Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 28)

Takk for den , men skal kjøpe sand på ei zoo forretning og hvilken mm er det snakk om da.
sheila
Takk for den , men skal kjøpe sand på ei zoo forretning og hvilken mm er det snakk om da.
Da vil jeg nok ikke komme med noe forslag på sand, for den sanden de selger i zoo-butikken er alt for skarp til corydoras. De skader bartene sine når de farter rundt å leter etter mat i sanden vet du, og da er det lett å få infeksjoner, som igjen kan føre til plager og død. Da ville jeg nok heller kjøpt den fineste elvegrusen, men den er heller ikke ideell for coryer, da de fra naturens side skal sile sanden gjennom gjellene. Du synes vel jeg er veldig vanskelig nå men..... ;0)
Svar
Nei det er vel ikke snakk om å være vanskeligg når en vill bare det beste for fiskene vel . Skal kikke på zooen og se hvilket utvalg de har og takk for svar igjen.
Her er mine 3 nyinnflyttede, corydoras leopardus, noen ordentlige sjarmører
Forhåpentligvis får jeg tak i 2-3 stk til, disse var de siste som var igjen i butikken.

[External Image]

Litt dårlig kvalitet på bildet, det er nok fotografen sin feil!

Åh, de der er fine! De ser ut som en litt stor, mere langsnutet variant av C. trilineatus.
Har kikket litt på den arten, og kunne tenke meg noen. Men jeg kan ikke huske å ha sett dem i butikk noen gang.
Heldiggrisen!
Bare for å gjøre deg misunnelig, Mona. Jeg har 6 stk. ;-D De hadde dem i Askim for en måned eller to siden, men jeg tror det er tomt nå. Men de er like trilineatusene, ja, bortsett fra de lange snutene. Så jeg har...trallala...begge deler...
mona o
Åh, de der er fine! :-) De ser ut som en litt stor, mere langsnutet variant av C. trilineatus. Har kikket litt på den arten, og kunne tenke meg noen. Men jeg kan ikke huske å ha sett dem i butikk noen gang. Heldiggrisen! :-)


Ja ikke sant
De skulle ta de inn igjen med engang de fikk de tilgjengelig på listene, så da kommer det ihvertfall 2 til.

Kjøpte de på Aqua Zoo, de sender også fisk hvis noen skulle være intressert (det var dagens reklame...!)
Ei vakker snelle
Er det rart en bare må elske disse her ? Fiskeverdenens vakreste øyne !

[External Image]
Må legge inn bilde av mine nyinnflyttede C.Trilineatus
Endelig kan jeg også bidra med bilder i denne tråden
Første bildet er en C.panda, andre er C.pygmeatus og siste er av C.habrosus.
Dette er mine skjønnheter og edelsteiner
Corybilder
jeg har omsider fått tatt bilder av mine coryer men bare den flekkete pansermallen. jeg har også aeneus og albino. De har hatt en annen eier som ikke brydde seg om å temme de så de er veldig skye, derfor ingen bilder av dem. Kanskje senere.
har nå prøvd å ta bilder av mine corydoras aeneus og corydoras albino. Har også tatt med bilde av en liten corybeibi som jeg har drettet selv. Albino coryen min er blind. Er det en egen art. Jeg ser andre albinoer har ihvertfall øyne men min har ikke det heller han. Det er bare hull der øynene skulle vært. Usj jeg syns synd i stakkarn.
jeg skal også skifte ut alt av grus i mine kar med sand. best for coryene og mye penere syns jeg. Her er tre nye bilder fra meg.
Albinisme forekommer hos alle dyrearter, og også hos mennesker. Det er en genfeil som fører til mangel på pigment. Det gjør dem ikke til egne arter

Corydoras aeneus og albinoen du har er samme art.

Det er muligens noen andre fisk som har hakket ut øynene på den albinoen. Det skjer i blant. Særlig er en del ciklider, f.eks. når de vokter eggene sine, ganske aggressive mot Corydoras.

Heidi Ingdal
har nå prøvd å ta bilder av mine corydoras aeneus og corydoras albino. Har også tatt med bilde av en liten corybeibi som jeg har drettet selv. Albino coryen min er blind. Er det en egen art. Jeg ser andre albinoer har ihvertfall øyne men min har ikke det heller han. Det er bare hull der øynene skulle vært. Usj jeg syns synd i stakkarn.
Kliner til med bilder av tre ulike arter.

Første bilde: Corydoras atropersonatus
Andre bilde: Corydoras caudimaculatus
Tredje bilde: Super Arcuatus (CW036)
[External Image]


[External Image]


[External Image]

*sikle, sikle, sikle*

For noen nydelige fisker alle sammen har Og kjempe fine bilder
Ønsker meg virkelig flere arter av disse
nå har jeg fått mine nudelige cory panda og albino. Her er 3 bilder av mine nusselige.......
Trilineatus
Min søte nyinnkjøpte trilineatus :o)

En uke siden jeg kjøpte de, håper bartene vokser ut etterhvert.
Ooops! Stakkars liten. Der var det ikke mye barter igjen, nei. Barter vokser ut igjen, de, dersom fisken får de forholdene den trenger
Fikk tatt et bilde av en liten aenus som har klart seg selv og begynner å bli en tøff liten kar. aner ikke hvor gammel den er for det legges egg hele tiden.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap