den rette.
Ny Corydoras - C-085
Siste tilvekst. Nå tror jeg det holder for enstund. Begynner å bli fullt nå.
Corydoras Super Schwartzi
Mange vakre coryer i denne tråden!

Slenger inn et bilde av husets nyeste og hittil vakreste cory: Corydoras Super Scwartzi.
Vi har vært så heldige å få tak i en liten gruppe på fire, og skulle gjerne hatt flere!

(Beklager kvaliteten,bildet er tatt med mobilen...)
Oooog prøver å laste opp bildet på nytt....
Helge Waldeland
Ian har ikke oppdatert Corydorasworld ang. dette. Står også en historie her: http://www.petfrd.com/forum/showthread.php?t=15450


Jeg har sett den, og den er datert tidlig i 2005. Altså to og et halvt år siden. Mye er skjedd siden da mht Corydoras weitzmani (det står dato 05-04-2005, for hovedinnlegget, altså May the 4 th, 2005)

(rart at de lar den tråden stå uoppdatert?)
Corydoras
Hei . Jeg gikk til innkjøp av 4 cordydoras trilineatus og i tillegg har jeg panda og metall fra før og det jeg nå lurer på er hvilken størrelse på grusen eller sanden en skal bruke til disse sjarmørene. MhvTorill
Sheila.
Biltemas blåsesand er den eneste jeg vil anbefale til Corydoras. Den er helt topp. Jeg bruker den største størrelsen.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap